Hangelnyelő és defekttűrő abroncsokat is gyártanak a rácalmási Hankook gyárban. A különleges abroncs méretek és a vulkanizálás mestereinél jártunk.
A Hankook Tire Magyarország Kft. tesztépületében mind a tömeggyártás, mind a fejlesztés alatti abroncsok tesztelése történik. A teszteket az abroncsiparban szabványos célgépekkel végzik a kor követelményeinek megfelelően. A legfőbb tesztek: abroncs futás és élettartam tesztek, gördülési ellenállás, abroncs szerkezet vizsgálat. A tesztépületben dolgozó mérnökök szorosan együttműködnek az európai kutatás-fejlesztési központtal, a Magyarországon kinyert adatok pedig fontos szerepet töltenek be és nagy segítséget nyújtanak a Hankook innovációs törekvéseiben.
A gyártás során a Building részleget megelőző folyamatokon a gumiabroncs valamennyi alkotórésze elkészül: oldalfal, a futófelületet alkotó rétegek és a perem. Ezek a külön-külön alkotórészek itt, a Building folyamaton kerülnek összeszerelésre. Itt készül el a nyers gumiabroncs (green tire), ami már hasonlít a végleges termékre, de még nincs mintázata. Több mint 50 hasonló funkciójú gépen történik a termelés, valamennyi alkotórész beadagolása és a megfelelő beállítások elvégzése után a gép elkészíti az abroncsot. Az összeszerelés során semmilyen ragasztó anyagot nem használnak, a gumi adhezív tulajdonságát felhasználva, a rétegeket nagy mechanikai és pneumatikus erővel nyomják össze, és így épül fel az abroncs.
A nyers gumiabroncs a „vulkánon” nyeri el a végleges formáját és mintázatát. Itt, az eddigiektől eltérően, a gépekbe a gépkezelő nem egyenként adagolja a félkészterméket, hanem egy automata kiszolgálású gépsoron történik a gyártás. A nyers gumiabroncs szállítószalagon érkezik, egy robot kar helyezi el az abroncsot egy nagy méretű fém szerszámban, ahol lecsukódás után, magas nyomáson és hőmérsékleten történik a vulkanizálás. A vulkanizálási idő gumiabroncs típusonként különböző lehet. A legalacsonyabb 8-10 perctől egészen 20-30 perces vulkanizálási idővel is találkozhatunk.
Speciális abroncsok
A Sealant részlegen készülnek a Hankook speciális abroncsai: a hangelnyelő, úgy nevezett “sound absorber”, illetve a defekttűrő SEALGUARD technológiával készülő abroncsok. A Hankook SEALGUARD technológiájával készülő abroncsainak lényege, hogy az abroncs belső részét a futófelület teljes szélességében egy különleges viszkoelasztikus anyaggal vonják be, amely azonnal és maradéktalanul eltömíti a futófelületi defekteket. A ragacsos bevonat légmentesen zárja le a rést – még azután is, hogy eltávolítottuk az idegen tárgyat (5mm átmérőig). Emellett a Hankook termékei között elérhetőek a Hankook Runflat System (HRS) technológiával gyártott abroncsok is, amelyek az abroncs belső légnyomásának elvesztése esetén is tovább használhatók (80km távolságig, maximum 80 km/h sebességgel). Így megőrizhetjük mobilitásunkat akár a futófelület sérülése esetén is. Ezután viszont a sérült abroncsot újra kell cserélni.
A Hankook-ról
A Hankook Tire Magyarország Kft. közvetlenül az európai autógyártó vállalatoknak is beszállítója. A magyar gyárból több mint 10 autógyártónak több mint 130 féle terméket értékesítenek. A Hankook Tire világszerte innovatív, díjnyertes, kiváló minőségű radiál abroncsokat gyárt személygépkocsik, terepjárók, SUV-ok, könnyű tehergépkocsik, teherautók és buszok, valamint a motorsport számára. A Hankook Tire több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten hozzávetőlegesen 21.000 alkalmazottat foglalkoztat.
4 mm a minimális téli profilmélység az alpesi országokban, amit nagyon komolyan be is tartatnak az ott közlekedőkkel