A Formula Student East 2019 főszervezője, a Járműmérnökök Egyesülete a versenyhelyszínt biztosító Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya vezetőivel tartott sajtótájékoztatót Európa egyik legnagyobb hallgatói konstrukciós versenyének részleteiről.
Az együttműködő partnereknek és szponzoroknak köszönhetően a tesztpálya legnagyobb látogatottságú rendezvénye valósulhat meg július 17. és 21 között, amely a lakosság számára is nyitva áll. A versenyen Formula 1 szintű technológiával találkozhatnak az érdeklődők, ugyanakkor a diákok nyitott boxutcával várják a látogatókat és szívesen válaszolnak az járművekkel és a fejlesztéseikkel kapcsolatos kérdésekre. Az FS East emellett kiváló pályaorientációs lehetőség is egyben. A nagyközönség számára a szombat-vasárnapi versenynapok ajánlottak, szombaton kerül sor az önvezető kategória leglátványosabb versenyszámára, valamint a gyorsulásra és az időmérőre a belsőégésű és az elektromos kategóriákban. Vasárnap rendezik meg a 22 km-es Endurance futamot, melynek során egyszerre akár 3-4 autó is versenyez a pályán.
Hamar Zoltán, a Formula Student East számára egyedülálló versenyhelyszínt biztosító Zala ZONE Járműipari Tesztpálya műszaki igazgatója a Formula Student mozgalmat az elképzelhető legjobb kapocsnak tartja az ipar és a felsőoktatás között, amely a két szektor közti együttműködésnek jó és motiváló példája. Elmondta, hogy az FS Eastnek azért is kiemelt a jelentősége, mert olyan embertömegeket vonz a tesztpályára, akik a világ élvonalába tartozó fejlesztési tevékenységet folytatnak, és azok, akik egy ilyen versenyen részt vesznek, nagyon nagy arányban helyezkednek el fejlesztési területeken. Ők a jövő mérnökei, akik hírét viszik ennek a projektnek. A Zala ZONE-nak nem titkolt célja a hosszú távú együttműködés és az, hogy az FS Eastet az elkövetkezendő években is a tesztpályán szervezhessék meg.
Dr. Hanula Barna két szerepkörben is felszólalt a sajtótájékoztatón. Az Audi Hungaria Zrt. tudományos kapcsolatok vezetőjeként emlékeztetett, hogy a vállalat személyügyi marketing területe szinte mindenkinél előbb ismerte fel, hogy nem elég learatni a magyar mérnökképzés gyümölcseit, hanem tenni kell érte, hogy még jobb és még több gyümölcsöt hozzon, ezért is támogatja a versenyek megrendezését a kezdetektől fogva, a magyarországi FS mozgalom leghűségesebb szponzoraként. Ebben a döntésben az is szerepet játszik, hogy a magyar és a környező országok csapatai számára – akik nem feltétlenül jutnak el távoli versenyekre – biztosítsák a lehetőséget, hogy mindenképp rajthoz állhassanak. Egyértelműen felismerhető, hogy a vállalat legjobb mérnökei kerülnek ki ebből a mozgalomból, ezekből a csapatokból, nemcsak elméleti, hanem gyakorlati tudással is felvértezve.
Mint a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki karának dékánja és egyetemi docense kiemelte, hogy az egyetem nem csak a verseny szervezésében vállal szerepet a rendezvény együttműködő partnereként. Annak érdekében, hogy elég nagy számú diák vehessen részt a mozgalomban, két csapat is létrejött az egyetemen: az egyik csakis kizárólag a hajtáslánccal foglalkozik, a motort fejleszti a járműhöz (SZENgine), a másik csapat pedig a komplett versenyjármű fejlesztését végzi (Arrabona Racing Team). A hallgatóknak arra is lehetőségük van, hogy az itt elvégzett megfelelő szintű és intenzitású tevékenységekért kreditpontokat szerezzenek.
A rendezvényt szervező Járműmérnökök Egyesületének gazdasági alelnöke, valamint a Formula Student East projekt pénzügyi, szponzorációs és jogi vezetője, Lágler Gergely további részleteket osztott meg a rendezvényről. A Formula Student East konstrukciós verseny fővédnöke 2018 óta az Innovációs és Technológiai Minisztérium, és szintén 2018-tól itt, a Zala ZONE Járműipari Tesztpályán szervezik meg az eseményt, amelyhez Zalaegerszeg városa is jelentős támogatást nyújt – többek közt a Zalaegerszeg-Andráshida Repülőtér rendelkezésre bocsátását a világ 22 országából érkező 2300 mérnökhallgató kempingben való elszállásolására.
A jelenleg 14 versenyből álló Formula Student mozgalmon belül az FS East a világon egyedülálló módon képes kifogástalan körülményeket és maximális biztonsági feltételeket biztosítani az egyetemista csapatok nem csak belsőégésű motoros és elektromos hajtású, hanem önvezető járműveinek versenyzéséhez is a tesztpálya dinamikus platform elnevezésű pályaelemének köszönhetően.
A Széchenyi István Egyetemnek, mint együttműködő partnernek, valamint az MVM, AVL Hungary Kft., Audi Hungaria Zrt., Duna-aszfalt, és további szponzoroknak köszönhetően a tesztpálya legnagyobb látogatottságú rendezvényét szervezik meg július 17. és július 21. között, melyre szeretettel invitálják a lakosságot, hogy tekintsék meg Európa épülő, legszínvonalasabb tesztpályáját, és a versenycsapatok által felvonultatott jövő technológiát.
Csütörtöki Tamás, az FS East projekt vezetőségének rendezvényszervezésért felelős tagja tájékoztatta a résztvevőket a 2019-es versenyen induló csapatokról. Negyedik alkalommal rendezik meg Formula Student East néven a rendezvényt, maga a mozgalom Magyarországon 12 éves múltra tekint vissza, hiszen 2007-ben kezdődött akkor még a BME járműépítő csapatával. 2019-ben már a világ élvonala érkezik Zalaegerszegre, köztük négy magyar csapattal.
72 csapat indul belsőégésű, elektromos és önvezető kategóriában. Ez a korábbi évekhez képest jelentős növekedés, 60-ról 72-re emelkedett a csapatszám. A rendezvény előtt az együttműködő partnerekkel közösen meghatározott, hároméves növekedési ütem áll, amelyben ez az első lépés, majd a másodikban 90, végül 100 csapatra bővül a rendezvény. Az FS Easten Európa legjobb csapatai vesznek részt, a rendezvény közkedvelt és gyakorlatilag a legjobb összetételű verseny, amelyet a rendezvényeket minősítő ún. ranking – tehát osztályozási – rendszer is alátámaszt, ahol az elmúlt években első és második helyeken szerepelt az FS East.
Legtávolabbról az Egyesült Államokból, illetve Izraelből érkeznek csapatok, a legtöbben a mozgalom arányszámai miatt Németországból regisztráltak. Egy nagyon fontos ismérve van a Magyarországon rendezett FS East versenyeknek: a kelet-európai csapatoknak biztosít fix regisztrációs helyeket, hiszen a mozgalomban betöltött szerepe világméretekben az, hogy a kelet-európai régióban ezt a mozgalmat erősítse és tovább vigye, így ezúttal 19 csapat érkezik majd ebből a régióból. Magyarországot képviseli a BME Formula Racing Team elektromos csapata, a belsőégésűek közül pedig az Arrabona Racing Team Győrből, a BME Motorsport, és a kecskeméti KEFO Motorsport.
További információk: fseast.eu/press-2019