Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Népszerű tudomány

Klímabarát munkahelyet választanánk

A klímaváltozást, illetve a környezetszennyezést tartják az egyik legnagyobb társadalmi kihívásnak annak a hét országnak a lakói, akiket az E.ON megbízásából kérdeztek meg egy reprezentatív kutatásban. A felmérésből az is kiderült, öt magyarból négy a saját eszközeivel is igyekszik tenni valamit az üvegházhatás ellen.

Az E.ON megbízásából még novemberben hét európai országban kérdeztek meg 7000 embert arról, hogy mit tartanak jelenleg a legnagyobb társadalmi kihívásnak a klímaváltozás, a környezetszennyezés, a háború és a szegénység közül. A magyarok, a csehek és a svédek listáját a környezetszennyezés vezeti, a britek és a románok a szegénység miatt aggódnak, a németek és az olaszok pedig a klímaváltozást jelölték meg legaggasztóbb problémának.

A magyar válaszadók 33,4 százaléka tartja a környezetszennyezést napjaink legfontosabb társadalmi kihívásának. Ezt követi a szegénység és a klímaváltozás. A hét ország közül minket aggasztanak legkevésbé a háborúk, összesen a megkérdezettek 6,7 százaléka gondolja ezt a legnagyobb kihívásnak.

A kérdésre, hogy változtatott-e már életmódján annak érdekében, hogy az üvegházhatást csökkentse, a magyarok 81 százaléka válaszolt igennel, ezzel az élen állunk a felmérésben résztvevő országok között. Emellett a magyarok közel fele lenne hajlandó 5 százalékkal többet fizetni fenntartható, környezetkímélő eljárással készült termékekért. A hazai válaszadók kétharmada gondolja úgy, hogy a környezet védelméért nem csak a vállalatoknak és az országoknak, de a lakosságnak is tennie kell. Két munkahely közül pedig inkább azt választanák, amelyik a klímavédelemre is gondot fordít (47,9%), mint azt, amelyik 10 százalékos fizetésemelést kínálna (38,2%).

Az E.ON már régóta támogatja a CO2 kibocsájtás beárazását, hogy ösztönözze a környezet- és klímabarát technológiák és energiák népszerűsítését. Energiarendszereink támogatják a vállalatokat, a városokat és a végfelhasználókat a CO2 kibocsátásuk fenntartható csökkentésében” – mondta el Johannes Teyssen, a nemzetközi cégcsoport vezetője, az E.ON SE igazgatóságának elnöke.

A felmérést az E.ON megbízásából 2018 novemberében végezte a „puls” piackutató intézet ún. CAWI módszer használatával Csehországban, az Egyesült Királyságban, Magyarországon, Németországban, Olaszországban, Romániában és Svédországban összesen 7000 válaszadó bevonásával.

www.eon.hu

Hirdetés

További cikkek a témában