A közelmúltban harangozta be a Messe Düsseldorf managementje – a magyarországi képviselet (BD–Expo Kft.) szervezésében – a februári METAV szakvásárt, amelynek szlogenje “Erő az üzlethez”. A Düsseldorfi Vásárváros mindenek előtt a globális fémipar és a felhasználói ágazatok számára fontos. Az egy híján húsz Rajna-parti vásárcsarnok a huzal- és kábelipar, az ipari szerelvények és szivattyúk, az öntészeti technika, a fémkohászat, a hőkezelési technológiák és az öntvények világméretű seregszemléinek színpada.
A METAV e tekintetben alapvető jelentőségű a németeknek. Gépipari szakvásáraik kiállítói már az év elején (február 20-24 között) tájékozódhatnak a szerszámgépipar átfogó kínálatáról. A más düsseldorfi vásárokon kiállító összes vállalat, szívesen látott szakmai látogató ezen a megmérettetésen. Ugyanis szerszámgépekbe minden ágazatnak – a műanyagipartól a csomagoló- vagy nyomdagépiparig – illik beruháznia. Ez fontos visszacsatolást jelent valamennyi, beruházási javakkal foglalkozó szakvásár között és hozzá is járul a sikerükhöz. A METAV ezért is illeszkedik kitűnően a Messe Düsseldorf vásártársaság kínálatába. Ez a seregszemle harangozza be jövőre a beruházási javakat bemutató egyéb düsseldorfi szakvásárokat. A METAV-ot követi a Wire és a TUBE (április 16-a és 20-a között), az Aluminium (október 9-e és 11-e között) – a Reed Exhibitions szervezésében megvalósuló vendégrendezvény – a Glasstec (október 23.-26.) és az év lezárásaként a VALVE WORLD és a PUMP SUMMIT (november 27.-29.). A szakvásárok a bemutatott ágazat vitathatatlanul elsőszámú seregszemléje: ezek adják meg az innováció ütemét és rányomják a bélyegüket a világpiaci üzletmenetre.
Nem kevésbé sikeres a fémipari és az áramlástechnika témakörében világszerte rendezett szakvásárok kínálata is. A cél az, hogy düsseldorfi szakvásáraik résztvevőit minél inkább átfogóan és mindenütt a világon támogassák. Helyi partnerekkel együttműködve jelenleg 23, a fémiparhoz kapcsolódó szakvásárt rendez a Messe Düsseldorf (nyolc országban és tizenegy városban). Az itteni vásárkínálat egészére vonatkoztatva jelenleg mintegy hatvan leányvására van a világmárkáiknak. Tavaly kilenc új rendezvényt és érdekeltséget vezettek be Németországon kívül, s ezek között van az első rendezvény Iránban.