Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

z

Hasznos tippek a szervórendszer állapotának megőrzése érdekében

Kevésbé közismert tény, hogy a szervórendszer olyan technológiai megoldás, amit bizony szakszerűtlen használattal idő előtt tönkre lehet tenni. Bár jó ideig bírja a rendszer a strapát, sokkal hamarabb jelentkezhetnek hibajelenségek, ha nem kíméletesen bánunk vele.

Amit a szervórendszer kapcsán tudni kell

Bár egy autót szervó rásegítés nélkül is lehet kormányozni, mindez meglehetősen bonyolultnak tűnhet olyasvalaki számára, aki hozzászokott, hogy jól működik a szervórendszer. Sokkal nehezebb bevenni egy szimpla kanyart, másként kell kivitelezni egy előzést vagy egy kikerülő manővert, és parkolni sem olyan könnyű szervó nélkül. Ha megszűnik a szervóhatás, akkor célszerű mielőbb felkeresni a Szervokormány javítás csapatát, hiszen a hibajelenség aligha fog megszűnni magától.

Alapvetően a szervórendszert kényelmi extrának szánták, így nem nevezhető a szó szoros értelmében biztonságtechnikai alkatrésznek. Ugyanakkor mégiscsak balesetveszélyes lehet, ha a szervóhatás váratlanul megszűnik menet közben, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy odafigyelünk-e az állapotára.

Amire mindenképpen ügyelni kell

Ha az autónkban hidraulikus kormánymű van, akkor még csak el sem kell indulni ahhoz, hogy a szervószivattyú működésbe lépjen. Ehhez mindössze az is elegendő, hogy járjon a motor.

A legnagyobb hibát akkor lehet elkövetni, ha magasabb fordulaton és végállásig kitekert kormánykeréknél intenzív terhelést kap a szervószivattyú. Ez nagyon gyorsan túlmelegedéshez vezethet, így a hidraulika folyadék nem fogja megőrizni a kenőképességét. Bizonyos felületek ennek következtében súlyosan sérülhetnek.

Óvatosan az útpadkákkal

A kormányműnek természetesen az sem tesz jót, ha keményen támadjuk parkoláskor az útpadkákat. Olykor elkerülhetetlen, hogy egy magasabb útpadkára parkoljunk, ám ha ez a helyzet, akkor semmiképp se lendületből tegyük ezt, hanem óvatosan, lassan. Máskülönben a kormánymű erős ütést kaphat a futómű irányából, ez pedig a vezérlő tengely deformálódását, adott esetben pedig akár a fogaslécre rögzített dugattyú leszakadását vonhatja maga után.

Ha a kormánymű súlyosan sérül, akkor könnyen lehet, hogy nem is lehet javítani. Ez komoly kiadást jelenthet, hiszen ilyenkor vagy új, vagy felújított kormányművet kell vásárolni, ami jóval magasabb költséggel jár, mint egy szimpla kormánymű-felújítás.

Nem érdemes halogatni a szakszerviz felkeresését, ha a kormányművel gond van

Aki időben lép, és a kormánymű meghibásodásának első jeleinek észlelésekor szakszervizhez fordul, az elkerülheti a súlyosabb kiadásokat. Könnyen lehet, hogy egy kisebb problémát felújítással is orvosolni lehet.

Bármilyen jellegű is a meghibásodás, mindenképp érdemes a Szervokormány javítás csapatához fordulni, akik minden helyzetre tudják a legjobb és legköltséghatékonyabb megoldást. Az elvégzett munkára ráadásul egy év teljes körű garanciát is adnak, méghozzá korlátlan futásteljesítmény mellett.


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés