Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Ajánló

Intergavellel a pazarlás és a pénzkidobás ellen

Felgyorsult világunkban a vállalkozásoknak egyre nehezebb felkészülniük az újonnan megjelenő és várható kihívásokra, melyek arra sarkallják a gazdasági szereplőket, hogy hatékony termelési rendszereket alakítsanak ki, rövidebb megtérülési idővel.

A termelőeszközök kikerülnek, mielőtt tönkremennének vagy elavulnának – de csak a termelésből, nem feltétlenül az üzemből. Jól van ez így?

A nem használt gépek tárolása költséget jelent, hiszen megfelelő körülményeket kell biztosítani az állagmegóvás érdekében, helyet foglalnak el más termelő berendezésektől és lehetséges, hogy az őrzésükről is gondoskodni kell. Megsemmisítésük, elszállíttatásuk szintén terhet jelent, és nem csak anyagi, de környezetvédelmi szempontból is. Amennyiben tulajdonosaik értékesítenék feleslegessé vált eszközeiket, plusz energiát, kapacitást kell a feladatra fordítani, meghatározni a reális piaci értéket és a siker sem biztos: áron alul vagy épp sehogyan sem sikerül eladni a még használható gépeket.

Bár az uniós és a hazai források lehívhatóságának közeledésével a közeljövőben több lehetőség várható korszerűsítésekre, technológiai fejlesztésekre, számos cég nem tud pályázni vagy nincs ideje kivárni a támogatások megérkezését. A gazdasági helyzet miatt sok vállalkozás szívesebben vásárol használt gépet, mint újat. Vásárol, ha rendelkezik elegendő információval arról, hogy hol találja meg a számára szükséges eszközöket!

Az eladók és a vevők összekötését biztosítja a vállalati vagyon értékesítése során az Intergavel aukciósház. Kocsis Csabát, a cég ügyvezetőjét kérdeztük.

Mi történik a vállalkozások feleslegessé vált, már nem használt eszközeivel?

Több megoldás is létezik a korszerűbbre cserélt gépek és berendezések sorsának rendezésére. Van, amelyik cég elteszi tartalékba, mások gépkereskedőt bíznak meg az értékesítéssel vagy éppen beszámíttatják az új gépek vételárába. Multinacionális vállalatoknál a telephelyek közötti rotálás is bevett gyakorlat.

A legtöbb esetben azonban a vállalat előbb-utóbb értékesíti a már nem használt eszközeit, ezáltal költséget csökkent és bevételt generál egyszerre. A kis- és középvállalkozások, nagyobb cégek beszállítói körében ezek a gépek, berendezések, járművek még mindig modernebbnek számíthatnak az általuk alkalmazottaknál, s így ők piacot jelentenek a lecserélt eszközök számára.

 

Az Intergavel az elmúlt 19 év alatt közel 1500 sikeres aukciót bonyolított 200.000-nél több tétellel, mintegy 500 megbízó számára, s ma már 12.000-nél több magyar és külföldi regisztrált felhasználóval rendelkezik a portál.

 

Hogyan talál egymásra a nagyvállalat és a KKV a használt gépek piacán, miben segít az Intergavel?

Kulcskérdés az eszköz reális értékének megállapítása. A saját hatáskörben végzett értékesítési próbálkozások többnyire sikertelenül végződnek, a beszámíttatás vagy a kereskedőn keresztüli értékesítés pedig nyomott áron történik. A vállalat érdekét az aukciós értékesítés szolgálja, hiszen így piaci vagy akár magasabb áron lehetséges a feleslegessé vált eszközöket eladni. Mind az értékbecslés, mind a vevők megkeresése olyan terület, amit érdemes az Intergavel szakértőire bízni!

Kik választják az Intergavel szolgáltatását és miért?

Multinacionális cégek és magyar tulajdonosi körrel rendelkező nagyvállalatok egyaránt hozzánk fordulnak, ha feleslegessé vált ipari eszközeiket szeretnék értékesíteni. Gyakran tapasztalható jelenség, hogy a nagyobb vállalatok beruházásaik során a legkorszerűbb technológiát telepítik, a korábban használt, nem feltétlenül elavult, csupán régebbi eszközöket pedig nem használják tovább. Számos cég bizonyos időszakonként lecseréli gépparkját, járműflottáját s az Intergavel online aukcióin értékesíti ezeket. (Kép: stock fotó)

Miért előnyös az Intergavelt választani?

Az Intergavel értékbecslőinek évtizedes szakértelme segít jól megállapítani a kikiáltási árat, aminek köszönhetően a licitálás során akár a piaci ár fölé is mehet a leütési ár. Érdemes figyelembe venni azt a tényt is, hogy több tételt egyszerre, egymás mellett kínálva mindig kedvezőbb feltételekkel és sikeresebben lehet értékesíteni, mint egyesével meghirdetve a gépeket. Az online aukció szervezése sikerdíjas, nincs pénzügyi kockázata. Fontos szempont, hogy a megbízó válláról lekerül az értékesítési folyamat részfeladatainak terhe, a munkatársak a szokott munkájukra összpontosíthatnak. Az Intergavel szakértői nagy gyakorlattal menedzselik az értékesítés teljes folyamatát, az értékbecsléstől a felmérésen át, az online árverés és a pénzügyi elszámolás lebonyolításán keresztül a szállítás megszervezéséig. A megbízóinknak nem kell potenciális vevőket keresniük, mivel regisztrált felhasználóink széles vásárlói kört biztosítanak és heti rendszerességgel kapnak hírlevelet a futó aukciókról.

Nyílt aukciókon kívül a megbízók dolgozói körében zajló, zárt árverések szervezésével és értékbecsléssel is foglalkozik a cég.

 

Mikor válasszuk az Intergavel online aukciós szolgáltatását?

Az árverés, mint értékesítési mód, aktuálisabb, mint valaha. Akár technológiai fejlesztés, korszerűsítés, modellváltás akár gyárbezárás miatt kerülnek ki használható, jó állapotú eszközök, az Intergavel megoldást kínál ezek előnyös feltételekkel történő értékesítésére. Szolgáltatásunk során mind a megbízók, mind a vevők jól járnak: az értékesítési folyamat tiszta és átlátható, nincs lehetőség összebeszélésre. A licitálás kényelmesen és biztonságosan zajlik az online térben.


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés

További cikkek a témában