Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

z

A vállalati márkaépítés alapja a belső kommunikáció

A legtöbb cég tisztában van vele, hogy mennyire fontos a vállalaton belüli kommunikáció, ám azt már kevesebben sejtik, hogy létezik még egy erős indok, hogy komolyabban foglalkozzanak vele. Ez pedig nem más, mint a munkáltatói márkaépítés.

A munkáltatói imázs és a belső kommunikáció szerepe

Számos kutatás rávilágított, hogy az álláskeresők 75%-a olyan vállalathoz adják be a pályázatot, amely nagyobb hangsúlyt fektet a vállalati márkaépítésre. Ettől függetlenül nem szabad azt hinnünk, hogy csupán az számít, amit “kifelé” mutatunk.

A kulcs az eredményes párbeszéd a vezetőség és a munkavállalók között, amely nélkülözhetetlen a pozitív munkáltatói imázs kialakításához, illetve fenntartásához. Ebben pedig a CHEQ vállalati szoftver funkciói a segítségünkre lehetnek. Hiszen már a kiválasztástól a munkavégzésig minden egyes folyamat során lényeges a nyílt, kétirányú kommunikáció.

Akkor teremthetünk kellemes munkakörnyezetet, ha a közvetlen és nyílt információcsere megoldott. Végtére is, ezen múlik, hogy a jelenlegi dolgozók mennyire tartják vonzónak a munkahelyet, s hogyan kommunikálnak róla másoknak.

Érdemes tehát figyelmet fordítani arra, hogy mindig tájékoztassuk a munkavállalókat a céges hírek kapcsán, minél jobban bevonjuk őket a vállalat életébe, segítsük, hogy jobb eredményeket érhessenek el. Szintén lényeges, hogy legyen lehetőségük a kérdezésre, saját ötleteik megosztására. Kérjünk bátran visszajelzéseket.

Mi jellemzi a hatékony vállalati kommunikációt?

Lényegében a cégen belüli eredményes párbeszéd, amely áttekinthető, strukturált, kétirányú, elérhető, biztonságos, mindig aktuális és jól értelmezhető. Ne feledjük, hogy mérhetőnek is kell lennie, hiszen enélkül nem lenne mód az optimalizálásra, javításra.

A produktív munkavégzés alapja, hogy könnyen elérhetővé tesszük a tudásanyagokat, illetve a feladatokhoz szükséges dokumentumokat. Ezzel rengeteg idő megspórolható, nincs is annál rosszabb, mint amikor a hosszas keresgélés emészti fel a munkaidő jelentős részét.

Az információk álljanak mindig a dolgozók rendelkezésére, ezzel összhangban a jól tájékozottság is fontos, hiszen bármilyen nem várt helyzet adódhat, amelyben egyedüli támpont, ha a kollégák tudják, hogy mit kell tenniük, mik az elvárások, mely feladatok élveznek például prioritást.

A CHEQ belső kommunikációs rendszerrel könnyedén megoldhatjuk, hogy az információk a cég összes dolgozójához vagy csupán egy adott részleghez eljussanak.

Miért fontos a mérés?

A segítségével optimalizálható az információcsere, vagyis az, hogy milyen formában történjen az átadása, mely formátumot preferálják jobban a kollégák. Fejleszthetők és hatékonyabbá tehetők a munkafolyamatok. A munkavállalók bevonásával növelhető az elköteleződésük mértéke, s ezzel a teljesítményük is javul, ami kihat az egész cég sikerére.


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés