Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

z

Munkaerő-toborzás előtt állsz? Mutatjuk, milyen módszerek jöhetnek szóba!

Ha valami, hát a megfelelő munkaerő megtalálása egyáltalán nem egyszerű, különösen azért, mert a gazdasági és a munkaerőpiaci változások is befolyásolják a folyamatot. Előfordulhat az is, hogy túlkínálattal nézünk szembe, ilyenkor még nehezebb kiválasztani a tökéletes alkalmazottat. De akkor mit tehetünk? Hogyan szűrhetjük a listát?

A következő cikkben most górcső alá vesszük a toborzás leghatékonyabb módjait. Érdemes velünk tartani, ha aktuális számunkra a téma!

Külső vagy belső munkaerő-toborzás?

Nem elég arra törekedni, hogy találjunk valakit, aki majd betölti az üres pozíciót, az a fontos, hogy megtaláljuk azt a személyt, aki tökéletes lesz a vállalat számára. Fel kell mérnünk, hogy a szóban forgó állást milyen kompetenciákkal rendelkező munkavállaló képes betölteni. Az olyan weboldalak, mint amilyen a NyiregyhazaAllas.hu állásinformációs portál is, ebben segíthetnek nekünk.

A folyamat nyilván rengeteg időt és energiát emészt fel, tehát a HR osztály is arra törekszik, hogy minél hatékonyabban történjen a keresés. Emiatt számos esetben a házon belüli megoldások mellett döntenek, ami bármilyen meglepő is, nem mindig bizonyul eredményesnek. Sőt, még költségesebb is lehet ez a módszer. Amennyiben nincs saját adatbázisa a cégnek, akkor érdemes inkább a külső toborzásban gondolkozni.

Professzionális álláskereső weboldalak használatának előnyei

A toborzási eszközök tárháza rendkívül széles, nekünk csak meg találnunk a hozzánk illő módszert, ám tulajdonképpen az a jó, ha minél több felületen hirdetjük magunkat. Gondolunk itt a hivatalos weboldalra, a közösségi média felületeire, a kapcsolatainkra és persze a speciális állásportálokra.

Ezeken a platformokon percek alatt megadhatjuk az adatainkat, illetve feladhatjuk hirdetéseinket. Többféle hirdetési csomag áll rendelkezésünkre, s eldönthetjük, hogy helyileg, regionálisan vagy esetleg országosan hirdetünk.

A folyamat maga nagyon egyszerű, ráadásul olyan digitális funkciókat is alkalmazhatunk, mint amilyen a videós előszűrés.

Mit érdemes tudnunk, mielőtt hirdetnénk?

Tulajdonképpen azt, hogy mit akarunk. A toborzás előtt tisztáznunk kell, hogy hol keresünk munkaerőt, milyen profilú vállalatként hirdetünk, milyen pozícióba keresünk alkalmazottat és milyen típusú munkaerőre van szükségünk. Mindig ez legyen a kiindulási pont.

Ezután már létrehozhatjuk a hirdetésünket, ám lehetőleg ne a sablonszövegeket használjuk, ettől ugyanis az emberek 80%-a menekül! Kezdjük el terjeszteni a hirdetéseket, majd szűrjük ki az ideális pályázókat! Adjunk nekik valamilyen feladatot, hívjuk be őket személyes interjúra!

Az új munkaerő felvétele tehát mindig odafigyelést igényel, viszont ha tényleg komolyan vesszük a dolgot, idővel megtérül majd az erre fordított energia és idő.


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés