Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Automatizálás

KUKA: KMP 600-S diffDrive

Egy kolléga, akivel nem lehet összeütközni: új utakat nyit a belső logisztikában

A KUKA mobil platformjai automatikusan viszik a megfelelő időpontban a megfelelő helyre az alkatrészeket és a nyersanyagokat. Fizikailag megterhelő szállítási feladatokat végeznek, és átfogó biztonságtechnikai rendszerüknek köszönhetően képesek megosztani a haladási útvonalukat a munkatársakkal és a hagyományos targoncákkal, valamint zökkenőmentesen beilleszkednek a meglévő gyártási környezetbe.

A KUKA KMP 600-S diffDrive mobil platformjával most egy olyan új, vezető nélküli szállítórendszer áll rendelkezésre, amely a gyártási belső logisztikát támogatja.

A legmagasabb szintű biztonsági követelményeket is kielégítő KMP-600 S diffDrive új generációja bővíti a KUKA mobil platform kínálatát. A biztonsági berendezései mellett a mobilplatform akár 2 métert is képes megtenni egy másodperc alatt, amellyel a vezető nélküli szállítórendszer új szintre emeli az ipari belső logisztikát.

Anyagszállítás dinamikus környezetekben

A vezető nélküli jármű (AGV) akár 600 kilogrammos teherbírással maximális rugalmasságot biztosít a belső logisztikában. A gép elején és hátulján található lézerszkennerek mozgási szabadságot és teljes körű biztonságot tesznek lehetővé az alkalmazottak számára, emiatt nincs szükség védőkerítésre üzemeltetés közben. Továbbá a mobil platform 3D objektumfelismerő rendszerrel bővíthető, így képes a talaj felett 50 milliméter és 2,10 méter között távolságban lévő akadályokat felismerni.

„Számunkra biztonság a legfontosabb, ezért a KMP 600-S diffDrive előtt és mögött nyolc-nyolc biztonsági zóna van, amelyeket az ügyfelek – a jármű sebességéhez és az alkalmazáshoz igazodóan – külön-külön állíthatnak be.”

– jelentette ki Jakob Brandl, a KUKA portfóliómenedzsere.

A biztonsági intézkedések mellett azonban, ha szükség van a ciklusidők és a belső üzemi szállítási idők csökkentésére, a mobil platformok nagy sebességet tesznek lehetővé az összes menetirányban.

A szállítórendszerbe integrált emelőberendezés teszi lehetővé, hogy alkalmas legyen Top-load AGV-ként is működni. A beépített emelőeszköz segítségével akár 60 milliméterrel is lehetőség van megemelni a raklapokat vagy dobozokat, maximum 600 kilogrammos terhelhetőségig.

A KMP 600-S diffDrive-ban lítiumion-akkumulátor található, amelyet hosszú élettartam jellemez és nagyjából 8 óra üzemidőt biztosít, valamint 2 óra alatt tölthető újra. Az IP 54 védettségű kivitel pedig a védett fröccsenő víz és por ellen.

Intelligens navigáció

A mobil platformok irányításáról és felügyeletéről a KUKA.NavigationSolution flottakezelő szoftver gondoskodik, melyen keresztül információkat kaphatunk többek között az akkumulátor töltöttségi szintjéről, és azt, hogy mely járműveknek van WLAN-kapcsolatuk. A szoftvermegoldás először az SLAM-algoritmussal megismeri a környezetet, majd végrehajtja a területi lokalizálást (magában a járműben) és a járművek koordinálását (egy központi számítógépben). A géppark irányítója az eltávolodás és sebesség paraméterekkel meghatározza, hogy az úthálózaton melyik a legjobb – természetesen ütközésmentes – útvonal.

www.kuka.com


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés

További cikkek a témában