A várakozásokat felülmúló mértékben, 41,53 százalékkal növekedett az új elektromos autók vásárlása tavaly.
Ehhez minden bizonnyal az üzemanyagok drágulása és a hagyományos személygépkocsik áremelkedése is kellett, persze, a korábbi évekhez hasonlóan jól jött a vásárláshoz adott milliós állami támogatás is.
A Vezess legfrissebb összeállítása szerint 2021-ben 4311 új villanyautó állt forgalomba Magyarországon. A cikkből kiderül az is, hogy a tavalyihoz képest 4,8 százalékkal csökkenő, teljes újautós-piacon az elektromos személygépkocsik értékesítése 41,53 százalékkal bővült.
A várakozásokat felülmúló emelkedéshez a szokásos kedvezmények mellett, úgymint állami támogatás, zöld rendszám, céges adókedvezmény, stb. a növekvő üzemanyagár, valamint a villanyautók és a hagyományos személyautók ára közötti csökkenés kellett.
A magyarok körében 2021 legnépszerűbb villanyautós márkája a Kia lett 76,7 százalékos növekedéssel (661 db forgalomba helyezés). A toplistán a második helyen a Volkswagen (összesen 497 példány), a harmadikon pedig a Nissan (474 db) végzett. A modellek versenyét a Kia e-Niro nyerte 61,2 százalékos emelkedéssel (603 db), majd a Nissan Leaf (436) következik a sorban, a dobogó legalsó fokára pedig a Hyundai Kona (296) állt fel.
A lap hozzáteszi, örömteli változás, hogy a vásárlók között egyre több a magánszemély, így nem felel meg a valóságnak a városi legenda, amely szerint kizárólag a taxisok bőséges állami támogatása áll a piac látványos bővülése mögött. A legnépszerűbb modellé vált e-Niro esetében például 43 százalékban természetes személyek szerződtek, de volt olyan modell is, a Renault Zoé, amelyet 70 százalékban magánszemélyek vásároltak.
A teljes listák és egyéb érdekes részletek a Vezess cikkében itt olvashatók.