Bemutatták az Egyesült Államokban a United Technologies’ Advanced Projects (UTAP) által kifejlesztett hibrid-elektromos meghajtású turbólégcsavaros repülőgép demonstrátor példányát.
Az előzetes számítások szerint ezzel a meghajtási móddal mintegy harminc százalékos üzemanyag fogyasztás csökkenés érhető el egy egy órás útvonalon. A Project 804-es elnevezésű programban egy átalakított Bombardeier Dash 8-100-as légcsavaros repülőgép szerepel. Ha minden a terveknek megfelelően halad majd a fejlesztés során, akkor akár három éven belül a levegőbe emelkedhet a demonstrátor példány, amelynél az egyik oldali légcsavaros gázturbinát egy villanymotorral és az ahhoz kapcsolódó erőforrás optimalizáló rendszerrel látták el. Ezeknek lényege, hogy a hagyományos gázturbina teljesítményét egy akkumulátoros meghajtású elektromotor fokozza, amely a felszállás és emelkedés 20 perces időtartama során ad plusz energiát a légcsavar meghajtáshoz.
Az UTAP bejelentése szerint a turbina és a villanymotor is egy-egy megawattnyi energiát ad le párhuzamosan egymást kiegészítve. A rendszer akkumulátorai a gép törzsének alsó részén helyezkednek el. A kiegészítő villanymotor pedig a hajtómű gondolában kapott helyet a gázturbina mellett. Az UTAP elképzelése szerint a most tesztelés alatt álló új, hibrid-elektromos meghajtást akár régi gépekbe beépítve vagy teljesen újonnan gyártott turbopropokba is használható lesz a jövőben, ha a tesztek eredményei megfelelőek lesznek.