Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Új, hazai gyártású autóbuszok

Az első ütemben összesen hét autóbusz gördült be saját lábon a Bács-Kiskun megyei telephelyre a debreceni gyárból, köztük egy hazai fejlesztésű és gyártású Mercedes-Benz Reform 500 LE, továbbá hat – jelentős hazai hozzáadott értékkel készült – szóló Mercedes-Benz Conecto Next Generation.

Vadonatúj, hazai autóbuszok gurultak be Kecskemétre 2020. április 30-án Debrecenből, amelyek a helyi közlekedésben szolgálnak majd. Az első lépcsőben összesen 7 gépjármű állhat forgalomba Bács-Kiskun megye megyeszékhelyén.

Mint ismert, 2020. január 1-je óta a helyi közösségi közlekedést – Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzatának megbízásából – az Inter Tan-Ker Zrt. látja el a Kecskeméti Közlekedési Központtal együttműködésben, akik korábbi terveik alapján láttak hozzá az átmeneti járműállomány lecseréléséhez.

Az Inter Tan-Ker Zrt. a szerződésben vállaltaknak megfelelően két lépcsősre tervezte a buszok üzemeltetését a városban: az év elejétől MAN-buszokkal utazhattak a kecskemétiek, április végén pedig megkezdték a járműpark teljes megújítását. Ennek keretében összesen 45 darab vadonatúj, a kor környezetvédelmi és technológiai elvárásainak megfelelő autóbusz – köztük 20 darab, EURO 6-os dízelmotorral szerelt Mercedes-Benz Reform 500 LE és 25 darab, szintén EURO 6-os szóló Mercedes-Benz Conecto – érkezik Kecskemétre.

Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédében hangsúlyozta:

„Rendkívül rövid idő állt rendelkezésre a városhoz méltó, korszerű és fenntartható autóbuszflotta biztosítására. A szükséges óvintézkedések bevezetésével sikerült a gyártási folyamatokat újraindítani Debrecenben, így ma örömmel adjuk át az első új autóbuszokat Kecskemétnek. Természetesen ehhez az eredményhez elengedhetetlen volt a város bizalma és támogatása, a munkatársaim megfeszített munkája, valamint az az összefogás, amely nélkül egészen biztosan nem tartanánk itt a jelenlegi helyzetben.”

Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere beszédében felidézte azokat a kihívásokat, amelyekkel közösen kellett megküzdeni ahhoz, hogy átalakulhasson a helyi közösségi közlekedés. Ezek között a legnagyobb kihívás a járvány bekövetkezte volt, ám a cég gyorsan újraindította a gyártást. „Köszönöm elnök úrnak, hogy ugyanúgy gondolkodik, ahogyan sok felelős vezető: ha megvédjük a munkatársakat, és ők is önmagukat, akkor lehet a normálishoz közelítően élni, dolgozni” – fogalmazott a polgármester.

Az autóbuszokról részletesen:

A Mercedes-Benz Reform 500 LE és a Mercedes-Benz Conecto autóbuszok EURO 6-os – a ma elérhető legmagasabb környezetvédelmi besorolásnak megfelelő – dízelmotorral szereltek, és 3 ajtós kivitelűek, előbb 91, utóbbi 101 utas számára biztosít férőhelyet.

Az új Mercedes-Benz Conecto és Mercedes-Benz Reform autóbuszok felszereltségének főbb elemei:

  • Automata sebességváltó, elektronikus szintszabályozás;
  • Automata tűzoltóberendezés a motortérben;
  • Menetbiztonsági rendszerek: ABS, ASR, ESP;
  • Klimatizált utastér, hatékony fűtés és légkondicionálás;
  • LED fényforrásokkal szerelt utastéri megvilágítás;
  • Mechanikus rámpa a kerekesszékkel és a babakocsival közlekedők számára;
  • Valós idejű utastéri tájékoztató rendszer;
  • Külső és belső térfigyelő kamera-rendszer;
  • Utasbarát kihangosítórendszer, külső/belső hangszórók;
  • Kontrollhangszóró a rádióhoz a vezetőfülkében, hangszórók az utastérben;
  • Antenna rendszer (GSM 4G, EDR, GPS, URH, WIFI);
  • Elektronikus jegyrendszer előkészítés;
  • Elektromos működtetésű utasajtók, elől úgynevezett befelé-lengő, középen és hátul pedig külső tolóajtók;
  • Függesztett rögzítésű utasülések (ahol műszakilag lehetséges) az utastér könnyű tisztíthatósága érdekében;
  • Az utastérben rozsdamentes acélból készült kapaszkodócsövek.

Hirdetés

További cikkek a témában