A Yanfeng először mutatja be Európában az elektromos járművek belső terének (EVI) koncepcióját. Az elképzelés: egy olyan járműbelső, amely a szabadság fogalmán alapuló egyedi belső élményt nyújt, így a vezetőtér nemcsak a testnek biztosít helyet, hanem az elme számára is megkönnyebbülést.
A vállalat tervezői megszüntették a hagyományos műszerfalat, és az összes kulcsfontosságú funkciót egy innovatív Smart Cabin ülésmodulba integrálták. Ez magában foglalja többek között az intelligens kezelő- és vezérlőfelületeket, az aktív audiofunkciókkal ellátott fejtámlát, a fejlett biztonsági rendszereket, az ülésbe épített klímaberendezést, valamint a praktikus tárolási és töltési lehetőségeket.
Tudjon meg többet az EVI-ről a YouTube-on:
- A closer look at EVI with our Executive Director of Global Innovation, Jeff Stout
- Yanfeng demonstrates the future of EV Interiors
Az EVI koncepcióval a vállalat az elektromos járművek felhasználóinak változó igényeire és elvárásaira reagál, és új lehetőségeket mutat be a jövőbeli járműbelsők kialakítására.
„A Yanfeng kutatócsoportja által végzett átfogó tanulmányok kimutatták, hogy a felhasználók nemcsak több, hanem legfőképpen intuitív módon használható technológiát szeretnének a szórakoztató és élvezetes élmény érdekében. Emellett olyan teret szeretnének, amely jelentősen eltér a belső égésű motorral hajtott járművekétől”
– nyilatkozta Patrik Nebout, a Yanfeng Chief Technology Officer a koncepció fejlesztésére vonatkozóan.
A steer-by-wire rendszer különböző vezetési módokat támogat
A Smart Cabin ülésmodul az EVI koncepció szerves részét képezi. A két első ülést integrált padlókonzollal, steer-by-wire bemeneti rendszerrel, HMI-vel, kijelzőkkel, biztonsági övekkel és légzsákokkal, valamint egy kényelmes HVAC mikroklíma rendszerrel kombinálja. A steer-by-wire rendszer integrált kijelzővel rendelkezik, amely az autonóm vezetés közbeni interakciókhoz elrejthető, és a kívánt vezetési módtól függően a vezetési funkciókhoz a kormányzási állásba helyezhető. Mivel a HMI kijelző interfész teljesen beágyazódott a kihajtható steer-by-wire karba, az utastér elején található nagyméretű kijelző panel már nem igényel érintéses interakciót.
Az EVI prototípussal végzett fogyasztói vizsgálatok első eredményei bizonyítják az új koncepció nagyfokú elfogadottságát. A tanulmányok résztvevői kifejezetten értékelték a tágas térérzetet és az innovatív elrendezést – annak ellenére, hogy a hagyományos SUV-architektúrájú karosszéria méretén vagy formáján nem változtattak.
Megkönnyíti a telepítést a gépjárműgyártók számára
„A jobb felhasználói élmény mellett az EVI az autógyártók számára is előnyöket kínál. Az összes fontos alkatrész Smart Cabin ülésmodulba történő integrálása leegyszerűsíti és felgyorsítja az összeszerelési folyamatot, miközben a költségeket is csökkenti”
– tette hozzá Patrik Nebout.
Ezt a Yanfeng keresztüzemi képességei teszik lehetővé, amelyek egyesítik a tudást és a tapasztalatot az összes termékkategóriában: elektronika, biztonsági rendszerek, ülések és belső terek.
Az EVI a fenntarthatósághoz is hozzájárul. Mivel a hagyományos műszerfal megszűnik, a jármű össztömege jelentősen csökken, körülbelül 11 kg-mal, ami nagyobb energiahatékonyságot, nagyobb hatótávolságot és alacsonyabb CO2 kibocsátást tesz lehetővé. A fenntartható anyagok, mint például a természetes szálakból készült kompressziós hibrid formázás (CHyM) használata hangsúlyozza a Yanfeng fenntarthatóság iránti elkötelezettségét. A moduláris megközelítés leegyszerűsíti a jármű életciklusának végén történő szétszerelést is, és emellett támogatja a körforgásos gazdaságot.
Az EVI koncepcióval a Yanfeng a jövőorientált autóbelső megoldások innovatív fejlesztőjeként pozícionálja magát az elektromos mobilitás terén.
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!