Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

z

Saját webáruház vagy egy webshop bérlése? Melyik a jobb megoldás?

Túl vagy az ötletelésen, megvannak a termékek, meghatároztad a célcsoportot is? Már azon gondolkozol, hogy milyen legyen a webáruház? Akkor ezen a ponton el kell dönteni, hogy bérelni fogod vagy egy sajátba ruházol be. Bármelyik jó lehet, ha megfelel a céloknak és az elvárásoknak. De a rendelkezésre álló büdzsé is meghatározó.

Ha számodra a weboldal készítés lenne ideális, akkor meg kell találnod hozzá a megfelelő fejlesztő csapatot. Célszerű olyan ügynökségre bízni ezt a munkát, akiknek van szakmai tapasztalata online marketing terén. Így nem csupán a webfejlesztésben, hanem optimalizálási kérdésekben, SEO-ban és Google hirdetésekben is tudnak Neked segíteni. Ilyen lehet például Marketinges Erika és csapata.

A webshop bérlés előnyei és hátrányai

Ahhoz, hogy dönteni tudj a bérlés és a készítés között, először egy kicsit alaposabban is meg kell ismerni, hogy melyik mit takar!

Az előbbi esetében havi, illetve éves díjat fizetsz azért, hogy egy olyan szolgáltató, mint például az UNAS, a Shopify vagy a Shoprenter rendszerét használod. Ezek közös programkóddal, felhőalapon működnek. Alapvetően alacsony bekerülési költség mellett kapsz különböző csomagokat. A felületekre jellemző a könnyű kezelhetőség, ami a rendszeres fejlesztéseknek köszönhetően folyamatosan javul. De akár még ingyenes oktatást, szakértői konzultációt is tudsz kérni, ha szükség van rá.

Hátránya, hogy kevésbé tudod a saját igényeidre szabni. Arra pedig fel kell készülni, hogy ha nem vagy maradéktalanul elégedett a kínált funkciókkal és szolgáltatásokkal, akkor csak jelentősebb áron tudsz fejlesztéseket véghezvinni.

Saját webáruháznál mire számíts?

Megvan az elképzelésed, hogy milyen webshopot szeretnél dizájban és funkcionalitásban, és az már jóval túlmutat a bérlésen? Akkor meg kell találnod a megfelelő fejlesztő csapatot hozzá! Tény, hogy nincs könnyű dolgod.

A legtöbb jó webes szakember általában el van havazva, és vagy nem vállalja a megbízást, vagy jelentős csúszással kell kalkulálnod. Ebben az esetben jobb, ha egy marketing ügynökséggel szerződsz a feladatra. Ott egy egész csapat áll rendelkezésedre, akik szerződött határidőre el is fogják készíteni a webáruházat.

Érvek és ellenérvek

Arra fel kell készülnöd, hogy a webshop fejlesztés költséges dolog. Ennek oka a saját rendszer, illetve az egyedi dizájn. Itt nem kötnek a keretek, mint a bérlésnél. Minden olyan funkciót be lehet építeni, amit csak megálmodsz.

Minél komplexebb egy webáruház, annál többe fog kerülni. Ugyanakkor általában SEO szempontjából is jobban teljesítenek. Azzal is kalkulálnod kell, hogy a folyamatos rendszerfrissítésekkel, karbantartásokkal is meg kell bíznod valakit, mert ez nem része automatikusan a csomagnak.

Ha még soha nem üzemeltettél webáruházat, és teljesen új a terep, akkor talán jobb, ha első körben a bérlés mellett döntesz. Miután pedig begyűjtötted a tapasztalatokat, már biztos alapokkal tudsz váltani. De ha megvannak az elképzeléseid mind felépítés, mind dizájn tekintetében, és a magasabb költség sem akadály, akkor bátran vágj bele a saját fejlesztésbe!


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés