Mi a kulcsszókutatás? Az a folyamat, amelynek alkalmával azokat a kifejezéseket, szavakat határozzuk meg, melyekre a webáruház célközönsége keresni szokott. A kulcsszavak nélkül lehetetlen feladat a keresőoptimalizálás vagy az online marketing.
Kulcsszókutatás egyszerűen – kezdők is elkezdhetik
Webáruház készítés áraknál a webshop készítés egyik rendkívül fontos – mondhatni kardinális – mozzanata a kulcsszókutatás. Egy induló weboldal, webáruház esetén nagy segítséget jelent, ha te magad is hozzájárulsz egy alap kulcsszókutatással, még akkor is, ha eddig még soha nem foglalkoztál a témával.
A kulcsszókutatás során az a feladatod, hogy meghatározd azon szavakat és kifejezéseket, amelyekre előreláthatóan az emberek rákeresnek akkor, amikor a webáruházad termékeihez hasonló dolgokat szeretnének vásárolni. Ha nem vagy tisztában azzal, hogy miként keresnek rá az érdeklődők a termékekre, akkor nem is fogod tudni őket elérni.
A kulcsszókutatás során az is lényeges, hogy tisztában legyél azzal is, hogy melyik mennyire népszerű. Először érdemes a keresőoptimalizálást a népszerű kulcsszavakra fókuszálva elvégezni azért, hogy minél többen rátalálhassanak a webáruházadra.
Hogyan zajlik a kulcsszókutatás?
Vannak olyan kulcsszavak, amelyek egyszerűen csak eszedbe jutnak – ezekről készíts listát egy táblázatkezelő vagy szövegszerkesztő programmal. Ez legyen részletes, mindenre kiterjedő, tartalmazza a kevésbé népszerűnek tűnő kifejezéseket is.
Használhatsz kulcsszókereső programokat is a kulcsszavak vizsgálatára, vagy további kulcsszavak keresésére. A kulcsszókutatási szolgáltatás lehet fizetős is, de az ingyenes megoldásokat sem kell alábecsülni. Egy kulcsszótervezőbe beírva a szavakat azt is megtudhatod, hányan keresnek a kulcsszóra havonta.
A kulcsszavakra a Google-ben is rákereshetsz, így megtudhatod, hogy milyen találatokat ad ki a Google rájuk, ezzel azt ellenőrizheted, hogy másoknak is ugyanaz jut-e az eszébe a kulcsszavakról, mint ami neked.
Állíts fontossági sorrendet!
Ha megtaláltad azokat a kulcsszavakat, melyek relevánsak a webshopod számára, következhet a fontossági sorrend felállítása. A legnépszerűbb kulcsszavakkal érdemes elsőként kezdeni annak érdekében, hogy minél hamarabb minél több látogatót, vásárlót szerezz.
Célszerű a kulcsszavakat csoportosítani, ha nagyon hasonló kulcsszavak vannak, akkor azokra ugyanazon az oldalon gyakran lehet optimalizálni. Ha felállítottad a fontossági sorrendet és a kulcsszavak csoportosítása is megtörtént következhet a keresőoptimalizálás folyamata.
Amennyiben már ismered, hogy a célpiacod milyen kulcsszavakra szokott a leggyakrabban rákeresni, akkor könnyebben felismerheted a keresések valódi szándékát is. Ha megfejtetted a potenciális vásárlóid aktuális szándékát, pontosan tudni fogod, hogy milyen tartalom- és marketingstratégiával kell meghódítani őket.
A kulcsszókutatás a sikeres webáruház üzemeltetés alapvető része – élj vele te is!
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!