Közös kutatásokat, szabadalmakat, illetve spinoff vállalkozások megvalósítását is eredményezheti a győri Széchenyi István Egyetem és a thyssenkrupp Components Technology Hungary együttműködési megállapodása, amelyet az egyetem által alapított Tudományos és Innovációs Park projekthez kapcsolódva írt alá a két fél augusztus 31-én.
A Széchenyi István Egyetem tevékenységét széles körű partnerségre építi, amely a csütörtöki aláírással tovább bővült. Az intézmény az egykori győri kekszgyár ikonikus épületének átalakításával hozza létre győri Tudományos és Innovációs Parkját, és ehhez kapcsolódóan kötött hosszú távú együttműködést a thyssenkruppal. A partnerség keretében a felek kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységüknek, valamint a park céljainak megfelelően keresik a közös projektek lehetőségét, amelyek kutatásokban és az eredmények közös hasznosításában is testet ölthetnek.
„Eddig is fontos szerep jutott vállalatunk életében a győri Széchenyi István Egyetemnek, és nagy öröm számunkra, hogy a mostani megállapodással egy minőségileg magasabb szintre emeljük a kooperációt. Győrben már jó ideje jelen van a thyssenkrupp, és helyben is végzünk fejlesztési feladatokat. Vállalatunk, az egyetem, a hallgatók és az ország közös érdeke, hogy a legújabb technológiai trendek és irányok ismeretével felvértezve lépjenek ki az életbe a fiatalok, ebben nagy előrelépés ez a megállapodás”
– fogalmazott az ünnepélyes aláíráson Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft. ügyvezetője.
Prof. dr. Friedler Ferenc, a Széchenyi István Egyetem rektora, tudományos elnökhelyettese kifejtette, az intézmény kiemelt feladata a magasan képzett szakember-utánpótlás biztosítása.
„Ahhoz, hogy a jövő szakembereit felkészítsük a világ mindenkori fejlesztési feladatainak magas színvonalú megoldására, nélkülözhetetlen az élenjáró technológiákat fejlesztő és alkalmazó vállalatokkal való szakmai együttműködés. Az ilyen kooperáció a partnercégnek kiváló munkatársakat biztosít, hallgatóinknak pedig a kiemelkedő szakmai karrier lehetőségét nyújtja”
– húzta alá a rektor. Hozzátette, az egyetem új innovációs parkjában folytatandó hosszú távú tudományos együttműködés célja korszerű technológiák közös fejlesztése.
Prof. dr. Bokor József, az intézmény kutatásért és innovációért felelős elnökhelyettese elmondta, a Széchenyi István Egyetem olyan innovációs ökoszisztémát épít, amelyben a térség gazdasági szereplőivel együttműködve, közös célokat megfogalmazva alapozhatnak az intézmény, valamint a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó cégek – így az Autóipari Próbapálya Zala Kft., a ZalaZONE Ipari Park Zrt., a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a TECHTRA Technológiai Transzfer Intézet Közhasznú Nonprofit Zrt. – kompetenciáira építve.
„A thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft. fontos szereplője a járműipari szegmensnek, amelyben egyetemünk is jelentős szerepet tölt be, így kölcsönösen erősíteni tudjuk egymást a képzések mellett az innováció területén is”
– hangsúlyozta.
A thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft. az autóipar és Győr gazdaságának fontos szereplője. Budapesti E/E (elektromos és elektronikus) kompetenciaközpontja részeként idén Győrben is mérnöki szolgáltatóközpontot nyitott, amely a német nagyvállalat speciális, világszerte egyedülálló magyarországi autóipari kutatás-fejlesztési tevékenységét támogatja. A világ legnagyobb autógyárai számára hazánkban fejlesztett „okos” elektromechanikus kormányszervók a legkülönfélébb, legújabb vezetéstámogató megoldásokat nyújtják, és alkalmasak az önvezető rendszerekkel való együttműködésre is. A thyssenkrupp a fejlesztés mellett gyártással és összeszereléssel is foglalkozik, amelynek keretében Győrben futómű-összeszerelő üzemet, valamint egy Steel Service Center-t is működtet. A vállalat idén nyitotta meg regionális mérnökirodáját a városban, ahová jelenleg is toboroznak mérnököket.
A Széchenyi István Egyetem a fenntartható fejlődésre és a korszerű technológiákra alapozza jövőképét. Az intézmény 11 tudományterület felölelő, széles körű kompetenciáival segíti elő a térség versenyképességének erősítését, valamint a globális tudás gyarapítását. Az egyetem többek közt a járműipar jövőjét érintő területeken is értékes kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységet végez, az elektromobilitástól az autonóm járművekig. Az intézmény a mintegy 14 ezer fős nemzetközi hallgatói közösségének több mint háromezer vállalati partnerrel együttműködésben kínál gyakorlati képzéseket, naprakész tudást és a munkaerőpiacon értékes diplomát.
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!