Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának és intelligens autós megoldások egységének vezérigazgatója a Weibo-n hozta nyilvánosságra a hírt, és részleteket osztott meg a Huawei Zhixuan autóipari részlegének első, tisztán elektromos meghajtású kupéjáról.
Ez a jármű lesz az első, amely a HarmonyOS 4 operációs rendszerrel rendelkezik majd, ami nemcsak a vállalat, hanem az autóipar számára is jelentős mérföldkövet jelez.
A HarmonyOS a Huawei válasza volt az őket évekkel ezelőtt sújtó Android-korlátozásra. Ez egy házi készítésű mobil operációs rendszer, amelynek legújabb, HarmonyOS 4-es verzióját a vállalat múlt heti HDC 2023 fejlesztői konferenciáján mutatták be.
A kupé formanyelve az ígéretek szerint úttörő lesz, és “fantáziát megmozgató” élményt nyújt. A tényleges modellt még ebben a negyedévben bejelentik. Bár konkrét részletek kimaradtak a bejelentésből, a kupé eleje a “LUXEED” nevet viselte. Ez egy új márka bevezetésére utal a Huawei zászlaja alatt.
A Luxeed márka eredetével kapcsolatos találgatások már javában zajlanak. Tekintettel az első nyilvános megjelenésre, egyes megfigyelők úgy vélik, hogy a Luxeed a Huawei és a Chery, egy helyi autógyártó együttműködésének eredménye lehet. A “Luxeed” név valószínűleg a “Luxury Exceed” rövidítése, ahol az Exceed a Chery almárkája. A Huawei másik közös projektje, az AITO – az “Adding Intelligence to Auto” rövidítése, és a Seres-szel együttműködve készül.
A Huawei betörése az autóipari szektorba korántsem újdonság, mivel már eddig is több modellen dolgozott a Chery-vel és a Nio autóipari gyártó partnerével, a Jianghuai Automobile Group Corp (JAC) vállalattal. A technológiai óriásvállalat a BAIC Arcfox márkájával is partnerségben áll.
Az autógyártókkal való kapcsolata során a Huawei egy spektrumon mozog. Az egyik végén csak alkatrészeket és a HarmonyOS rendszert biztosítja. A másik végén pedig erőteljesen részt vesz az autók építésében, például a “Zhixuan” modellben, ahol a Huawei szorosan együttműködik az eredeti gyártókkal (OEM) a járművek építésében, amelyeket aztán a Huawei csatornáin keresztül értékesítenek. Az OEM-ek elsősorban a járműplatformok fejlesztését és gyártását végzik.
A TF International Securities elemzője, Ming-Chi Kuo kijelentette, hogy a Huawei a JAC-cal együttműködve egy MPV modellt fejleszt, amelynek célja, hogy a bevezetés után évente körülbelül 50 000 darabot értékesítsen. A jármű várhatóan 2024-ben kerülhet sorozatgyártásba, és valószínűleg 130 000 euró körüli áron kerül majd forgalomba.
A Huawei előretörése az autóipari technológiák terén a technológia és a közlekedés izgalmas fúziója. A legújabb HarmonyOS-szel felfegyverzett Luxeed kupé bemutatása megmutatja az innováció hatalmas lehetőségeit, nemcsak a Huawei, hanem az egész iparág számára.
Nem arról van szó, hogy csak egy újabb elektromos járművet hozunk létre; arról van szó, hogy megmutatjuk, hogy az elektromos járművek sokkal több lehetnek, mint egyszerű közlekedési eszközök
– tette hozzá a Huawei.
Forrás: Androidportal
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!