Első körben végezz egy alapos kutatást, keress a tiédhez hasonló eladó autókat, és figyeld meg, mit tartalmaznak ezek a hirdetések. Hasonlítsd össze őket, és nézd meg, mi az, ami a te hirdetésedet kiemelné a többi közül.
Jegyezz fel mindent, aminél úgy érzed, jobbat tudnál írni. Hasonlítsd össze a másik autót a tiéddel, és gondolkodj el rajta, hogyan emelhetnéd ki a sajátodat a többi közül. Próbálj meg úgy tekinteni a hirdetésedre és az eladó autódra, ahogyan egy vásárló tenné.
Ezután térj rá magára a leírásra. Fontos, hogy fedj le minden alapvető információt, vagyis az évjáratot, márkát, modellt és felszereltségi szintet.
Ne hagyj ki semmit, mert az emberek tudni akarják, mibe vágnak bele, említs meg minden olyan egyedi adottságot, ami kiemeli az eladó autódat a tömegből!
Néhány ilyen egyedi jellemző lehet: első tulajdonos, alacsony futott kilométer , garázsban tartott, télen nem használták, megbízhatóság, remek üzemanyag-fogyasztás, és még sorolhatnánk.
Mutasd meg, milyen büszke tulajdonosa vagy ennek az autónak. Nyugodtan dicsérd, hiszen ezzel azt mondod a potenciális vevőknek, mennyire törődsz vele, mennyire fontos neked. De mindig figyelj rá, hogy ragaszkodj a releváns és igaz információkhoz.
Ha bármilyen sérülés van az autódon, mindenképp említsd meg azt a hirdetésedben. Úgyis kiderül, és ha te magad említed meg előre, az nemcsak azt mutatja, hogy becsületes ember vagy, hanem meg is spórolja a vevőnek (és neked is) az időt, hogy esetleg egy olyan autót nézzenek meg, amit végül úgysem nem fognak megvenni. Senkinek nem éri meg feleslegesen időt és energiát pazarolni egy olyan eladó autóra, ami nem felel meg az elvárásainak, úgyhogy nyugodtan legyél őszinte.
Tartsd szem előtt, hogy az internetre írsz hirdetést, nem az irodalomtanárodnak. Az emberek manapság rendkívül rövid ideig figyelnek egy szövegre, ezért úgy kell fogalmazni, hogy könnyen és gyorsan megértsék az üzenetedet. Felejtsd el az összetett mondatokat és a túlzottan szofisztikált kifejezéseket, hangsúlyozd a kulcsszavakat és a legfontosabb jellemzőket.
Ami a legfontosabb: használj valódi, élethű, de mégis vonzó fényképeket! Mutasd meg az autó igazi állapotát. Az első benyomás sokat számít, így könnyen kiemelkedhetsz a tömegből pár a jól megválasztott képpel és egy rövid, lényegre törő leírással.
Végezetül, az eladó autód hirdetésénél hagyd ki, hogy az “ára nem alkuképes”, hiszen a lehetséges vevők így is, úgy is alkudozni fognak, függetlenül attól, amit írsz.
Inkább gondold át az árat úgy, hogy legyen benne némi alkupotenciál. Légy rugalmas, ne felejtsd el, az alkudozás természetes része az eladási folyamatnak, és az, hogy nyitott vagy rá, mindkét fél számára jobb végeredményhez vezethet. Hagyd nyitva az ajtót az alkudozásra és figyeld meg, hogyan alakulnak az események!
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!