Hogy egy prémiumterméknek prémiumminőségű hordozó jár, ma már nem kérdés, hiszen ahogy a díjnyertes borokat sem petpalackból kínálja a borász, úgy más, magas minőségű termékeknek is szükségük van arra, hogy az értéküknek megfelelő minőség kísérje őket.
A forma és tartalom összhangja – vagy összhangjának hiánya – a tényleges és az eszmei értéken bőven túlmutató, marketinges cél is, hiszen a vevő minden esetben a csomagolással találkozik először: ez lesz az, amit a vágyaihoz és a termékről előzetesen elképzelt tulajdonságokhoz fog mérni. Prémiumtermékek esetén tehát olyan marketingstratégiát kell alkalmazni, amely képes hangsúlyozni, de legalábbis sugallni mind a márka, mind az egyes áruk kiemelkedő minőségét.
A tökéletes termékdoboz megoldást kínál erre a problémára. Mitől lesz tökéletes? Attól, amitől a formatervezés is: a megjelenés és a tartalom harmóniájától.
Az első benyomás értéke
A vásárlók általában tudatosan határozzák meg, hogy mire költenek, nem elég tehát jól hirdetni vagy jól érvelni a termék előnyei mellett. Lehetőséget kell biztosítani érzékszervi tapasztalatszerzésre is, hiszen ennek során alakul ki az első benyomás a leendő vásárlóban a termékről.
Vajon képes-e a csomagolás közvetíteni a márkának a minőségre vonatkozó üzenetét? Képes-e érzékeltetni azt a színvonalat, amit a termék birtoklásával a vásárló majd kapni fog? Ha a válasz igen, akkor a prémiumgyártók marketingcsapatai jól dolgoztak, hiszen eljuttatták az érdeklődőkhöz a legfontosabb információt. Nem véletlen, hogy ma már a gyártók egyik legfontosabb törekvése éppen az, hogy ezt az első benyomást, a csomagolást finomhangolják.
Ahhoz, hogy egy márka versenyben maradjon, folyamatos figyelemre és időráfordításra van szükség a csomagolástervezés terén is, ez azonban a termékfejlesztés mellett nem biztos, hogy mindig prioritást élvezhet. Éppen ezért jelenthet hosszú távú megoldást olyan digitális, illetve ofszet nyomdában elkészíttetni a csomagolódobozokat, ami modern technológiával és ügyfélközpontú megközelítéssel dolgozik.
Mennyiség helyett minőség: prémiumdobozok kis példányszámban is
Egy csomagolás akkor jó, ha nem kell kompromisszumot kötni a legfontosabb kérdésekben: ha egyszerre avat be a brand színvonalába, a gyártó profizmusába és a termék jellegébe. Különösen igaz ez akkor, ha drágább, exkluzívabb árukról van szó, mert ebben az esetben már a csomagolásnak is tükröznie kell a gyártó üzenetét, és nem csak kíváncsiságot, de bizalmat kell kiváltania – első ránézésre.
A tökéletes doboz megtervezésekor természetesen még számos további szempontot figyelembe kell venni. Nem engedhet például a funkcionalitásból: úgy kell védelmet nyújtania a termék számára, hogy közben jól látható módon meg is mutatja azt. Nem vonhatja magára a figyelmet a termék rovására. Fontos továbbá az is, hogy felnyitása egyszerű legyen, de jelentsen élményt a vevő számára.
Mindez körültekintő alkotófolyamatot igényel, de budapesti nyomdánk nem ismer lehetetlent. Kérheti egyedi dobozát már kis példányszámban, arany vagy ezüst fóliával, sőt, látványos 3D UV lakkozással is. Vegye fel a kapcsolatot a nyomdával, hogy együtt megtervezhessék a brandjéhez illő csomagolást!
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!