Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

kiállítás

Az interpack-on nagy lendületet vett a világ csomagolóipara

Május 4-10. között a kihagyhatatlan seregszemlén, a Düsseldorfban rendezett interpack szakvásáron gyűltek össze mindazok, akik a termékek csomagolásával és feldolgozásával foglalkoznak.

„Welcome Home – Üdvözöljük újra itthon“ jelmondattal üdvözölte az interpack a szerte a világból érkezett látogatókat. Az öröm, hogy a szakemberek végre ismét személyesen találkozhattak, óriási volt.

A szakvásár teljesítette, sőt túl is szárnyalta a kiállítói elvárásokat: a világ legnagyobb és legfontosabb csomagolóipari szakvására 2023. május 4-10. között újabb mérföldkő az iparág fejlődésében, a világméretű szakmai kapcsolatrendszer építésében, az üzletkötésben és tartalom-szolgáltatásban. A 2023-as interpack-ra 155 országból érkeztek szakmai látogatók, sok esetben konkrét beruházási tervekkel. A csomagolóipar erejét és kreativitását 2.807 kiállító megoldásai és technológiái bizonyították. A seregszemle számtalan ötlettel, kezdeményezéssel és a következő években megvalósuló kézzel fogható üzletkötéssel szolgált.

„Az interpack-kal végre megrendezhettük a Messe Düsseldorf egyik legfontosabb seregszemléjét. Szakvásárunk látványosan visszatért és megszilárdította világviszonylatban is vezető szerepét a kapcsolatépítésben a csomagolóipar, a kapcsolódó technológiai iparágak és valamennyi felhasználó iparág szereplői között. Messze túlszárnyaltuk az előzetesen kitűzött célokat”

– hangsúlyozta Bernd Jablonowski, a Messe Düsseldorf kereskedelmi igazgatója a szakvásár zárásakor.

Összesen mintegy 143.000 látogató érkezett Düsseldorfba az interpack szakvásárra, kétharmadrészük Németországon kívülről. Számos európai ország mellett a legtöbb látogató Indiából, Japánból és az Egyesült Államokból érkezett, emellett pedig a látogatók mintegy 75 százaléka felső- vagy középvezető volt.

„Végre megint van interpack!“

– hallhattuk gyakran a csarnokokban, hiszen hat éves kihagyás után találkozhattak újra személyesen is a világ minden pontjáról érkezett szakemberek. Ennek megfelelően nagy örömet is okozott a viszontlátás.

„Az interpack 2023 utóhatását még sokáig érzékeljük mind üzleti vonatkozásban, mind a személyes kapcsolatokban”

– mondta el Thomas Dohse, az interpack igazgatója a hét vásárnap után.

„Nagyszerű hangulat uralkodott a csarnokokban és az interkulturális párbeszéd mindenkit felpezsdített. Ismét „simply uniqe” – „egyszerűen nagyszerű” volt a seregszemle.“

Ezt igazolja a látogatók egybehangzóan kedvező véleménye is: több mint 96 százalékuk nyilatkozta, hogy teljesítette a vásárlátogatáshoz fűzött célkitűzéseit. Szintén elégedetten nyilatkoztak a kiállítók, hiszen sok esetben túlteljesítették a várakozásaikat.

„Köszönjük a Messe Düsseldorfnak a kitűnő szervezést. Biztos vagyok abban, hogy ezt minden kiállító vállalat nevében elmondhatom. Az interpack 2023 egyszerűen kihagyhatatlan a gyártók, szolgáltatók és felhasználók számára szerte a világban a tapasztalatcseréhez és az üzletkötéshez”

– mondta el Markus Rustler,      az interpack 2023 elnöke a seregszemle végén.

Az átalakulásban rejlő lehetőség

A jelenlegi piaci változások, a hatalmas kihívások és a még nagyobb lehetőségek tükrében az idei interpack volt kétségtelenül az egyik legfontosabb a szakvásár eddigi történetében. Az átalakulás az automatizálás szükségszerűségében, a fenntarthatóságra törekvésben és a változó fogyasztói szokásokban érhető tetten. Számos innovációban volt tapasztalható, hogy az interpack stratégiailag négy kiemelt témakörre, a körforgásos gazdaságra, az erőforrások kímélésére, a digitalizációra és a termékbiztonságra összpontosít. A csomagolóipari és a csomagolásokat alkalmazó, folyamat alapú iparágak innovációs ciklusában hagyományosan fontos elemet képező szakmai seregszemle idén is tökéletesen megfelelt ennek a feladatának.

Fenntartható csomagolási technológiák

A fenntarthatóság és annak minden vonatkozása volt egyértelműen az interpack kiemelkedő témája. A kiállítók csúcstechnológiai megoldásokat és rendszerszintű koncepciókat vonultattak fel a hatékonyság és a fenntarthatóság növelésére a teljes értékláncban.

„A fogyasztási cikkek számos gyártója fenntarthatósági célokat fogalmazott meg”

– fejtette ki az interpack-on Richard Clemens, a VDMA Német Gép- és Berendezésgyártók Szövetsége élelmiszer- és csomagolóipari gépek tagozatának ügyvezetője.

„A csomagolóipari gépgyártó vállalatok az elmúlt évek során műszaki módosításokkal és új fejlesztésű gépekkel, berendezésekkel tették lehetővé a fenntartható csomagolási koncepciók bevezetését. Az interpack az újdonságok kirakata, egyúttal pedig a fenntartható körforgásos gazdaság felé mutató további fejlesztés irányadója”

– foglalta össze Richard Clemens.

Az interpack keretében a világ előtt bemutatkozó számtalan megoldások között találjuk a csomagolóanyagok és -eszközök változatos sokaságát. Több mint 1000 kiállító mutatkozott be ebben a kínálati csoportban, ami új rekordot jelent.

Jövőbemutató tartalom

Az interpack nem csupán az üzletkötés színtere, hanem tartalomszolgáltató is az iparágban élőben és digitálisan egyaránt. Az interpack és a packaging journal Tightly Packed elnevezésű tv-stúdiójából 50 beszélgetést sugároztak és ezzel még szélesebb körben tették láthatóvá az élőben streamelt adásokban a kiemelt témákat és trendeket. Csak a vásárnapok alatt is már több mint 200.000 néző követte ezeket az adásokat. A Spotlight Talks & Trends fórum mágnesként vonzotta a látogatókat és hét kiemelt témával, mint például a logisztikával, a körforgásos gazdasággal és az e-kereskedelemmel foglakozott hét vásárnapon. A programot közösen szervezte az interpack, a dfv Conference Group és a PackReport.

Új és üdítő rendezvényformák

Szintén nagy figyelemmel követték az iparág képviselői az olyan különleges szakmai kísérő rendezvényeket, mint az interpack StartUp Zónát, vagy a Co-Packing közösségi standot. Számos szakembert vonzott az izgalmas csomagolási innovációkat méltató díjátadó ünnepség, és a globális élelmiszer-pazarlás és élelmiszer-veszteség elleni küzdelmet szolgáló „SAVE FOOD Highlight túra” is. A nőket támogató „Women in Packaging“ különbemutató a kapcsolatrendszereit építő és a nemzetközi iparágban dolgozó mintegy 200 nő tapasztalatait helyezte fókuszba.

A látogatók körében szintén nagyon jó fogadtatásra talált a 80 kiállítóval egy önálló vásárcsarnokban párhuzamosan rendezett components. A csomagolási és folyamat-technológiák szoftvereit és elemeit kínáló beszállítóknak fontos szerepe van a gyártási folyamatok digitalizációjában. A következő interpack szakvásárt 2026. május 7 -13. között rendezik Düsseldorfban.

A szakvásárra vonatkozó további tudnivalókkal a www.interpack.com  honlap szolgál.


Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés