Ha valami, hát a megfelelő munkaerő megtalálása egyáltalán nem egyszerű, különösen azért, mert a gazdasági és a munkaerőpiaci változások is befolyásolják a folyamatot. Előfordulhat az is, hogy túlkínálattal nézünk szembe, ilyenkor még nehezebb kiválasztani a tökéletes alkalmazottat. De akkor mit tehetünk? Hogyan szűrhetjük a listát?
A következő cikkben most górcső alá vesszük a toborzás leghatékonyabb módjait. Érdemes velünk tartani, ha aktuális számunkra a téma!
Külső vagy belső munkaerő-toborzás?
Nem elég arra törekedni, hogy találjunk valakit, aki majd betölti az üres pozíciót, az a fontos, hogy megtaláljuk azt a személyt, aki tökéletes lesz a vállalat számára. Fel kell mérnünk, hogy a szóban forgó állást milyen kompetenciákkal rendelkező munkavállaló képes betölteni. Az olyan weboldalak, mint amilyen a NyiregyhazaAllas.hu állásinformációs portál is, ebben segíthetnek nekünk.
A folyamat nyilván rengeteg időt és energiát emészt fel, tehát a HR osztály is arra törekszik, hogy minél hatékonyabban történjen a keresés. Emiatt számos esetben a házon belüli megoldások mellett döntenek, ami bármilyen meglepő is, nem mindig bizonyul eredményesnek. Sőt, még költségesebb is lehet ez a módszer. Amennyiben nincs saját adatbázisa a cégnek, akkor érdemes inkább a külső toborzásban gondolkozni.
Professzionális álláskereső weboldalak használatának előnyei
A toborzási eszközök tárháza rendkívül széles, nekünk csak meg találnunk a hozzánk illő módszert, ám tulajdonképpen az a jó, ha minél több felületen hirdetjük magunkat. Gondolunk itt a hivatalos weboldalra, a közösségi média felületeire, a kapcsolatainkra és persze a speciális állásportálokra.
Ezeken a platformokon percek alatt megadhatjuk az adatainkat, illetve feladhatjuk hirdetéseinket. Többféle hirdetési csomag áll rendelkezésünkre, s eldönthetjük, hogy helyileg, regionálisan vagy esetleg országosan hirdetünk.
A folyamat maga nagyon egyszerű, ráadásul olyan digitális funkciókat is alkalmazhatunk, mint amilyen a videós előszűrés.
Mit érdemes tudnunk, mielőtt hirdetnénk?
Tulajdonképpen azt, hogy mit akarunk. A toborzás előtt tisztáznunk kell, hogy hol keresünk munkaerőt, milyen profilú vállalatként hirdetünk, milyen pozícióba keresünk alkalmazottat és milyen típusú munkaerőre van szükségünk. Mindig ez legyen a kiindulási pont.
Ezután már létrehozhatjuk a hirdetésünket, ám lehetőleg ne a sablonszövegeket használjuk, ettől ugyanis az emberek 80%-a menekül! Kezdjük el terjeszteni a hirdetéseket, majd szűrjük ki az ideális pályázókat! Adjunk nekik valamilyen feladatot, hívjuk be őket személyes interjúra!
Az új munkaerő felvétele tehát mindig odafigyelést igényel, viszont ha tényleg komolyan vesszük a dolgot, idővel megtérül majd az erre fordított energia és idő.
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!