„Autóipari Elektronikus Rendszerek Tanszék – thyssenkrupp” néven indít tanszéket az Óbudai Egyetem és thyssenkrupp autóipari E/E (elektromos és elektronikus) kompetencia központja az egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karán. A megállapodást Marc de Bastos Eckstein ügyvezető igazgató és Prof. Dr. Molnár András általános rektorhelyettes látta el kézjegyével.
A kihelyezett tanszéken a thyssenkrupp autóipari elektronikus rendszerek fejlesztésében, különösen beágyazott szoftver- és hardverfejlesztésben, tesztelésben, funkcionális és kiberbiztonsági feladatokban nyújt élvonalbeli ismereteket a hallgatóknak. A tanszékalapítók célja, hogy a thyssenkrupp felhalmozott fejlesztési és tesztelési ismeretei átadásával részt vállaljon az egyetemi képzésben, és együttműködjék az egyetem munkatársaival kutatási feladatokban, illetve hogy a hallgatóknak lehetőséget biztosítson a fejlesztési munkákban való részvételre. A thyssenkrupp ezen kívül közreműködik szakmai gyakorlati helyek biztosításában, valamint kooperatív gyakornoki programok közös megvalósításában is.
Az Óbudai Egyetem és a thyssenkrupp magyarországi autóipari központjának együttműködésével az egyetem naprakész ipari tudást és technológiát kap a világ autóiparát foglalkoztató kérdésekben, a vállalat pedig új megközelítéseket és kreatív ötleteket meríthet fejlesztéseihez.
A thyssenkrupp vállalaton belül is egyedülálló E/E központját magyar mérnökök ötletére alapozva több mint 20 éve alapította a német vállalat, és ma már több mint 1200 magasan képzett szoftver- és hardverfejlesztő mérnököt foglalkoztatnak. A világ legnagyobb autógyárai számára Budapesten, Veszprémben és Szegeden fejlesztett „okos” elektromechanikus kormányszervók a legkülönfélébb, legújabb vezetéstámogató megoldásokat nyújtják, és alkalmasak az önvezető rendszerekkel való együttműködésre is. A thyssenkrupp ma már olyan új megoldásokat is fejleszt Magyarországon, mint a steer-by-wire (a mechanikus kapcsolatok helyett csupán elektronikus összeköttetést biztosító megoldás), vagy az önvezető rendszereket támogató saját alkalmazások. A vállalaton belül globálisan egyedülálló, úgynevezett „advanced development” (különleges fejlesztési) részleg a távolabbi jövőbe előre tekintve ma még nem létező autóipari megoldásokat is kutat. A központot saját szakterületén a világ legjobbjai között tartják számon.
– Az Óbudai Egyetem és a thyssenkrupp kft. között egy évvel ezelőtt született megállapodás, amely többek között kiterjed az alkalmazott kutatásokra, a szakmai gyakorlati helyek biztosítására, valamint kooperatív gyakornoki programok közös megvalósítására. Munkánk láthatóan gyümölcsöző, a következő, jelentős mérföldkövet a tanszék létrehozása jelenti – szögezte le Prof. Molnár András az együttműködés aláírása kapcsán. Hozzátette: egyetemünket mindig is a gyakorlatorientált szemlélet jellemezte. Ehhez elengedhetetlen, hogy az egyetem szorosan együttműködjön a gazdasági élet szereplőivel, különös tekintettel a termelő vállalatokra. A karok mindegyikén jól felszerelt laborok, modern eszközök biztosítják ehhez a feltételeket. A ma végzett mérnökök harmada intézményünkben szerzi meg diplomáját, és az itt végzettek közel száz százaléka szinte azonnal el tud helyezkedni szakmai területén – mutatott rá a rektor.
– A felsőoktatás és az ipar együttműködésével olyan innovációk születnek, amelyek napjaink számos problémájára mérnöki megoldást adnak. Az eredményesen fejlesztő iparvállalatok, mint amilyen a thyssenkrupp is, különösen felértékelődnek az olyan kihívásokban bővelkedő időszakokban, mint amilyen a jelenlegi. Fejlesztőközpontunk nélkülözhetetlen partnerei az egyetemek, az Óbudai Egyetemmel pedig már eddig is szoros együttműködésünk volt. A tanszék létrehozásával ezt a közös munkát most még magasabb szintre emeljük. – fogalmazott Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp Components Technology Hungary ügyvezetője.
A thyssenkrupp a fejlesztés mellett gyártással és összeszereléssel is foglalkozik hazánkban: Jászfényszarun elektromechanikus kormányszervókat, hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket és más, elsősorban elektromos autókban használt alkatrészeket is gyárt, Debrecenben stabilizátorokat és rugókat készít. Győrben futómű-összeszerelő üzemet, valamint egy Steel Service Center-t is működtet a vállalat. Jelenleg mintegy 2700 munkatársa van a thyssenkrupp autóipari szegmensének Magyarországon.
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!