Jelentős forgalomnövekedés a Candy Hoover Hungary-nél.
Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögtön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover Hungary Kft. 2022-es évet összefoglaló előzetes számaiból. Még nincsenek meg a végleges adatok, ám az bizonyos, hogy a vállalat tavaly százalékban kifejezve kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el.
Azonnal és nagyon markáns nyomott hagyott a nagy háztartási gépek forgalmazásában a rezsiköltségek elmúlt év nyarán bejelentett emelkedése – mutatnak rá a Candy Hoover Hungary Kft. előzetes, éves forgalmi adatai. Szinte minden vásárló arra törekedett, hogy a saját pénztárcájához mérten a lehető leginkább energiatakarékos készüléket vásároljon. Ennek következtében például a mosógépek esetében az „A” energiaosztályú, vagyis a legenergiatakarékosabb eszközök részaránya a második félévben lényegesen emelkedett az első félévhez képest, így a szegmens súlya már beérte a „B” energiaosztályú készülékeket.
A hűtőforgalmon belül szintén látható átrendeződés. Az év első feléhez képest a második hat hónapban a magasabb energiahatékonyságú gépek iránti kereslet számottevően emelkedett. Ezen belül is egészen drasztikus növekedés volt tapasztalható a rezsitámogatás-kivezetés bejelentésének hónapjában, júliusban. Ekkor az előző hónaphoz mérten ezen szegmensek forgalma lényegében kilőtt, s a cég teljes eladásain belüli részarányuk közel duplájára ugrott. Ezt követően az üzletmenet korrigált, ami annak is volt a következménye, hogy ellátási korlátok jelentkeztek ezen gépek esetében, miután korábban alacsonyabb volt irántuk az érdeklődés. A hűtők körében is megfigyelhető volt, hogy a kereslet az alsóbb kategóriákból a magasabbak, azaz energiatakarékosabb gépek felé tolódik. Emellett viszont hangsúlyozandó, hogy egy többéves készülék lecserélése – ha nem is a jelenleg elérhető legenergiatakarékosabb készülékre – jelentős energiamegtakarítást jelenthet.
„A piaci és a gazdasági helyzet változásának következtében az előzetes adatok azt mutatják, hogy a Candy Hoover Hungary Kft. – a 2021. évi eredményekkel összevetve – százalékban kifejezve kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el az elmúlt évben. A vállalat életében 2023-ban számos nagyon fontos esemény lesz, ezeknek köszönhetően erre az évre is dinamikus fejlődést tűztünk ki célul. A piac fejlődéséből az látszik, hogy az energiatakarékosabb gépek iránti igény erős marad, és egyre vonzóbbak lesznek az okos, internetes kapcsolattal rendelkező eszközök is. Ezen képességekkel ugyanis – egyéb más előnyös lehetőség mellett – még hatékonyabb működést lehet elérni”
– mondta Rózsa Márton, a vállalat ügyvezető igazgatója.
A vásárlók energiahatékonyságra való törekvése egyébként a vállalatnak a legnagyobb forgalmat hozó eszközök listáján is nyomott hagyott. A cégnél ugyanis a hőszivattyús szárítógépekből fogyott a legtöbb, aminek a hátterében egyértelműen a kevesebb energiafelhasználásra való törekvés áll. A képzeletbeli dobogó második fokán az asztali hűtők, míg a harmadikon a kombi hűtők álltak. Az év egészét tekintve az utolsó negyedév volt a legerősebb. Szinte minden termékkategóriában ebben az időszakban volt a legnagyobb a kereslet. Ez alól – nem meglepően – a hűtők és a fagyasztók jelentettek kivételt, amelyekből a május-augusztus közötti időszakban fogyott a legtöbb.
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!