A Škoda első hidrogén üzemanyagcellás autóbusza ősszel mutatkozott be, amit a cseh fővárosban, Prágában most kezdtek el tesztelni. A török Temsa alapjaira épült, H’City névre hallgató busz cseh-török kooperáció eredménye.
A PID, azaz a Prágai Integrált Közlekedés által meghatározott előírásoknak mindenben megfelelő prototípus jövőre áll forgalomba és 24 hónapon keresztül fog közlekedni a Brandanov városrészt és a déli kerületeket összekötő helyi 170-es vonalon, tervezetten évi 50 ezer kilométeres futásteljesítménnyel – írja a Magyarbusz Info.
A kétéves tesztüzem alatt a DPP a hagyományos belső égésű motorral szerelt autóbuszok üzemeltetéséhez képest évente kétmillió cseh korona (31-32 millió forint) tesztelési többletköltséggel számol 10 kilogramm/100 kilométer tüzelőanyagfogyasztás esetén. A próbafutás elsődleges célja a tapasztalatszerzés a technológia üzemeltetésével és járulékos költségeivel kapcsolatban a későbbi beszerzések megalapozásához. A tesztüzem alatt szerzett tapasztalatok kiértékelését követően dönt majd Prága arról, hogy vásárol-e ilyen hajtásmóddal szerelt autóbuszokat a jövőben.
A H’City az E’City akkumulátoros villanybuszhoz, valamint a T’City trolibuszhoz hasonlóan a török Temsa Avenue sorozatának módosított karosszériájára épül, hajtásrendszere viszont teljes egészében a cseh cégtől érkezik. A jármű mozgatásához szükséges villamos energiát a Ballard Power Systems 70 kilowatt teljesítményű, FCmove-HD típusú üzemanyagcellája szolgáltatja.
Forrás: autopro.hu
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!