A 26. Nemzetközi Lemezmegmunkálási Technológiai Kiállítás, az EuroBLECH 2022 összesen 38 ezer szakmai látogatót vonzott a világ minden tájáról, hogy formálja az iparág jövőjét.
Az EuroBLECH 2022 kiállításon bemutatott termékek és innovációk közül sok a költség- és erőforrás-hatékonyságra összpontosítva került kifejlesztésre. Az idei év kiemelt témái: a digitalizáció, a fenntarthatóság és az Ipar 4.0 voltak. Az ipar kulcsfontosságú piacaként az EuroBLECH 2022 lehetőséget kínált látogatóinak, hogy megoldásokat találjanak az iparág aktuális kihívásaira, és összekapcsolja őket a világ minden tájáról érkező vállalkozásokkal, hogy segítsen nekik a legújabb gépeket és szoftvereket integrálni a gyártási folyamataikba.
Az idei kiállítás 39 ország 1300 cégét látta vendégül a nettó 86 136 négyzetméteres kiállítótéren. Az idei látogatói számokat közelebbről megvizsgálva kiderül, hogy összesen 38 ezer látogató érkezett a németországi kiállítási területre. Gyakorlatilag megfelel az előző statisztikáknak, ez kivételes eredmény, különösen a nehéz általános körülmények között. A világ minden tájáról érkeztek iparági szakértők a bemutatóra általában rövidebb, de így eredményesebb látogatásra.
„Nehéz leírni, mit érzünk, miután mindent beleadtunk az elmúlt négy évben, hogy lehetővé tegyük ezt a szakvásárt. Lenyűgözött a fantasztikus eredmény, és büszkék vagyunk arra, hogy az EuroBLECH továbbra is meghatározó szerepet tölt be a globális fémlemezmegmunkáló ipar összefogásában”
– mondja Evelyn Warwick, az EuroBLECH kiállítási igazgatója a Mack-Brooks Exhibitions szervezői nevében.
„Az idei kiadás különleges és rendkívül fontos volt az egész lemezmegmunkáló ipar számára. Magából a kiállítótérből ítélve megállapítható, hogy elég közel kerültünk a rekordszámokhoz”
– folytatja Evelyn Warwick.
A kiállítók 62%-a Németországon kívülről érkezett az idei kiállításra. Ez a nemzetközi részvétel további 4%-os növekedését jelenti. A kiállítás felmérésének eredményei szerint ez a tendencia a látogatók körében is folytatódott: a szaklátogatók több mint fele (56%) Németországon kívülről érkezett a rendezvényre, így az EuroBLECH valóban nemzetközi kiállítás lett. A fő látogató országok: Németország mellett Hollandia, Lengyelország, Olaszország, Svédország, Törökország, Ausztria, Belgium, Dánia és Franciaország volt. Ezenkívül a látogatók 37%-a nem vesz részt semmilyen más kiállításon, ami 10%-os növekedést jelent a 2018-as kiállításhoz képest, és hangsúlyozza az esemény fontosságát.
„Az idei látogatók komoly üzletet jelentettek. Szinte minden második ember, aki belépett az EuroBLECH 2022 kapuján, befektetési szándékkal érkezett. Ez 4%-os növekedést jelent az előző kiállításhoz képest”
– összegzi Evelyn Warwick. Mind a kiállítók, mind a látogatók nagyon elégedettek voltak a kiállítással és az újonnan kialakított üzleti kapcsolataikkal. A látogatók méltatták a kiállított termékek nemzetközi kínálatát, valamint a kiállítási standok minőségét és a digitális folyamatok számos élő bemutatóját. A kiállítók nagyra értékelték a magasan kvalifikált nemzetközi közönséget a döntéshozók magas arányával (80%).
„Az EuroBLECH kiemelten fontos számunkra, hiszen a lemezmegmunkáló iparág vezető nemzetközi kiállítása. Valóban globális eseményről van szó, így a világ minden tájáról találkozhattunk látogatókkal, például Ázsiából és Ausztráliából. A bemutató eredménye a kiállítók sikere ezekben a kihívásokkal teli piaci körülmények között.”
– Johan Elster, a Bystronic Group értékesítési igazgatója.
“Fantasztikus hetet töltöttünk az EuroBLECH-n, rekordszámú megrendelést rögzítve. A légkör kiváló volt, és jól lehetett látni, hogy az ügyfelek készen állnak, hogy visszatérjenek az EuroBLECH-hez”
– mondta Matthew Fowles, az LVD Company NV csoport marketing igazgatója.
A látogatók túlnyomó többsége az iparból érkezett (72%), ezt követik a kereskedelmi cégek és szolgáltatások látogatói. A látogatók legfontosabb ágazatai a gépészet, az acél- és az alumíniumgyártás, a fémlemez és termékipar, az autóipar és beszállítói ipar, a vas- és acélgyártás, valamint az elektrotechnika.
Az újítások és a kiállítási standokon elhelyezett számos élő bemutató mellett a résztvevők megtekinthették az EuroBLECH 2022 prezentációs területet. Az új show-funkció 27 előadást kínált a négy kiállítási nap során, izgalmas betekintést adva az innovatív vállalatok és projektek világába, érdekes beszélgetéseket és értékes hálózati lehetőségeket teremtve.
A következő kiállítás
Számos résztvevő bejelentette, hogy 2024-ben ismét kiállít a következő EuroBLECH-en, amely 2024. október 22-25. között lesz a németországi Hannoveri Kiállítási Területen. www.euroblech.com
EuroBLECH Award
A vásárszervező Mack-Brooks Exhibitions, valamint a Blechnet és az MM MaschinenMarkt szaklapok a hannoveri EuroBLECH vásár első napján bejelentették az „EuroBLECH Award” jelöltjeit és nyerteseit. Mintegy 60 résztvevő cég pályázott öt kategóriában a leginnovatívabb termékek, megoldások és digitalizálási koncepciók díjára a lemezmegmunkálás nemzetközi technológiai szakvásárán. Idén először közönségszavazás döntött a nyertesekről.