Másfélszeresére növeli magyarországi üzemének területét a dán játékgyártó.
Ünnepélyes keretek között jelentették be, hogy lezárult a nyíregyházi LEGO gyár kapacitás-növelésének első fázisa, amely jelenleg hazánk egyik legjelentősebb folyamatban lévő beruházása. A most tető alá került, összesen 72 000 négyzetméternyi új létesítményeknek köszönhetően az üzem fröccsöntő kapacitása 50 százalékkal, csomagolási kapacitása pedig 25 százalékkal növekszik majd. A dán játékgyártó vállalat mintegy 53 milliárd forintos befektetésével legalább 250 új munkahelyet hoz létre a régióban.
A nyíregyházi telephely 2014-ben kezdte meg működését 120 000 négyzetméteres termelési területtel, amelyet később 160 000 négyzetméterre növelt. Jelenleg több mint 3100 dolgozót foglalkoztat, és a gyártás teljes folyamatát lefedi, az alapanyagtól egészen a késztermékig. A most zajló beruházás során a gyártóterület további 50 százalékkal növekszik, ahol a 386 új fröccsöntő gép mellett új csomagoló sorok is helyet kapnak, valamint – többek között – manuális raktárt és adminisztrációs épületeket is kialakítanak. Az épületek váza mára elkészült, a belső terek kialakítása és a technológia telepítése elkezdődött. A tervek szerint az új gyáregység 2023-ra készül el teljesen, és fontos részét képezi a LEGO Csoport stratégiai folyamatainak a hosszú távú növekedés biztosítására.
„A LEGO kockákat úgy készítjük, hogy azok tartósak legyenek, és egy család akár több generációja számára is a játék élményét nyújtsák. Éppen ezért termékeinket a LEGO Csoport minden gyártóhelyén – így Nyíregyházán is – a legmodernebb technológiával készítjük és csomagoljuk, mindezt vállalatunk legszigorúbb biztonsági és minőségi követelményeinek megfelelve. Ebben fontos szerepet kapnak kiváló szakmai tudással rendelkező munkatársaink akikkel Magyarországon is dolgozhatunk”
– emelte ki a beruházás kapcsán Carsten Rasmussen, a LEGO Csoport operatív vezérigazgatója, majd hozzátette:
„Termékeink minőségét és sikerét mi sem igazolja jobban, mint ennek a beruházásnak a szükségessége, hiszen világszinten egyre nagyobb a kereslet a LEGO termékek iránt.”
A LEGO Csoport hazai gyára a világ öt LEGO gyárának egyike, amelyek három kontinensről látják el az ikonikus építőkockákkal a gyerekeket és felnőtteket szerte a világon. Hazánkon kívül jelenleg Dániában, Csehországban, Mexikóban és Kínában folyik termelés, de a tervek szerint 2025-ig további két új gyártóhely is épül az Amerikai Egyesült Államokban és Vietnámban.
A LEGO Csoport törekszik arra, hogy gyártóegységei a legnagyobb felvevőpiacokhoz közel működjenek. Ezzel nemcsak a fogyasztói igényekhez tud gyorsan alkalmazkodni, hanem egyik legfontosabb stratégiai elvének, a fenntarthatósági céloknak is eleget tesz, hiszen lecsökkenti a termékek szállításának távolságát, ezáltal hozzájárul a szállítással járó szén-dioxid-kibocsátás visszaszorításához.
A fenntarthatósági vállalások a gyártás folyamatában is megjelennek: a LEGO Csoport célul tűzte ki, hogy 2032-re 37%-kal csökkenti gyártórészlegeinek szén-dioxid-kibocsátását annak érdekében, hogy csökkentse a klímaváltozás negatív hatásait. Ennek jegyében a cég nyíregyházi gyára mellé nagyméretű napelemparkot telepített. A megújuló energia mellett a termékek esetében és a csomagolásnál is cél a fenntartható alapanyagokra való átállás. A jelenlegi tervek szerint a dobozokban található műanyag csomagolás helyett 2025-ig papírzacskóra áll át a vállalat.
A LEGO Csoport számára a környezeti fenntarthatóság mellett a másik kiemelten fontos terület a társadalmi érzékenység, a környezetében élő emberekre való odafigyelés.
„A régió egyik legnagyobb munkaadójaként büszkék vagyunk és további nagy hangsúlyt fektetünk a barátságos, nyitott és befogadó vállalati kultúránkra. Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy 2022-ben a Randstad kutatásán minket választottak az Év legvonzóbb munkaadójának Magyarországon”
– tette hozzá Chresten Bruun alelnök, a nyíregyházi LEGO gyár igazgatója.
A cégcsoport emellett számos helyi kezdeményezést támogat, amelyek elsősorban a gyerekekhez kapcsolódnak. A helyi iskoláknak és óvodáknak eljutatott készleteken túl számos civil szervezettel működnek együtt, hogy a valamilyen körülmény miatt hátrányos helyzetben lévő gyerekek számára is elérhetővé tegyék a játékon keresztüli tanulást.
Ma a LEGO márka a világ legismertebb brandjei közé tartozik, az idén 90 éves LEGO Csoportot pedig a TIME magazin a világ 100 legbefolyásosabb vállalatának egyikeként ismerte el. A ma is családi vállalkozáskánt működő dán cégcsoport küldetése, hogy a jövő építőit, azaz a gyerekeket inspirálja és fejlessze, ezáltal a lehető legjobban felkészítse őket a világ egyre összetettebb kihívásaira.