Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Automatizálás

Az automatizálás terén tapasztalható oktatási hiányosságok

Az ABB globális felmérése szerint az amerikai és európai vállalatok a globális kihívásokkal szembeni ellenálló képesség növelése érdekében egyre inkább úgy döntenek, hogy a tevékenységeiket inkább visszatelepítik az anyaországba (re-shoring), vagy valamelyik közeli régióba (near-shoring) – ugyanakkor az oktatásban jelentős hiányosságok mutatkoznak az e stratégiák sikeréhez szükséges készségek terén.

„A világ folyamatosan fejlődik – a vállalatok átalakítják a meglévő struktúrákat, és új technológiákat alkalmaznak, hogy jövőállóvá tegyék működésüket a különböző kihívásokkal és bizonytalanságokkal szemben, és ebben a robotokra alapozott automatizálás kulcsszerepet játszik”

– mondta Sami Atiya, az ABB Robotika és Gyártásautomatizálás üzletágának vezetője.

„Jelentős beruházásokra van szükség az élethosszig tartó tanulásba, hogy felkészítsük a meglévő és a jövőbeli munkaerőt arra, hogy a robotika és az automatizálás korában boldogulni tudjon, ami nem csak azért fontos, hogy felkészüljünk a most tapasztalható, széles körű változásokra, hanem azért is, hogy a jövőben prosperáló társadalmakat hozzunk létre.”

Az ABB 2022-es, amerikai és európai vállalatvezetők körében végzett felmérése az mutatja, hogy az európai vállalatok 74 százaléka és az amerikaiak 70 százaléka tervezi, hogy a munkaerőhiányra, a fenntarthatóbb globális piaci jelenlét szükségességére és a globális bizonytalanságra reagálva haza, vagy egy közeli régióba telepíti vissza tevékenységeit, hogy ezáltal növelje ellátási láncának rugalmasságát.

A megkérdezett vállalkozások többsége az automatizálást tekinti e váltás elősegítőjének: az európai vállalkozások 75 százaléka és az amerikaiak 62 százaléka tervez robotikába és automatizálásba történő beruházást a következő három évben, hogy megkönnyítse a tevékenységében ezt a váltást.

Az ABB 2022-es globális oktatási felmérése szerint, az automatizálás iránti érdeklődés ellenére, jelentős hiányosságok mutatkoznak az oktatás és a képzés terén, ahol megszerezhetők azon készségek, amelyek szükségesek a jövő egyre inkább összekapcsolt és automatizált munkahelyein való munkavégzéshez. A megkérdezett globális oktatási szakemberek 80 százaléka úgy véli, hogy a robotika és az automatizálás fogja alakítani a foglalkoztatás jövőjét a következő tíz évben, miközben jelenleg csak minden negyedik oktatási intézmény alkalmaz robotokat az oktatási programjaiban.

A készséghiány áthidalása érdekében az ABB új képzési központokkal, köztük az Ausztriában 100 millió eurós beruházással létsített globális innovációs és képzési kampusszal erősíti a globális robotikai és automatizálási oktatási programját. Ez az új helyszín, valamint az Egyesült Királyságban, Berlinben és Brazíliában működő új, regionális képzési központok az ABB képzési létesítményeinek számát világszerte több mint negyvenre bővítik, ahol évente több mint 30 000 iskolai, főiskolai és egyetemi diákot, valamint szakmunkástanulót és munkavállalót oktatnak.

Ezek a képzési központok kiegészítik az ABB meglévő oktatási kínálatát, amely olyan szoftvercsomagokból áll, mint az ABB Wizard Easy programozás, a RobotStudio® és a RobotStudio® AR Viewer App, illetve olyan hardverekből, mint a kollaboratív robotcellák és az alkalmazáscsomagok. Az iskolákkal és egyetemekkel kötött több mint 100 globális partnerségen keresztül az ABB az oktatási szolgáltatókkal közösen tananyagokat készít, hogy segítse a jövő generációinak képzését, és felkészítse őket a jövő munkahelyeire.

„A változásnak most kell történnie”

– tette hozzá Atiya.

„Ahogy a vállalatok a munkaerőhiány ellensúlyozására, a hatékonyság javítására és a rugalmasság növelésére a robotika-alapú automatizálás felé fordulnak, a munkavállalóknak szükségük van az automatizálás használatát szolgáló készségekre, hogy elvégezhessék munkájukat, és növelhessék saját szerepkörüket.  A vállalkozásoknak össze kell fogniuk, és együtt kell működniük az oktatási intézményekkel és a kormányokkal annak biztosítása érdekében, hogy a társadalom felkészüljön a jövő munkahelyeire. Csak így tudjuk teljes mértékben kihasználni a rugalmas automatizálásban rejlő potenciált, és hasznunkra váltani a folyamatban lévő újraiparosítás kínálta értékeket.”

Az ABB felmérése rávilágít, hogy égetően nagy szükség van a robotikai és az automatizálási ismeretek oktatásának fejlesztésére. További információért – beleértve az ABB oktatási kínálatát, az ABB robotokat és szoftvereket alkalmazó oktatási projektek példáit, valamint egy tanulmányt, amely elmagyarázza, hogy az automatizálás oktatása hogyan segíthet a jövő munkaerő-állományának kialakításában, látogasson el az ABB oktatási portál oldalára.

Hirdetés

További cikkek a témában