Háromtengelyes manipulátorok esetén az egyes tengelyeknek más és más követelményeknek kell megfelelniük.
Az „X” és „Y” tengely esetén a legfontosabb szempontok a teherviselő képesség, a merevség és a pontosság. A fizikai méretek és a tömeg kevésbé játszanak szerepet. A „Z” tengely esetén a saját tömegnek minimálisnak kell lennie, mivel ezt a tömeget az „X” és „Y” tengely is mozgatja, valamint a rendelkezésre álló hely általában jelentősen korlátozott, így a kialakításnak is kompaktnak kell lennie, pl. a motor vagy a dugattyúrúd nem lóghat ki.
Az SMC több, mint 20 éve folyamatosan fejleszti elektromechanikus lineáris hajtásait, termékválasztékunkban többféle kompakt szánegység szerepel. Folyamatosan gyűjtjük és elemezzük partnereink feladatait, és az így kapott, valós igényeket tükröző információk képezik az alapját újabb fejlesztéseinknek. Ilyen fejlesztési folyamat eredménye a LESYH terméksorozat is.
A típuscsaládot úgy alakították ki, hogy 0,01mm ismétlési pontosság mellett ötször nagyobb terhelést tudjon elvinni, mint az elődjének számító LESH kompakt szán család. A névleges terhelhetőség a testmérettől függően változik, az elektromos hajtást 8, 16 és 25 testmérettel gyártják, amelyek rendre 6, 12 és 20kg terhelés függőleges mozgatására képesek. A LESYH család formai kialakítása szerint a kompakt szánok közé tartozik, ahol a mozgatást végző golyósorsó és a támasztások együttesen biztosítják a fent említett ismétlési pontosságot és terhelhetőséget.
A termékcsalád kialakítása lehetővé teszi, hogy a terhelés nagyságától és a mozgatási sebesség igénytől függően más – más hajtómotort használjunk. Alacsony sebességek és/vagy kis terhelések esetén léptetőmotoros hajtást, nagy sebességek és/vagy nagy terhelések esetén AC szervo hajtást célszerű választani. Ugyanakkor, ha valaki a saját hajtómotorját szeretné használni, az SMC motor nélküli, a megfelelő illesztőperemmel ellátott elektromechanikus lineáris tengelyt is tud szállítani.
A léptetőmotoros hajtások egyszerű vezérelhetőségük és remek ár-érték arányuk miatt a legtöbb esetben jó megoldást nyújthatnak. A motor rendelkezik pozíció visszacsatolással, amely lépésvesztés nélküli mozgást biztosít, ráadásul a pozíció visszacsatolást akkumulátor nélküli abszolút jeladóval oldották meg, így a tápfeszültség visszakapcsolását követően a hajtás az aktuális pozícióból gond nélkül folytatni tudja a munkát. Ezeknél a motoroknál a mozgásvezérlő és a motor csatlakozókkal köthető be, amellyel a vezetékezés gyorsabb és biztonságosan kialakítható, és nem mellékes módon kevés helyet igényel. Ugyanakkor a léptetőmotorral szerelt hajtások üzembe helyezése egyszerű és felhasználóbarát.
Nagy dinamikai igénybevételű esetekben csak AC szervo hajtás használható. Az SMC szervohajtásai szintén abszolút pozíció visszacsatolással rendelkeznek, és jól illeszthetők a felettes vezérlő rendszerekhez. Mivel azonban az AC szervo hajtások jelentősen komplikáltabbak, mint a léptetőmotoros hajtások, a kábelezés és az üzembe helyezés nagyobb szakértelmet kíván. Az AC szervo hajtások esetén a kábelezés nagyrésze csatlakozókkal történik, és a működtetést jellemzően terepi buszon keresztül oldják meg. Az üzembe helyezés során lényegesen több paramétert kell megfelelően beállítani, mint a léptetőmotoros hajtás esetén.
Mind a léptetőmotoros, mind az AC szervós verzió esetén lehetőség van a leggyakrabban használt terepi buszos rendszereken (PROFINET, Ethernet/IP, EtherCat stb.) vagy a közvetlen digitális ki és bemeneteken keresztüli működtetésre. I/O Link kommunikációra azonban csak a léptetőmotor vezérlők használhatók.
A motor nélküli kialakítás lehetővé teszi két látszólag független dolog előnyeinek kihasználását. Az egyik az adott célra fejlesztett mechanikus hajtás minden előnye, a másik pedig egy jól ismert, kipróbált gyártó komplex vezérlési rendszerébe történő egyszerű illeszthetőség. Amennyiben a berendezés felhasználója ragaszkodik a meglévő vezérlési rendszerbe való illesztéshez, vagy a gépgyártó nem szeretne egy általa nem ismert vezérléssel vesződni, a motor nélküli alternatíva használata kifejezetten célravezető lehet. Ebben az esetben azonban a mind az SMC mind a motorgyártó méretező szoftverével el kell végezni a méretezést!
Nemcsak a motor típusa, hanem a motor beépítése is igény szerint kialakítható. Egyenes motorbeépítés esetén tengelykapcsoló viszi át a hajtónyomatékot. A szerkezet egyszerű, de ügyelni kell a beépítési helyigényre. Legjellemzőbben azokban az esetekben célszerű ezt a kialakítást használni, ahol a Z tengely felső kilógása – és így a motor felfelé kilógása – nem korlátozott. Oldalsó motorbeépítés esetén a nyomatékátvitelről szíjhajtás gondoskodik, amely valamivel bonyolultabb szerkezet ugyan, de a korlátozott szabad magasságú alkalmazásokban ezt célszerű választani.
A kompakt szán oldalán hornyot alakítottak ki. Ebbe a horonyba véghelyzet érzékelők helyezhetőek el. Ezek a jelek felhasználhatóak biztonsági véghelyzet, vagy köztes helyzet érzékelésére.
Az SMC teljeskörű támogatást biztosít, legyen az kiválasztás vagy üzembe helyezés. Támogatást tudunk adni a beépítéshez, gépészeti vagy villamos tervezéshez kapcsolódó műszaki konzultáció során.
A kis tömegű tárgyak emelésére, mozgatására, pozícionálására alkalmas berendezések egyre inkább elterjednek az iparban. A megbízhatóság növelése és az élőmunka ráfordítás csökkentése egyre jobban ösztönzi a több tengelyes manipulátorok elterjedését. Az SMC legújabb elektromechanikus lineáris hajtása a LESYH termékcsalád a hasonló feladatok ideális megoldása, mivel kifejezetten ezekre a feladatokra tervezték. A tervezés során a nagyfokú variabilitás könnyű beépíthetőséget biztosít, a vezérlés könnyen illeszthető az igényekhez és a meglévő rendszerekhez, az üzembe helyezés pedig egyszerű. A Japán minőség hosszú élettartamot és nagyon megbízható működést tesz lehetővé.