Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Gépipar

A vasúti teherforgalom automatizálása

Prototípus – A Knorr-Bremse budapesti telephelyén legyártotta a digitális automata kuplung (Digital Automatic Coupler, DAC) első prototípusait, amely automatizált funkciókat és intelligens, digitális szolgáltatásokat tesz lehetővé a vasúti teherforgalomban. 

Az új generációs eszközök bevezetése jelentős hatékonyságjavulást hozhat a vasúti teherfuvarozásban Európa-szerte. A vonatok össze- és szétkapcsolását végző nagy precizitású kuplungrendszerek fejlesztésekor a biztonság, a tartósság és a teljesítmény a legmagasabb prioritást élvezték: a speciális acélból készült húzó és vonórendszer képes ellenállni a tehervonatok vezetése, fékezése és manőverezése során fellépő hatalmas torziós és hosszirányú erőknek. A Knorr-Bremse ugyanakkor hangsúlyt helyezett a hatékony karbantartásra és a DAC életciklusköltségeinek optimalizálására is. A Knorr-Bremse DAC rendszere mindezek mellett vasúti automatizálási funkciókat és digitális szolgáltatásokat is lehetővé tesz. A Knorr-Bremse jelentős piackövetési és digitalizációs tapasztalatának köszönhetően a vállalat további okos karbantartási és kiegészítő szolgáltatásokat (például állapotfüggő és megelőző karbantartást) tud majd nyújtani vevői számára, felhőalapú big data elemzések segítségével. Budapest jelentős szerepet tölt be a teljes kuplungprojektben, a Knorr-Bremsén belül itt zajlik a fejlesztési és gyártási munka jelentős része mind a teher-, mind a személyvonati kuplungrendszerek tekintetében.

Mérföldkő a kuplung fejlesztésben: a Knorr-Bremse legyártotta az első DAC kuplungokat Budapesten.

“A digitális automata kuplung (DAC) valószínűleg az egyik legfontosabb a jelenlegi vasútipari fejlesztéseink közül, amellyel egy teljesen új piaci szegmens nyílik meg előttünk. Az, hogy ebben a Knorr-Bremse – vezető technológiai partnereivel közösen – szerepet vállal, már önmagában siker. Az a tény pedig, hogy ezek a fejlesztések, illetve a termék validációja, a prototípusgyártás, illetve a szériagyártás Magyarországon valósul meg, óriási elismerés vállalatunk számára”

– mondja Veres László, a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Budapest ügyvezetője.

A DAC rendszer prototípusait és az új személyvonati vonókészülékeit a Knorr-Bremse a Budapesten erre a célra kialakított, új próbapadjain fogja tesztelni. A vizsgálatok középpontjában a járművek összekapcsolása és szétkapcsolása áll. Ezt követően a Knorr-Bremse az ERJU keretében már az év végén valós körülmények között teszteli majd a DAC továbbfejlesztett változatát. A célkitűzés szerint a vállalat 2025-ig – az ERJU további partnereivel együtt – piacképes termékeket szeretne kifejleszteni a DAC várható bevezetéséhez. Ezzel párhuzamosan a Knorr-Bremse saját fejlesztésű elektromos kuplungrendszerén is dolgozik, amelyet szintén az ERJU keretében kerülhet piacra.

Hirdetés

További cikkek a témában