Karbantartás – A FANUC-nál hiszünk abban, hogy a termék minősége és a műszaki támogatás színvonala egyaránt fontos ahhoz, hogy hosszútávú partneri kapcsolatokat alakítsunk ki ügyfeleinkkel.
Ezért helyezünk nagy hangsúlyt a szerviztámogatás fejlesztésére, keresve az új lehetőségeket, újabb és újabb szolgáltatásokkal bővítve a szervizportfoliót a folyamatos fejlődés jegyében.
Az elmúlt évben átalakult a szervezeti struktúra, a robot szerviz csapatunk jelenleg 10 fős létszámmal dolgozik, ahol az idei évben további bővülés várható. A CNC szerviz létszáma 5 fő, a CNC szervizmérnök kollégák foglalkoznak a FANUC vezérléses szerszámgépek illetve a FANUC RoboDrill megmunkálóközpontok teljes támogatásával. A Robomachine szerviz divízió létszáma idén 5 főre bővül, feladatuk a RoboCut huzalszikraforgácsoló gépek és RoboShot elektromos fröccsöntőgépek szervizelési, karbantartási és oktatási tevékenységének elvégzése.
Gyári támogatás a gép teljes élettartama alatt
A FANUC a termékeket 3 fő szempont alapján tervezi. Ezeket szem előtt tartva, olyan alkatrészek, részegységek és komplett gépek gördülnek le a gyártósorokról, amik több évtizedes használatra vannak tervezve. Egyedülálló módon a FANUC 25 évig garantálja, hogy egy FANUC géphez lesz elérhető gyári pótalkatrész. Ez azt jelenti, hogy egy adott szériás termék sorozatgyártásának befejezésétől számítva, még minimum negyed évszázadig biztosan üzemeltethető és használható lesz a berendezés, gyári javítással és karbantartással.
Gépjavítás 24 órán belül, gyári alkatrésszel
A FANUC Hungary Kft. az elmúlt években több olyan folyamat- és eszközfejlesztést hajtott végre, aminek köszönhetően mára az alkatrészigények 80%-át szervizkiszállással, helyi készletről azonnal tudja biztosítani. Emellett a FANUC luxembourgi központjában folyamatosan bővülő alkatrészraktár áll ügyfeleik rendelkezésére. Az új alkatrészek beszerzése mellett további lehetőség, a FANUC Európai Javítóközpont (European Repair Center) általi alkatrészjavítás és –felújítás, vagy a kedvező árú felújított alkatrész beszerzés. Ezek az alkatrészek teljes felújításon és tesztelésen esnek át, így az új alkatrészekkel megegyező karakterisztikával és gyártói garanciával kerülnek leszállításra. Az alkatrészjavítási szolgáltatás segítségével akár a 40 éves gépek is gazdaságosan felújíthatók, javíthatók.
OEM szerviztámogatás, bármikor is van rá szükség
A gyors segítségnyújtáshoz a FANUC ügyeletes szervizmérnökei munkanapokon 8-tól 17 óráig telefonon és e-mailben is rendelkezésére állnak. Szerződött partnereiknek 24 órán belüli helyszíni kiszállást garantálnak a javítási megrendelés beérkezésétől számítva, így nemcsak az alkatrész, de a szakszerű segítség is rövid határidővel megérkezik a helyszínre. Ipari robotokhoz különböző hotline szolgáltatásaik segítségével a 24 órás telefonos ügyelet, rövidebb kiszállási idő, vagy a megrendelő részére biztosított egyedi, elkülönített alkatrészkészlet is elérhető.
After Sales – az együttműködés itt kezdődik
Mihalik Zsolt közel 8 éve dolgozik a FANUC Hungary Kft-nél, mint a műszaki támogatásért felelős kolléga. 2014-ben mint After Sales Engineer csatlakozott a FANUC csapatához, majd 2019-ben a csapat bővülésével az After Sales csapat csoportvezetője lett. Ez idő alatt sok minden történt, a létszám közel megnégyszereződött, a cég új telephelyre költözött, az ügyfélkör és a szolgáltatási portfolió is folyamatosan bővült.
Ha egy szóban kellene összefoglalnod az elmúlt majdnem 8 évet mi lenne az?
Fejlődés.
Miért ez az első ami eszedbe jut?
2014 júliusában kerültem a céghez, gyártásból érkeztem ahol főleg karbantartással foglalkoztam, itt ismerkedtem meg a FANUC RoboShot elektromos fröccsöntőgéppel, illetve – ekkor még, mint megrendelő – néhány FANUC-os kollégával. Maga a feladat- és a termékkör, valamint az egész helyzet új volt számomra, így egyrészt rengeteget tanultam az elmúlt 8 év alatt, másrészt ez a fejlődés cégszinten is nagyon erősen megfigyelhető, hiszen nagyjából 15 kolléga dolgozott nálunk 2014-ben (akiknek a nagy része azóta is velünk van), egy negyed ekkora bérelt telephelyen dolgoztunk, és közel sem volt ennyi partnerünk és elérhető szolgáltatásunk.
A FANUC Hungary Kft. kapcsán melyek azok a fejlesztések amiket kiemelnél?
Az egyik legfontosabb, hogy teljeskörű termékképviseletté váltunk. Korábban a robot és CNC üzletág külön utakon járt, az egyesüléssel nagy lépést tettünk annak irányába, hogy egységes FANUC képviselet legyünk. Ezt követően kezdtük el a FANUC szerszámgépek értékesítését és a szerviztámogatás fejlesztését, ami ugyan nagy feladat, de mára komoly sikereket tudhatunk magunk mögött ezeken a területeken is.
A másik nagy mérföldkő az új telephely megépítése és átköltöztetése volt 2018-ban. Ezzel tovább tudtuk erősíteni a szerviztámogatást, például több, jobban felszerelt oktatóteremmel, illetve nagyobb raktárkészlettel.
Számodra mik voltak a legjelentősebb pillanatok?
Rengeteg emlékezetes pillanatot és feladatot, mérföldkövet ki tudnék emelni, hiszen 8 év hosszú idő.
Kezdetben a teljes műszaki támogatással én foglalkoztam, minden FANUC termékhez, így aktívan részt vehettem az új szolgáltatások kialakításában és bevezetésében. Emellett a szolgáltatások értékesítése mellett a munkaszervezési feladatokat (pl.: karbantartás- és képzésszervezés) is én láttam el, így a teljes folyamatban részt tudtam venni. Nem egy alkalommal volt szerencsém a szervizes kollégákhoz csatlakozni egy-egy javítás vagy karbantartás során.
Érdekes feladat volt továbbá az ügyfelekkel való együttműködés, hiszen korábban ilyesmivel nem foglalkoztam, viszont úgy gondolom jól tudtam és tudom kamatoztatni a gyártó környezetben és a karbantartásban a beszállítókkal szerzett tapasztalatom. Célom, hogy olyan támogatást nyújtsak a partnereknek, amit én is szívesen fogadnék.
A harmadik nagyon fontos lépés az After Sales csapat bővülése, illetve csoportvezetői kinevezésem volt. Ez megint csak új kihívást jelentett (és kihívás a mai napig) számomra, ezen a területen is folyamatosan igyekszem fejlődni és képezni magam.