Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Automatizálás

Önvezető-szoftvert készít a Bosch és a Volkswagen

A VW és a Bosch megállapodott, hogy közösen fognak szoftvert fejleszteni önvezető autókhoz. A kettes és hármas szintű önvezetést lehetővé tevő szoftvercsomagot először a VW autói kapják majd meg, később pedig a Bosch kínálhatja azt harmadik félnek is.

Hivatalosan a Volkswagen és a Bosch további partnere a projektben a Cariad, a VW egy szoftverekkel foglalkozó leányvállalata. A fejlesztésekhez szükséges adatokat a Volkswagen járműflottájából nyerik a felek, amelyet aztán kétféle önvezetési szintet lehetővé tevő szoftverek fejlesztéséhez használnak majd. A Level 2-es szint autonóm kormányzást, sávtartást, lassítást és gyorsítást biztosít városi, országúti és autópályás forgalomban egyaránt, azonban a vezetőnek egyrészt készen kell állnia bármikor beavatkozni, másrészt a környezetet is neki kell figyelnie. A Level 3 a vezető szempontjából kevéssé észrevehető ugrás, de az autó eszköztára kiegészül a környezetet aktívan figyelő technológiákkal.

Erős a mezőny, mielőbb eredmények kellenek

A Level 2-es szoftveres megoldásokat a partnerek már 2023-ban szeretnék viszontlátni a Volkswagenekben, egyelőre meghatározatlan idő után pedig más autógyártók modelljeiben is. A Cariad vezérigazgatója, Dirk Hilgenberg megjegyezte, az ilyen társulások szoftverfejlesztés terén megszokottnak számítanak – a közös indulás után később már önállóan is boldogulnak a felek. A partnerségre a többek között a Tesla és a Google jelenléte nyomán az autóipari szoftverek iparágában keletkező erős verseny, továbbá – az elektrifikációs törekvések megvalósítása jelentkező – erőforráshiányok miatt van szükség.

A Bosch és a Volkswagen között ez már a második idén bejelentett megállapodás, miután elhatározták, hogy közösen fognak berendezésekkel ellátni akkumulátorcella-gyárakat.

Több lábon állnak

A német autógyártó azt akarja, hogy Cariad leányvállalata 2025-re a Volkswagenekbe kerülő szoftverek 60 százalékát szállítsa, ezen kívül korábban 2,6 millió dollárt fektetett egy Argo AI nevű startupba. A vállalat Level 4-es önvezetési technológiát fejleszt, amely során az autó a legtöbb váratlan helyzetet is magától megoldja, már csak opcionális az emberi beavatkozás.

A Bosch 2017-ben már próbálkozott egy együttműködéssel a Daimlerrel, amelynek célja egy autonóm taxiflotta kifejlesztése volt, de ezt 2021-ben a Daimler a felmerülő magas költségek és kockázatok miatt felmondta.

A Daimler az első gyártó, amely megkapta a törvényi jóváhagyást egy autonóm kormányzást biztosító rendszerére. Hilgenberg a Reutersnek elmondta, az ő szoftverük még nem rendelkezik ilyen minősítéssel.

Forrás: MTI

Hirdetés

További cikkek a témában