Túl hamar váltanánk villanyautókra? – A Toyota vezető kutatójának véleménye szerint elhamarkodott döntés lehet a belső égésű motorok teljes tiltása és a hirtelen váltás a tisztán elektromos hajtásokra.
Műszaki Magazin: Gill Pratt természetesen nincs az elektrifikáció ellen, inkább amellett foglalt állást, hogy jobbat tenne a környezetbarát közlekedés megteremtésére vonatkozó törekvéseknek, ha nem csak egyféle hajtás terjedne el, hanem változatosabb lenne a karbonsemleges autók világa. Emellett a gondolat mellett két fő érvet hozott fel. Egyrészt az akkumulátorok előállítása költséges és környezetterhelő, ezért okosan kell felhasználni minden egyes akkumulátorcellát a tényleg zöld közlekedés érdekében.
Másrészt globális szinten különösen igaz, hogy az embereknek számtalan különböző mobilitási igénye van, és nem mindet fedi le egy mai elektromos autó – persze a nagy átlag felhasználási igényeit igen. Emellett a töltési infrastruktúra sem mindenhol kielégítő, ezért egyszerűen nem várható el, hogy egy csapásra mindenki elektromos autóra váltson. A Föld legtöbb országában nem megújuló forrásból származik a töltéshez használt energia nagy része, emiatt egy életciklust nézve egy tisztán elektromos autó nagyobb ökológiai lábnyommal rendelkezik, mint egy plug-in hibrid – sőt, szélsőséges esetben akár egy mild hibridhez képest is nagyobb lehet a terhelése. A klímát nem a belső égésű motoroktól, hanem a szén-dioxidtól kell óvni.
Ezzel arra utalt, hogy a gyártóknak figyelembe kellene venniük azt a tényt, hogy a hibridek sokszor kisebb szén-dioxid-kibocsátással rendelkeznek, mint egy elektromos autó, ha a gyártástól a fenntartásig minden aspektust nézünk.
Bővebben a műszaki világ aktualitásairól július-augusztusi lapszámunkban olvashat!
Nyomtatott magazinunk lapozható változatban, digitális formátumban is elérhető ITT.