Az SKF az Einride technológiai vállalattal közösen tesztel egy önvezető elektromos tehergépjárművet, melynek feladata, hogy közúton árukat szállítson a gyár és a göteborgi raktár között.
Az Einride a világon az első vállalatként már 2018-ban tesztelte a kereskedelmi célokra használt elektromos önvezető teherautóit a közutakon.
„Elhatároztuk, hogy a 2025-ig tartó tízéves időszak alatt 40%-kal csökkentjük az áruszállításból származó CO2-hatásunkat. Ezért a teljes logisztikai folyamatunkat átvizsgáltuk a CO2-kibocsátás szempontjából. Ez egy jó példa azokra a kezdeményezésekre, amelyek új lehetőségeket kínálnak számunkra a hatékony, fenntartható és önálló logisztikai folyamatok létrehozásához, és hozzájárulnak a célkitűzéseinkhez”
– nyilatkozta Mattias Axelsson, az SKF globális logisztikai megoldásokért felelős igazgatója.
Az SKF számára az önjáró járművek nem jelentenek újdonságot. Napjainkban a gyárakban és a raktárakban önvezető targoncákat – úgynevezett automatikus vezérlésű járműveket (AGV) használnak. További terveik között szerepel egy olyan megoldás kifejlesztése, amely lehetővé teszi az egyszerre akár tíz tonna szállítására is alkalmas önjáró targoncák önálló fel- és lerakodását. A vezető nélküli járművek közúton történő közlekedéséhez azonban külön engedélyre van szükség a Svéd közlekedésügyi hatóságtól. Az engedélyt a két vállalat közösen kívánja beszerezni.
„Az SKF-fel való együttműködésnek köszönhetően már az összes kiemelt ügyfélszegmensünkben rendelkezünk vevőkkel: a kereskedelem, a fogyasztási cikkek és az ipari termékek területén is, és erre nagyon büszkék vagyunk. Velük együtt gyorsan tanulunk és növekedünk majd”
– mondta Jonas Hernlund, az Einride kereskedelmi igazgatója.