Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Logisztika

Az SKF teszteli az önjáró és elektromos áruszállítási megoldást

Az SKF az Einride technológiai vállalattal közösen tesztel egy önvezető elektromos tehergépjárművet, melynek feladata, hogy közúton árukat szállítson a gyár és a göteborgi raktár között.

Az Einride a világon az első vállalatként már 2018-ban tesztelte a kereskedelmi célokra használt elektromos önvezető teherautóit a közutakon.

„Elhatároztuk, hogy a 2025-ig tartó tízéves időszak alatt 40%-kal csökkentjük az áruszállításból származó CO2-hatásunkat. Ezért a teljes logisztikai folyamatunkat átvizsgáltuk a CO2-kibocsátás szempontjából. Ez egy jó példa azokra a kezdeményezésekre, amelyek új lehetőségeket kínálnak számunkra a hatékony, fenntartható és önálló logisztikai folyamatok létrehozásához, és hozzájárulnak a célkitűzéseinkhez”

– nyilatkozta Mattias Axelsson, az SKF globális logisztikai megoldásokért felelős igazgatója.

Az SKF számára az önjáró járművek nem jelentenek újdonságot. Napjainkban a gyárakban és a raktárakban önvezető targoncákat – úgynevezett automatikus vezérlésű járműveket (AGV) használnak. További terveik között szerepel egy olyan megoldás kifejlesztése, amely lehetővé teszi az egyszerre akár tíz tonna szállítására is alkalmas önjáró targoncák önálló fel- és lerakodását. A vezető nélküli járművek közúton történő közlekedéséhez azonban külön engedélyre van szükség a Svéd közlekedésügyi hatóságtól. Az engedélyt a két vállalat közösen kívánja beszerezni.

„Az SKF-fel való együttműködésnek köszönhetően már az összes kiemelt ügyfélszegmensünkben rendelkezünk vevőkkel: a kereskedelem, a fogyasztási cikkek és az ipari termékek területén is, és erre nagyon büszkék vagyunk. Velük együtt gyorsan tanulunk és növekedünk majd”

– mondta Jonas Hernlund, az Einride kereskedelmi igazgatója.

Hirdetés

További cikkek a témában