Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

z

10 tárolási és rendszerezési tipp kis üzlethelyiségekben és irodákban

Pici a hely az irodádban, az üzlethelyiségedben? Okosan kialakított polcrendszerekkel, szekrényekkel, fiókokkal, papírdobozokkal mindennek helyet találhatsz. Nézzünk néhány tárolási, rendszerezési tippet, amivel a szükséges tárgyak a helyükre kerülhetnek!

  1. Tudatos szelektálás

Az első és talán legfontosabb lépés, mérd fel, hogy pontosan mire van szükséged, azt is fontold meg, hogy melyik eszközt milyen időközönként fogod használni. Azoknak a tárgyaknak, amelyeket napi rendszerességgel, folyamatosan a kezed ügyében kell lennie, alakíts ki jól elérhető, biztonságos helyet az íróasztalodon, vagy az asztal közelében, amit a székeden ülve is elérsz. (Polc az asztal fölött, mellett stb.) A ritkábban, akár heti, havi rendszerességgel használt eszközöknek pedig alakíts ki egy polcrendszert takarítószereket például érdemes könnyen elérhető, de kevéssé látható helyre pakolni.

  1. Válassz megfelelő adottságú üzlethelyiséget!

Ha üzleted van, mérd fel, hogy milyen termékeket kell elhelyezned, ezeknek milyen tárolási követelményei vannak! Amennyiben még nincs üzlethelyiséged, a választás során ne csak a bérleti díj, a megközelíthetőség vagy a láthatóság legyen szempont, hanem a helyiség tárolási lehetőségei, kapacitásai is. Egy rendezett, okosan kialakított tárolórendszerrel sokkal gördülékenyebb lesz a kiszolgálás folyamata is.

  1. Nézz körbe, nézz fel!

Mérd fel, hogy a helyiségen belül hol helyezhető el tároló! Vizsgáld meg, hogy melyik falra mekkora polc, szekrény férne el, nézz körül alaposan, kitűnő tárolóhelyként funkcionálhat a lépcső alatt kiaknázatlan terület, az ablak alá vagy az ajtó fölé fúrható polc. (Fúrás előtt ellenőrizd a fal minőségét és azt, hogy hol futnak a vezetékek a falban, így néhány kellemetlen meglepetést is megspórolhatsz magadnak!)

  1. A tárgyaknak keressünk tárolót, ne a tárolóknak tárgyakat!

Csak akkor vegyél tárolót, ha már megközelítőleg tudod a tárgyak, termékek méretét és mennyiségét! Ez azért fontos szempont, mert ha túl nagy tárolót veszel, menthetetlenül kitöltöd holmival, ha túl kicsi a tárolókapacitás, akkor újabb szekrényt, polcot, dobozt kell szerválnod.

  1. Az apró tárgyakat helyezd dobozba, a vezetékeket rendszerezd!

A mütyürök amilyen kicsik, akkora káoszt tudnak okozni az otthonunkban és az irodában is. Pláne, ha egy pici helyiséget árasztanak el. Keríts mutatós dobozokat és helyezd ezeket a picúr tárgyakat egy rendszerező segítségével a doboz belsejébe! Rendelj méretre készített egyedi tervezésű dobozokat a rendszerezéshez és akár a csomagküldéshez is! A különböző vezetékek, hosszabbítók, kábelek is elképesztő zűrzavart tudnak okozni, főleg ha egy kis helyiségben szabadulnak el! Tervezd meg, hogy milyen eszközökhöz kell elektromos áram, a konnektorhoz képest hol helyezkednek el, vásárolj kábelrendezőt, így kordában tudod tartani a vezetékeket, töltőket stb.

  1. Irattárolás

Az online rendszereknek köszönhetően szerencsére ma már egyre kevesebb papírral kell megbirkóznunk, de még mindig bőven akad számla, szerződés stb., amelyeknek a tárolásáról bizony gondoskodnunk kell. Alakíts ki három különböző kategóriát, mappát a papíroknak.

  • Bejövő: ezek azok az iratok, papírok, amelyeket még nem néztél meg.
  • Kimenő: ebbe a mappába kerülnek azok, amelyeket postáznod kell
  • Lefűzendő: ide jönnek azok a papírok, amelyeket le kell fűznöd rövid időn belül.

És legyenek felcímkézett archiváló dobozaid azoknak a papíroknak, amelyeket meg kell őrizned bizonyos ideig.

  1. Megsemmisítés

Szerencsére olyan papír is bőven akad, amire már nem lesz szükséged. Ha van iratmegsemmisítőd, helyezd el az íróasztal közelében. Csak arra kell figyelni, hogy az asztalodon ne keveredjenek össze a megőrzendő és a megsemmisítendő papírok! Találj ki egy neked megfelelő, követhető rendszert a megsemmisítésre (pl. hetente megsemmisíted a fölösleges iratokat, addig egy külön mappában várják végzetüket ezek a papírok.)

  1. Hulladékkezelés

Szelektáld a hulladékot, nézz annak is utána, hogy mi számít veszélyes hulladéknak az irodádban, üzletedben! (Pl. sokan nem tudják, hogy az elektronikai eszközök jelentős része veszélyes hulladéknak számít!) Gondoskodj arról, hogy a hulladék megfelelő időközönként kikerüljön a külső szeméttárolóba, a veszélyes hulladékot pedig szállítsd el egy átvevőhelyre!

  1. Home office

2021-ben a COVID-rendelkezések kapcsán rengetegen dolgoznak otthonról, vagyis home office-ban. Ha csak pár napról van szó, el tudsz dolgozni egy ideiglenesen irodának kikiáltott helyiségben (ez lehet a konyha és a háló). Azonban ha hosszú távon otthonról végzed a munkát, ha megteheted, alakíts ki egy kis irodahelyiséget, ami valamilyen módon elkülönül a családi élettértől. Ebben a helyiségben jó eséllyel központi helyen lesz a számítógéped, laptopod, a közelében helyezd el a nyomtatót, nyomtatóba való papírt. A home office-ban is alakítsuk ki az iratok kordában tartásához szükséges rendszert, és az első adandó alkalommal szabaduljunk meg a fölösleges tárgyaktól, papíroktól!

  1. Térj vissza újra meg újra az eredeti tervhez!

A rendszer kialakítása igazi flow-élmény lehet, a rend megtartása viszont egy monoton folyamat. Van, akinek nehezére esik megszabadulni a fölösleges holmitól, van, akinek két nappal az “új rend” kialakulása után káosz alakul ki az asztalán. Ez főleg akkor kínos, ha az üzletünkben, irodánkban ügyfeleket fogadunk. Ha elakadnánk a rendszerezésben, vagy mindig ugyanabba a hibába esünk, felkérhetünk egy rendszerezési tanácsadót, hogy segítsen a számunkra megfelelő struktúra kialakításában.

A rendszer kialakítása lényeges eleme minden vállalkozásnak, irodának, otthoni munkának. Jelentősen növelhetjük a hatékonyságunkat, ha pontosan tudjuk, hol találjuk a szükséges tárgyakat, eszközöket.      

Hirdetés