Ütemidő – A kobotok sokféle módon támogatják az alkalmazkodást és az üzletmenet folytonosságát.
Tartósan kiváló eredmények fenntartása az ismétlődő csavarozási és behelyezési feladatok során összetett kihívást jelent az emberi munkaerő számára.
Ezek a feladatok gyakran különböző helyzetekben, irányban és magasságban történnek, a különböző csavarok behajtása pedig különböző nyomatékot igényel. Mindemellett ezek a munkafolyamatok gyakran ismétlődnek és megterhelőek, különösen, ha a munkavállalóknak a gyártási folyamat során nagy és nehéz szerszámokat kell kezelniük a csavarok behajtására.
Az együttműködő robotok – vagy „kobotok” – használata számos előnyt biztosít a csavarozási feladatok automatizálásában. A kobotok az emberi munkaerőnél gyorsabban és pontosabban képesek áthelyezni eszközeiket, ami egyaránt jelenti a termelés és a minőség növekedését. A kobotok előnye az erőérzékelés is, ami lehetővé teszi, hogy „megérezzék”, mikor kell befejezni a behajtást, kiküszöbölve a nyomaték túlzott alkalmazásának problémáját, amely túl gyakran fordul elő, manuális csavarbehajtás esetén. Ezenkívül a hétköznapi összeszerelési munkák automatizálása az együttműködésen alapuló automatizálás révén jobb környezetet biztosít a meglévő munkavállalók számára, akik felszabadulnak az ismétlődő, megterheléssel járó, esetenként sérüléshez vezető munkák alól és ezáltal több hozzáadott értéket képviselő feladatok elvégzésére lesznek képesek.
A kobotok sokoldalúsága minden esetben értékes tulajdonság, mert lehetővé teszi a gyártók számára, hogy gyorsan alkalmazkodjanak a különböző körülményekhez. A jelenlegihez hasonló globális bizonytalanság idején kivételes megnyugvást jelent az a tudat, hogy automatizálással kapcsolatos befektetéseket széles körben lehet alkalmazni és átcsoportosítani.
A munkaerő, valamint az ütemidő miatt felmerülő többletköltségek csökkentésének szükségessége arra késztette az autóóriás Nissant, hogy lenyűgöző yokohamai üzemének két gyártósorán UR10-es kobotokat telepítsen. Az összeszerelési feladatok elősegítésére a kobotokat először a hengerfejben lévő vezérműtengelyeket tartó pántok csavarjainak meglazítására alkalmazták.
„Kobotjaink sokoldalúságát kihasználva, a motorblokk-szívócsatornák behelyezésének folyamatában kerültek alkalmazásra, ahol emberi munkaerővel szoros együttműködésben dolgoztak. Azáltal, hogy az robotot bárhová el tudjuk vinni, ahol az ütemidő-túllépés tapasztalható, olyan gyártóberendezések létrehozásán gondolkodunk, amelyek rugalmasan reagálhatnak a helyzetre”
– mondta Hai Onishi, a Nissan gépészeti részlegének csoportvezetője.