A kínai chengdui egyetem kutatói bemutatták a világ első magas hőmérsékletű maglev (lebegő mágnesvasút) új prototípusát, amely képes 620 kilométer távolság megtételére óránként.
A magas hőmérsékletű szupravezető (HTS) technológiát egy 21 méter hosszú vonattal mutatták be. Ugyanezen a napon indítottak egy 165 méteres vonalat az új vonat tesztelésére.
„Bár az elmélet ismert, a HTS maglev technológiát mindenki laboratóriumi játéknak tekintette a múltban, nagy méretekben nem próbálták ki”
– mondta Deng Zigang, az egyetem szupergyors, nagy sebességű maglev szállítási kutatási központjának igazgatóhelyettese.
Különböző technológiákat építettek be a nagysebességű vonatba, például: teljesen szénszálas karosszériát, és egy magas hőmérsékletű, nagy teherbírású szupravezető maglev rendszert. 620 km/h-s sebességével a jármű várhatóan új sebességrekordot jelent a szárazföldi szállításban. Kína világelső a nagysebességű vasutak építésében, több mint 37 900 kilométer vasútvonallal. Első maglev rendszerük 2003 óta működik Sanghajban, német technológiával.