A szolgáltatás frontvonalában dolgozóknak nagyvállalati szintű eszközökre és megoldásokra lesz szüksége ahhoz, hogy a COVID-19 járvány utáni talpraállás sikeres legyen.
Mivel a világ számos országa várakozással tekint a lezárások időszakának megszűnése, és a nem létfontosságú létesítmények újbóli megnyitása elé, itt az ideje, hogy a vállalatok elkészítsék erre vonatkozó terveiket! A különböző iparágaknak saját kihívásaikkal kell szembenézniük – sokaknak új megoldásokat kell kidolgozniuk, például a szociális távolságtartáshoz történő alkalmazkodásra. Másoknak szokatlanul nagy keresletet kell majd kielégíteniük. Ez különösen igaz a közüzemi ágazatban működő vállalkozásokra: a víz-, a gáz-, az áramszolgáltatókra és a távközlésre. Egyszerűen azért, mert az irodák, üzletek, műhelyek és más vállalkozások újra megnyitják kapuikat, és valószínű, hogy a visszatérés sokak számára nem lesz egyszerű.
A zárlati korlátozásokból származó többhónapos, hosszantartó inaktivitás után a cégek nagyobb valószínűséggel találkoznak használaton kívüli munkahelyi közműveiket érintő vártalan problémákkal. Ezeknek a rendszereknek szintén hiányoztak a rendszeres közüzemi szolgáltatói leolvasások és ellenőrzések, amelyek normál esetben megtörténtek volna, és amelyek feltárhatták volna azokat a szunnyadó hibákat, amelyek a használat híján rejtve maradtak. Mivel a telephelyek, üzemek felügyelet nélkül maradtak a hirtelen bezárások után, lehetséges, hogy voltak incidensek – a szivárgásoktól, törésektől és kártevők okozta károsodásoktól kezdve az árvizekig és tüzekig – amelyek közül néhányról a tulajdonosok még nem is tudnak.
Röviden összefoglalva: a karbantartó és javító csapatok számíthatnak arra, hogy elárasztják őket a sürgős kérések, miközben még mindig kevés a személyzet, mivel továbbra is érinthet csapattagokat a vírus okozta megbetegedés.
A legjobb módja annak, hogy ismét lendületbe jöjjünk
Ezeknek a csapatoknak a számára az optimális hatékonyság elérése valószínűleg jelentős logisztikai erőfeszítést igényel. A siker – legalábbis részben – a felszerelésükhöz szükséges eszközöktől függ: a skála a szerszámosládákban található kéziszerszámoktól a járművekig, és a mobil eszközökig terjed. Számos kulcsfontosságú pontot kell szem előtt tartani, amikor a terepen dolgozó munkatársak számára megfelelő mobil számítógépek kiválasztásra kerülnek.
Az első és legfontosabb szempont a megbízhatóság. Egy Forrester blog így fogalmaz: “Ahogy mindannyian harcolunk az időjárás ellen a jelenlegi viharban … mindenki szenteljen különös figyelmet annak a technológiának, amely bizonyítottan megbízható.” Az alkalmatlan technológia mind pénzben, mind pedig időben sokba kerül. A VDC Research megállapításai szerint a terepen dolgozók körében egy mobil eszköz meghibásodása átlagosan 100 perc leállást eredményez: annak kiszámítása, hogy ez mit jelent mind a munkavállalói költségekben, mind az elmaradt bevételekben, megerősíti a megbízható berendezések értékét. Az olyan, célirányosan kialakított nagyvállalati szintű eszközök, mint például a strapabíró táblagépek, könnyen lehet, hogy heteken belül behozzák az árukat. Az ügyfelek elégedettségét is befolyásolja az állásidő. A táblagépeknek hosszú időn keresztül következetesen jól kell működniük a legnagyobb kihívást jelentő körülmények között is, például amikor a felhasználók használat közben leejtik, nekiütik valaminek, és általánosságban ki vannak téve a környezeti hatásoknak, akár egy átlagos munkanap során is.
Az ilyen szintű megbízhatóság biztosításának legjobb módja a robusztus eszközök használata. Ezt gyakran rosszul értelmezik: a robusztus kivitel nem azt jelenti, hogy egy fogyasztói eszközt egy gumitokba helyezünk. Nem is csak azt, hogy egy tesztsorozat alatt jó értékek mérhetők – mint például egy eszköz képes túlélni a cseppállósági tesztet, vagy jó védettségi fokozat (IP) minősítéssel rendelkezik. Az igazán strapabíró táblagépeket az alapoktól kezdve úgy tervezték, hogy ellenálljanak a szélsőséges igénybevételnek, tesztelve többek között az ütés, a nedvesség, a rezgés, a por, a szélsőséges hőmérséklet, a termikus sokk és az akkumulátor vizsgálatának kombinációjával.
Ebben a képlékeny helyzetben figyelembe kell venni a teljes tulajdonlási költséget (TCO): a folyamatos gazdasági bizonytalanság miatt a beruházásokat minden eddiginél előrelátóbban kell megtervezni. Visszatérve a fent említett megbízhatósági adatokra, ugyanez a VDC Research jelentés azt is megállapította, hogy a nem robusztus eszközök közel háromszor olyan gyakran hibásodnak meg, mint a strapabíró kivitelűek. Annak ellenére, hogy általában sokkal alacsonyabb áron szerezhetők be, a TCO körülbelül kétszer annyi a nem robusztus eszközökre nézve, mint strapabíró versenytársaik esetében. Az akkumulátor meghibásodása és a kapcsolódási problémák még tovább emelhetik ezt a költséget. A masszív eszközök előnye igazán ígéretes. A Zebra A terepen végzett tevékenység jövője c. tanulmánya szerint az energia-és közüzemi vállalatok közel 50%-a strapabíró tableteket használ, és ez az arány 80%-ra ugrik majd a következő évben. Eközben a távközlési és műszaki iparágak válaszadóinak 76%-a állítja, hogy helyszíni üzemeltetési stratégiája az asztali számítógépektől a mobil eszközök felé fordult.
Ugyanaz a méret nem lesz jó mindenkire
Minden üzleti partnernek képesnek kell lennie arra, hogy a frontvonalban dolgozók számára biztosítsa a szükséges tableteket, és az általuk használt szoftvereket. A különböző szakmák és szerepek különböző konfigurációkat, vagy akár teljesen más eszközöket igényelnek. Ha a fő követelmény mérőórák, vagy más berendezések által mért/mutatott mérőállás rögzítése, akkor egy könnyű, kisebb tablet lehet a legcélszerűbb választás. Ha egy terepen dolgozó munkatársnak írásos jelentéseket kell benyújtania, akkor egy másik formatényezőjű készülék, például egy 2 az 1-ben átalakítható, vagy levehető táblagép billentyűzettel megfelelőbb lehet.
Egyes feladatok megkövetelik, hogy az eszközök kijelzője közvetlen napfényben is jól látható legyen, mint például annak a közüzemi dolgozónak az esetében, aki időnként a magasban dolgozik a szabadban, és meg kell, hogy nézze az üzemi hálózat dokumentációs rajzait. Más esetekben lehet, hogy a rendelkezésre álló választható kiegészítők bizonyulnak elengedhetetlennek – beépített vonalkód- vagy intelligens kártya olvasó, esetleg hosszabb élettartamú akkumulátor. Egyes szoftverek kikényszeríthetik az Android- vagy Windows-alapú táblagép választását. Az alkalmazás is befolyásolhatja a képernyő méretének kiválasztását; a tartóra szerelt képernyőknek például nagyobbaknak kell lenniük, mint a kézi eszközök kijelzőinek. A magán- és közműszolgáltatóknak tanácsos olyan megoldás-szolgáltatót választaniuk, amely az igények széles skáláját képes lefedni, és nem csak néhányat közülük.
Egy, a normál munkavégzéshez történő, előremutató, lendületet adó visszatérés felépítése és levezénylése nehéz feladat lesz. A legtöbb, amit egy vállalat menedzsmentje és IT részlege tehet, az az, hogy biztosítja a terepen végzett műveletek lehető legjobb támogatását!
Tom McNeela, Zebra Technologies