A Siemens Mobility és prominens partnerei két áttörő kutatási projektet nyertek a Német Vasúti Közlekedési Kutatóközponttól (DZSF), melyek célja az automatizált vasúti közlekedés biztonságának tanulmányozása.
A cél a regionális és a fő vonali teljesen automatizált vasúti közlekedés jóváhagyásához szükséges kritériumok meghatározása. A két projektet 1,7 millió euróval fogják finanszírozni, és az ütemterv szerint 30 hónapig fognak tartani.
„Ezekkel a kutatási projektekkel megerősítjük a digitalizálás és az önvezetés terén elért vezető szerepünket”
– mondta Gerhard Greiter, a Siemens Mobility északkelet-európai vezérigazgatója.
„Arra számítunk, hogy a vasúti automatizálás mind az utasok, mind az üzemeltetők számára számos előnnyel jár majd. Legyen szó a pontosságról, a biztonságról vagy az energia-hatékonyságról, az önvezető vonatok új szintre emelik a mobilitást. Jelenleg pontosan ezen dolgozunk.”
A tanulmányok az automatizálás legmagasabb szintjére fognak koncentrálni (GoA 3 és GoA 4 szintek), ami vezetővel vagy vezető nélkül közlekedő teljesen automatikus vonatokat jelent. A kutatás eredményei fontos lendületet fognak adni a vasutak további digitalizációjához. A várakozások szerint a mobilitás jövőjét az automatizált regionális és fő vonali vasúti közlekedés fogja formálni.
A kutatási projektek központi kérdései
Az egyik projekt azt fogja vizsgálni, hogy milyen biztonsági követelményeknek kell megfelelniük a teljesen automatizált fő vonali vonatoknak. A cél annak biztosítása, hogy az automatizált vonatok legalább olyan szintű biztonságot nyújtsanak, mint az ember által vezetett vonatok. A projektet a Siemens Mobility fogja vezetni, szoros együttműködésben partnereivel, a TU Berlinnel és a TÜV Rhinelanddal.
A második projektet a TU Berlin fogja vezetni, és a feladata az emberi és a gépi teljesítmény összehasonlítása lesz. A tanulmány a következő kérdésre keresi a választ: Mit kell tudnia egy automatizált rendszernek ahhoz, hogy megfeleljen a vonatvezető képességeinek? Ebben a projektben a German Aerospace Center, a DB Systemtechnik és a Siemens Mobility lesznek a partnerek.
Tapasztalat és szakértelem
A Siemens Mobility a vasúti automatizálás terén végzett különböző projektekben szerzett tapasztalataival és szakértelmével járul hozzá a projekthez. Ezek közé tartoznak a nürnbergi és a párizsi önvezető metrók, valamint a vállalat által a teljesen automatizált vasúti közlekedés számára szükséges akadályjelző rendszerek témájában végzett kutatások.
A Siemens Mobility hamburgi és londoni referencia projektjeiből származó know-how-t is fel fogják használni a kutatási projektben. Hamburgban a vállalat jelenleg egy pilot projekten dolgozik, melynek a tárgya az S-Bahn magas szintű automatizálása, melyen az utasok szállítása 2021-ben, az ITS Világkongresszus idején kezdődhet meg. Londonban a Siemens Mobility első ízben kombinálta az automatikus vonatüzemeltető rendszert (ATO) az európai automatikus vonatbefolyásoló rendszerrel (ATCS) a ThamesLink vonalon.