Világcégekkel szoros versenyben nyert több kategóriában is országos díjakat a pécsi Hauni Hungária.
Odaítélésükkor a zsűri minden esetben hangsúlyozta, a gyár fenntarthatósági erőfeszítései és a munkavállalókkal szembeni példaértékű felelősségvállalás minden vállalat számára modellként szolgálhatnak.
Szenzációs pécsi sikert hozott a CSR Hungary Díj rendhagyó módon online megtartott eredményhirdetése. A Hauni Hungária a mezőnyben egyedüliként, három külön pályázattal is díjat nyert: átvehette a legjobb környezeti felelősségvállalásért és a legjobb belső CSR megoldásokért járó díjat, valamint ráadásnak az Europa Design különdíját, a kimagasló humánpolitikai gyakorlatának elismeréseként. A Dél-Dunántúl legnagyobb iparvállalata ezzel – a Henkel Magyarország mellett – háromszoros győztesként a díjátadó abszolút sztárja lett. Az elismerés rangját emeli, hogy a baranyai vállalat olyan cégek sorába került a kitüntetések révén, mint a MOL, a Lidl vagy a Nestlé.
A legjobb környezeti felelősségvállalásért díjat az energiahatékonyság és a hulladékkezelés terén kifejtett erőfeszítésekért kapta a vállalat. Mivel évente egy kisvárosnyi hulladék keletkezik a gyárban, ezért kulcsfontosságú a mennyiség csökkentése és az újrahasznosítás. Ennek alapja a teljes termelési területen bevezetett szelektív gyűjtés. Egyes anyagokat – például a kikevert, de fel nem használt festékeket – már a gyárban újra tudnak hasznosítani, másokat pedig erre specializálódott vállalkozások vesznek át. Évente nagyjából 610 tonna vegyes acélt, 32 tonna alumíniumot és 70 tonna papírt forgat vissza a gazdaságba ily módon a cég.
A papírmentes gyártásra átállással és a munkatársak szemléletformálásával pedig a keletkező hulladékmennyiséget csökkenti a cég. Az erőfeszítések eredményeként idén harmadára esett az egy főre jutó kommunális hulladék mennyisége.
Hasonló eredményeket hoztak az elmúlt évek energiahatékonysági programja. A komoly energiaigényű üzemben idén 20%-kal sikerült csökkenteni a produktív órákra vetített villamosenergia-felhasználást. Jelentős részben a teljes világítási rendszer – mintegy 5700 fényforrás – LED-ekre cserélésével. Komoly megtakarításokat eredményeztek a fűtési és hűtési rendszerek elmúlt évekbeni átalakításai is.
A „zöld” erőfeszítéseket csak a munkatársakkal szembeni felelősség előzi meg fontosságában – különösképpen a járványhelyzet körülményei közepette. A Hauni most elismert modellje széleskörű, legtöbbször az előírtat meghaladó szolgáltatás- és juttatáscsomagot tartalmaz. Fontos pillér az egészség – így helyben elérhető szűrővizsgálatok, támogatott sport- és egészségmegőrző programok és eszközök állnak a kollégák rendelkezésére.
A járványhelyzet tovább fokozta ezek jelentőségét. A régióban, de országosan is az elsők között kezdte meg a Hauni a már márciusban részletesen kidolgozott járvány elleni védekezési tervének végrehajtását. Ennek során többek között multivitaminokat és védőeszközöket kaptak a kollégák, a vállalat kiterjesztette és támogatta az otthoni munkavégzést és a kisgyermekesek és veszélyeztetett korúak otthon maradását vagy épp a tömegközlekedést kerülendő megszervezete az utaztatást.
Kimagasló, a munkavállalókat az előírt mértéket jelenetős mértékben meghaladó módon segítő humánpolitikai gyakorlatáért kapta a vállalat az Europa Design különdíját.
„A mentális és fizikai biztonság és jólét már alapelvárás, és a közösségi kapcsolatok (munkahelyi, családi és társadalmi) minőségének fokozásával tud a munkavállaló olyan biztonságos, kiegyensúlyozott életminőséget elérni, mely a munkahelyi teljesítményét is növelheti kisebb ráfordítással és természetesen kevesebb káros hatás mellett”
– nyilatkozta Feuertag Ottó, az Europa Design alapító-ügyvezető igazgatója.