Bennfentes információk szerint a Tesla több száz robotot fog kiváltani alumíniumöntő gépekkel az építés alatt álló, Berlin közeli üzemében. A berendezések lehetővé fogják tenni az amerikai vállalatnak, hogy radikálisan csökkentse a karosszéria vázát alkotó alkatrészek számát.
Már eddig is ismert volt, hogy a Tesla hatékonyabbá akarja tenni a karosszériagyártást saját fejlesztésű berendezéseivel, amikről viszont nemrég többet is megtudhattunk.
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója korábban már közölte, hogy a gépekkel az új Model Y karosszéria vázának hátsó szekcióját alkotó hetven, ragasztott és csavarozott elemét egy darab öntöttel fogják tudni helyettesíteni. Egy Reuters számára nyilatkozó bennfentes most elárulta, hogy az eljárást az autó elejénél és további részeinél is alkalmazni fogják.
A rendszerint számos elemből felépülő karosszériákat Musk modulokból, méghozzá a lehető legkevesebből összeállítva képzeli el – tette hozzá a forrás, aki a házméretűként leírt gépekről azt is elárulta, hogy azokat az olasz Idra SRL fogja szállítani.
A Teslával kapcsolatos hírekre specializálódó Tesmanian blog ugyancsak nemrég azt jelentette, hogy a németországi egységben nyolc alumíniumöntő berendezés fog működni.
Régi problémákra találhatott megoldást a Tesla
A nagyobb alkatrészek alumíniumból készítése gyakran kihívást jelent az iparban, mivel alumíniumból nehéz préseléssel komplex formákat kialakítani. Emellett a hegesztés hatására deformálódik az anyag, amik miatt a bonyolult strukturális kialakításokat sokszor ragasztással vagy csavarkötéssel valósíthatják csak meg. A Tesla módszerével azonban az alumínium alkatrészeket egyszerűbben, kevesebb lépéssel készíthetik el.
A Tesla egyébként már most is alkalmazza az eljárást a kaliforniai gyárában, a Model Y építésében. Ez az eljárás teszi lehetőé, hogy az elektromos SUV karosszéria vázának hátsó része mindössze kettő részből álljon.
Forrás: autopro.hu