A mesterséges intelligencia (AI) és az érzékelők által vezérelt gépi tanulás segítségével a Hankook a gumiabroncs-tesztelési folyamat jövőbeli automatizálását indítja el, és élen jár a digitális innovációk terén is. A kutatás és fejlesztés számára különösen előnyös lesz a híres dél-koreai KAIST Műszaki Egyetemmel történő együttműködés a HK-KAIST Digitális Innovációs Központban. A partnerség legújabb eredményének célja, hogy különösen a komplex ellenőrzési folyamatok optimalizálására összpontosítson, ezzel tovább gyorsítva a gyártási folyamatot.
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó automatikus revíziós rendszert vezet be a minőség-ellenőrzésben. A mesterséges intelligencia által támogatott rendszer digitális érzékelőket használ, és folyamatosan tanul a termék-ellenőrzés hatékonyságának és pontosságának javítása érdekében. A teljes gumiabroncs-tesztelési folyamat során speciálisan képzett szakemberek és az új rendszerek dolgoznak együtt a jövőben annak érdekében, hogy biztosítsák a megfelelő termékminőséget és ebből fakadóan a járművezetők biztonságát. Ezért az utolsó fázisban három alapos ellenőrzést hajtanak végre a lehetséges hibák azonosítása érdekében. A Hankook belső vizsgálatát az interferométeres gumiabroncs-vizsgálóval (Interferometer Tire Tester, ITT) végzik, amely légbuborékokat keres a gumiabroncsban. Ezután részletes röntgenvizsgálatot hajtanak végre a gumiabroncs belsejére vonatkozóan. Ezt követi az utolsó, külső vizsgálat, amelyet a minőség-ellenőrzési részleg végez. Mostanáig a hibaészlelés céljából végzett képfeldolgozás időigényes folyamat volt, mivel az azonosítandó légbuborékok nem pontosan azonos méretűek és alakúak. Ezen felül magasan képzett technikusok véleményére volt szükség az észlelt szabálytalanságok vonatkozásában, amelyet meghatározott kritériumok és az évek során szerzett tapasztalataik alapján fogalmaztak meg.
Mostantól a Hankook az újonnan kifejlesztett, mesterséges intelligenciával támogatott automatikus ellenőrzési rendszert használja az ITT-folyamatban. A számítógép-vezérelt ellenőrző szerv függetlenül és rendszeresen észleli és jelenti a termékekben lévő szabálytalanságokat úgy, hogy összehasonlítja a képfeldolgozás során beszkennelt termék keresztmetszetének mintáit. A HK-KAIST Digitális Innovációs Központban, amely a Hankook és a Koreai Tudományos és Technológiai Intézet Ipari és Rendszermérnöki Tanszékének (Department of Industrial and Systems Engineering at the Korea Advanced Institute of Science and Technology, KAIST) közös vállalkozása, a fejlesztést a mesterséges intelligencia szakértőinek segítségével végezték el az automatizálási rendszer végrehajtása érdekében. Ez nem csak az ITT-folyamat belső ellenőrzésének egységességét és hatékonyságát növeli, hanem csökkenti a gyártási időt is. Hosszú távon a Csoport azt tervezi, hogy mesterséges intelligenciát használ a röntgenes és a külső ellenőrzés során is.
„A Hankook piacvezetőként pozicionálta magát a digitális szférában. Az automatikus ellenőrzési rendszer kifejlesztése az innováció újabb eredménye, mellyel élen járhatunk a digitális átalakulásban ebben a gyorsan változó üzleti környezetben”
– nyilatkozta Hyunshick Cho, a Hankook Technology Group alelnöke és vezérigazgatója.
„Továbbra is ösztönözni fogjuk az innovációt, és globálisan megalapozzuk piacvezetői pozíciónkat.”
2019 áprilisában a Hankook megállapodást írt alá a KAIST-tal, Dél-Korea vezető tudományos és technológiai egyetemével a vállalat kutatási és fejlesztési, valamint digitális technológiai képességeinek digitális átalakulással történő további fejlesztése érdekében. Ezt megelőzően létrehozták a HK-KAIST Digitális Innovációs Központot, amely minden területen együttműködik a KAIST-tal, a gyártástól a logisztikán keresztül a kutatás-fejlesztésig a jövőbeli technológiákban szerzett szaktudás elmélyítése céljából.
A műszaki újítások beruházásai egyre fontosabbá válnak a vállalat számára, ezt a 2019-es cégnév-váltás is jól tükrözi (Hankook Tire & Technology), valamint hangsúlyozza a gumiabroncsgyártó egyre meghatározóbb technológiai irányultságát. Az elmúlt évben a Hankook hatalmas sikert aratott a virtuális összetétel-tervező (Virtual Compound Design, VCD System) rendszerével, amely mesterséges intelligencia segítségével jelzi előre az abroncs összetevőinek tulajdonságait. A Hankook azt tervezi, hogy ezt a technológiát a teljes gumiabroncs-fejlesztési folyamatra kiterjeszti. A cél olyan intelligens gyárak kiépítése, amelyek a digitális innováció vezetői az abroncsgyártó iparban, és kiváló minőségű, az ügyfelek igényeire szabott termékeket gyártanak.