Service First – Ez a japán gyártásautomatizáló vállalat, a FANUC jelszava az ügyféltámogatás terén, mely egyet jelent a műszaki háttértámogatás megteremtésével, az első gép ügyfélhez érkezése előtt.
A Service First kritikus eleme a szerviztámogatás mellett, a felhasználók oktatása, hiszen megfelelően képzett szakemberek nélkül nem lehet hosszútávon, hatékonyan kihasználni a gépekben és technológiában rejlő lehetőségeket.
„A FANUC Hungary Kft. törökbálinti központjában kapott helyett a magyarországi FANUC Akadémia is, ahol 3 db, ipari eszközökkel és gépekkel szerelt oktató teremben, gyakorlati tapasztalattal rendelkező szervizmérnök-oktató kollégák segítségével végezzük az oktatásokat. Minden termékünkre elérhetőek többszintű képzések az alapoktól a professzionális szintig, emellett a különböző FANUC alkalmazásokra és gyártási technológiákra szintén tudunk képzést biztosítani.” – kezdi el ismertetni a FANUC Akadémia működését Mihalik Zsolt, a műszaki támogatásért és képzésekért felelős After Sales csoport vezetője.
A 3 oktatótermen felül 2019 végén új oktatórobot cella létesült a FANUC képzési központjában ipari robotos ívhegesztés képzésekre. A hegesztőcella a legújabb, professzionális felszereltséggel rendelkezik. A hegesztést egy külső tengelyen mozgó FANUC ARC Mate 100iD típusú robotkar végzi Fronius TPS 400i Pulse hegesztő áramforrással, míg a munkarab pozícionálást egy 2 tengelyes FANUC forgató segíti, így a legmagasabb szintű robotos hegesztési képzéseket tudjuk biztosítani.
- Miért döntött a FANUC egy ilyen terület oktatásáról?
MZs: A jól képzett hegesztő szakemberek hiánya, illetve a gyártási darabszám növekedés új kihívások elé állítja a hegesztési technológiával foglalkozó vállalatokat. Magyarországon sok vállalat alkalmaz ívhegesztési technológiát, ami sok esetben jól automatizálható különféle robotos alkalmazásokkal úgy, hogy a későbbiekben az új termékre való átállás is biztosított. A robotizált hegesztés így egyre szélesebb körben terjed az iparban, hiszen egy hegesztő szakember, robotos programozói ismeretekkel felvértezve több robotcella magas szintű üzemeltetését is el tudja végezni.
- Mekkora piaci igény van egy ilyen speciális terület oktatására?
MZs: Az előzőekben említett okok miatt egyre inkább nyitottak a piaci szereplők a robotok irányában. Ennek megfelelően növekednek az igények a szakmaspecifikus képzésekre, így a kifejezetten ívhegesztő robot programozására irányuló szakmai képzésre is. Fontos megjegyeznem, hogy a hegesztéstechnológiai tudás, továbbra is a hegesztő szakemberek részéről érkezik, mi ezt egészítjük ki a FANUC ARCTool hegesztő rendszerszoftver működéséről és programozásáról szóló ismeretekkel, valamint a hegesztőrobotos gyártást megkönnyítő és optimalizáló szoftveres programozási lehetőségekkel.
- Hány különböző oktatási terület van robotra, ha valaki szélesíteni szeretné a tudását?
MZs: Természetesen a hegesztő robotos képzés mellett rengeteg különféle területen tudunk képzéseket biztosítani a FANUC robotokkal ismerkedőknek. Az alapszintű robot működtetés képzéssel kezdődően, robot programozói és haladó szintű robot programozói kurzusokon is folyamatosan részt tudnak venni az érdeklődők. Ezek mellett a FANUC applikációs képzések széles tárháza is megtalálható a képzési portfoliónkban, úgymint a kamerás felismerő iRVision rendszerek, a biztonságos zóna beállításokat lehetővé tevő Dual Check Safety (DCS), RoboGuide szimulációs szoftver, illetve különféle robot és perifériák között használatos kommunikációs rendszerek, például a Profibus, Profinet és Ethernet IP. Természetesen ezek mellett az egyedi igényekre is tudunk megoldást kínálni Workshop képzéseinken, ahol az ügyfelek igényeire szabott, egyedi oktatásokra is van lehetőség.
Workshop
Sok szeretettel várunk minden tudását bővíteni kívánó érdeklődőt nálunk. Egyeztessen képzési lehetőségeinkről az alábbi elérhetőségek egyikén.
Tel.: +36-23-884-205
Email: training@fanuc.hu
Weboldal: https://one.fanuc.eu/akademia
Felelős üzletmenet, zavartalan kiszolgálás
A FANUC Hungary Kft számára a legfontosabb a felelős üzletmenet kialakítása a Koronavírus járványhelyzet alatti időszakra, ezért létrehozott egy folyamatosan frissülő oldalt ügyfelei tájékoztatására.
https://one.fanuc.eu/koronavirustajekoztato
Tisztában vagyunk azzal, hogy ügyfeleink megélhetése szempontjából az üzemelő gépparkjuk létfontosságú ezért továbbra is teljes mellszélességgel mellettük, illetve a magyar ipar mögött állunk ebben a nehéz időszakban.
Irodai munkatársaink áttérnek a távmunkára, operatív és műszaki támogató kollégáink védőfelszerelésben dolgoznak, székházunk pedig korlátozott keretek között, előre egyeztetve látogatható.
A kialakult nehéz helyzet ellenére, az alábbiak figyelembevételével a FANUC ügyféltámogatása minden tekintetben
ZAVARTALANUL ÜZEMEL.
Részleg specifikus információk:
- Szerviz, karbantartás, műszaki támogatás, hotline:
Zavartalanul folyik tovább a kiszállás megfelelő védőfelszerelésben és az ügyfél előírásait követve. Emellett hotline telefonunk továbbra is a megszokott módon fogadja ügyfeleink hívásait.
- Tréningek, oktatások:
Elővigyázatossági okokból képzéseink április közepéig halasztásra kerülnek
- Raktározás, áruforgalom, levélforgalom, pótalkatrész szállítás:
A megszokott munkarendben és nyitvatartási idővel zajlik az áruk raktári és recepciós fogadása, kiszállítása, és a szállítókkal való együttműködés.
- Értékesítés:
A jelenlegi és jövőbeli projektjeink egyeztetése Webex videókonfrencia és telefon alapon történik, minimalizálva a személyes találkozást - Pénzügy, számlázás, operatív ügyintézés:
Távmunkával, megszakítás és fennakadás nélkül folyik a háttériroda munkavégzése - Székházlátogatás, bemutatóterem megtekintése
Indokolt személyes találkozók szervezésére továbbra is van lehetőség irodánkban előre egyeztetett időpontban kitöltve a szükséges járványügyi nyilatkozatokat, azonban javasoljuk inkább a személyes találkozók helyett a videókonferenciás illetve telefonos bemutatókat.
Kérdés esetén szokásos elérhetőségeinken keressen minket!