Szolárszőnyeg -A Dortmund és London között közlekedő járatra szerelt napelemek a busz elektromos rendszerét látják el energiával, így hatékonyan csökkentik az üzemanyag felhasználást.
A buszok tetejére szerelt szolár szőnyegek könnyűek és ultra vékonyak, hogy ne növeljék a jármű légellenállását. A töltésvezérlő segítségével a szolár szőnyeg kommunikálni tud a busz váltóáramú generátorával. Normál esetben a generátor üzemanyag felhasználásával tölti fel a busz akkumulátorát, az új technológia azonban lehetővé teszi, hogy főként napenergia révén törtéjen meg ez a folyamat, így a generátor tehermentsül. A próbaidőszak során 100 kilométeren átlagosan 1,7 liter dízel üzemanyagot takarított meg a különleges busz. Napi 600 kilométeres átlagos megtett távolsággal számolva tehát közel 10 liter üzemanyagot takarít meg a jármű. A napelemek várhatóan még több energiát termelnek majd a nyári hónapokban. Az akkumulátor látja el energiával a busz teljes fedélzeti elektronikáját.
A FlixBus flottjában a járművek USB töltőnyílásokkal, konnektorokkal, légkondicionálóval és wifivel vannak ellátva, emellett egyre több buszon fedélzeti szórakoztató rendszer is található. Az új technológiának köszönhetően ezek a berendezések mind napenergiával működnek. Így tehát nem csak a busz, de az utasok energiafelhasználását, így például a telefonok töltéséhez szükséges áramot is megújuló forrásból, egyszerűen a nap sugarainak hasznosításával fedezi a FlixBus. Különleges együttműködés: helyi buszpartner és nemzetközi technológiai cég A kísérleti projektben a FlixBus a TRAILAR brit céggel kooperál, ami innovatív szállítási megoldásokat biztosít a haszongépjárművek környezetre gyakorolt hatásának csökkentése érdekében. A hajlékony szolár szőnyegeket kifejezetten a közlekedési szektorban való felhasználásra fejlesztették ki, teherautókon és egyéb szállítóeszközökön már korábban is alkalmazták.
A technológiát olyan módon alakították ki, hogy az adatok és a hozam ellenőrizhető. A részletek így tovább finomíthatók, a szén-dioxid-kibocsátás pedig a lehető legkisebbre csökkenthető. Olyan faktorok, mint a busz útvonala, illetve az évszakok befolyásolhatják a teljesítményt.
„A célunk, hogy a lehető legklímabarátabb utazási lehetőséget tegyük elérhetővé a lehető legtöbb ember számára.”
– tette hozzá Jesper Vis, a FlixBus Benelux ügyvezető igazgatója.
„A napelemekkel végzett kísérleti projekt csak egy azok közül klímabarát kezdeményezés közül, amit az utasainknak biztosítunk. Az elsődleges eredmények elemzését követően értékeljük majd annak a lehetőségét, hogy még több buszra, vagy akár a teljes hálózatunkra kiterjesszük a technológiát.”
2018-ban a FlixBus helyezte forgalomba a világ első teljesen elektromos távolsági buszát Franciaországban, tavaly az USA-ban is tesztelni kezdett egy elektromos járművet. A vállalat emellett arra is lehetőséget biztosít, hogy az utasok kompenzálják az utazáskor keletkezett szén-dioxid-kibocsátásukat.