Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Gépipar

A Sandvik Coromant fúrói korszerűsítik a repülőgépipart

Új CoroDrill® tömör keményfém fúrók HRSA-anyagokhoz, titánhoz és kompozit munkadarabokhoz.

A forgácsolószerszámok és szerszámrendszerek szakértője, a Sandvik Coromant két új tömör keményfém fúrót mutatott be, amelyek célja a kiszámíthatóság és a teljesítmény növelése a kihívást jelentő repülőgépipari anyagokban (például hőálló szuperötvözetek (HRSA), titánötvözetek és kompozit anyagok) végzett furatkészítési műveletekben.

„Az ilyen repülőgépipari anyagok fúrásánál speciális kihívásokat kell leküzdeni”

, mondta el James Thorpe, a Sandvik Coromant globális fúrási termékmenedzsere.

„Például a HRSA-anyagok fáradással szembeni ellenálló képessége, keménysége és szívóssága magas hőmérsékleteken együttesen különféle kopási folyamatokat alakítanak ki a fúrókon.”

Aaron Howcroft, a Sandvik Coromant kompozitokkal foglalkozó globális termékmenedzsere hozzá teszi:

„A kompozitok rétegei viszont a fúrás következtében fellépő mechanikai feszültségek miatt könnyen szétválhatnak, ez a delamináció. Új CoroDrill® megoldásainkat kifejezetten az ilyen jellegű problémák leküzdésére terveztük, és hosszabb éltartamot, illetve fokozott teljesítményt kínálnak.”

Az -SM geometriájú új CoroDrill 860 tömör keményfém fúró robusztus folyamatbiztonságot, magas furatintegritást és kiváló éltartamot biztosít, így ez az elsősorban ajánlott választás a minőség biztosításához, amikor olyan ISO S-anyagokban kell furatot készíteni, mint az Inconel, a Waspalloy, a Hastelloy és az Udimet.

Az -SM geometriájú CoroDrill 860 tömör keményfém fúróhoz elérhető új 1210 minőség új bevonattal rendelkezik, amely jelentősen csökkenti a hátkopást a meglévő megoldásokhoz képest. Az eredmény kiszámítható és megbízható forgácsolóél, amely kiváló méretpontosságot és jobb simítási furattűrést biztosít. Emiatt a fúrógép ideális gépkezelő nélküli gyártáshoz is, ahol a felhasználók jelentősen csökkenthetik a selejtes alkatrészek számát. Ezenkívül a teljes furatonkénti költség is csökken.

Az -SM geometriájú CoroDrill 860 tömör keményfém fúró kialakításának köszönhetően kiválóan alkalmazható az olyan fő repülőgépipari alkalmazásokban, amelyekben csúcsokat, mélyebb üregeket/karima-homlokalakzatokat, illetve kisnyomású/nagynyomású turbinatárcsákon és forgórészeken egyéb alakzatokat kell megmunkálni. A teljes választék biztosít belső hűtőközeg-hozzávezetési lehetőséget, és 2xD-től 5xD-ig terjed, 3–16 mm-es (0,118–0,630 col) átmérőben.

Bevezetjük az -O geometriájú CoroDrill 863 tömör keményfém fúrót is, amely egy optimalizált megoldás kompozit anyagú repülőgépipari munkadarabokhoz. A kiváló éltartamot és rendkívül magas fokú furatintegritást kínáló hordozó az új O1AD minőségen alapul, amely javítja a kopásállóságot. A nagy axiális homlokszög csökkenti a delaminációt egyirányú szénszálerősítésű műanyagban (CFRP).

Az éltartam jelentősen javul az -O geometriájú CoroDrill 863 tömör keményfém fúró alkalmazásával, így több méter anyag fúrható meg. Az ebből adódó kevesebb szerszámcsere egy további előnye ennek az ismételhető és megbízható fúrónak. Egyértelmű előnyöket kínál a következő gyakori kompozit alkatrészeknél: repülőgépvázak, szárnyszekrények, repülőgéptörzsek, stabilizáló elemek, padlógerendák és féklapok. A választék 4xD-től 5xD-ig terjed, 3–10 mm-es (0,118–0,393 col) átmérőben.

Látogasson el további információkért IDE

Hirdetés

További cikkek a témában