Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Logisztika

Pontosságért folytatott csata beltéri nyomkövetéssel

Hogyan nyerhető meg a pontosságért folytatott csata beltéri nyomkövetési technológiák segítségével?

Ha a raktározás és a gyártás nem ugyanabban a csarnokban helyezkedik el, és a kettő 10 perces autóútra van egymástól, akkor elmondható, hogy a két hely szétválasztásának nemcsak a kellemes következményeit fogja megtapasztalni. Ha pedig ez a szétválasztás meghosszabbítja az átfutási időket és növeli a munkaerő költségeit, akkor ezt ott fogja érezni, ahol az igazán fáj – közvetlenül a pénztárcájában!

A SEG Automotive, amely a gépjárműipar történetének egyik fő támaszaként nagy hangsúlyt fektet a kibocsátás csökkentésére, minden bizonnyal érezte ezt a problémát. Közel egy évszázados innovációkra, például az indítómotor mild-hibrid járművek feltalálására büszke cégként gyorsan megoldást kellett keresniük erre az szűk optimalizálási keresztmetszetre. Tudták, hogy ha maximalizálni akarják a gyártósor és a raktározás hatékonyságát, akkor a belső nyomkövetésre van szükségük, amely hajszálpontosságot biztosít számukra. Itt kezdődött a csatájuk…

A felelősség terhe

Amikor a világ eredeti berendezésgyártóinak többsége a te globális termék-disztribúciós hálózatodra támaszkodik, akkor nagy nyomás nehezedik rád annak érdekében, hogy ez az értékes vásárlói hűség ne kerüljön rossz helyre. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan tartós, versenyképes és nagy teljesítményű termékeket kell előállítani. Ennek megvalósítása érdekében az SEG Automotive számíthat a 14 országban tevékenykedő több mint 8000 alkalmazottjának globális erejére, ott, ahol a világ legfontosabb autóipari piacai találhatók.

A figyelmet igénylő gyenge pontok

A helyzet adott. Az, hogy a raktározási és gyártási helyszínt egy 10 perces tehergépkocsi-út választja el egymástól, és hogy a tételeket kézzel könyvelik, egy munkaerő-igényes, emberi tévedéseknek kitett rendszernek bizonyult. A gyártás során a raktárból megfelelő mennyiségű, megfelelő mennyiségben, megfelelő sorrendben, megfelelő időben kiszállított tárgyak kézbesítése egy olyan optimalizált foglalási rendszerre támaszkodik, amely digitális óraműként működik. Itt azonban nem erről volt szó.

Az SEG Automotive már felismerte, hogy számos esetben előfordult, egyes eszközöket még nem könyveltek le annak ellenére, hogy már elhagyták a raktárt, és fordítva. Ez meghosszabbította az átfutási időt, és hibát okozott az éppen időben történő kiszállításban. Csökkenteniük kellett a munkaerőt, vagy át kellett csoportosítani azt egy másik, a jelenlegi rutintól és a hibára hajlamos foglalási folyamattól távol eső feladatra, és fel kellett szabadítaniuk a logisztikai menedzsereket. Ez csak akkor lehetséges, ha lehetővé teszik az eszközkövetést azáltal, hogy a folyamatokat teljes mértékben áttekinthetővé és átláthatóvá teszikEhhez pedig a kézi folyamatokat egy automatizált, hibátlan és teljesen digitális, valós idejű eszközfoglalási és -nyomkövetési rendszerre kellett cserélni.

beltéri nyomkövetési technológiák Sewio RTLS

A beltéri nyomkövetési technológiák összecsapása

Mivel a részletekre történő legnagyobb mértékű odafigyelés azt jelenti, hogy munkaerőt takarítanak meg, a hibákat pedig csökkentik vagy kiküszöbölik, ezért elengedhetetlen a megfelelő technológia biztosítása. Két nyomkövetési technológia szállt versenybe: az egyik a Sewio ultra-szélessávú RTLS rendszere („valós idejű helymeghatározó rendszer”), a másik pedig az aktív RFID (rádiófrekvenciás azonosítási) technológia. A versenyfeladat? A nyomon követett tétel helyének 30 cm-es pontossággal történő meghatározása a megfelelő kapunál.

Első menet: Az RFID jól kezdett, mivel ha három héten keresztül 95%-ban helyesen foglalta a jeleket, de a Sewio RTLS az azonos időszakban történő 100%-ban helyes foglalásával kiütötte őt a nyeregből.

Második menet: Ugyanebben a tesztelési időszakban az RFID nehézkesen indult, mivel a közeli gépek és targoncák rezgései miatt az olvasók újrakalibrálásra szorulnak, ami két munkanapba, további karbantartási költségbe és a rendszer leállásába került. A Sewio RTLS ugyanakkor leállási idő nélkül továbbra is páratlan pontosságot biztosított.

Mivel a győztes személye nem volt kérdéses, ezért a következő kihívás az SAP, a Voice Picking, a nyomtatási megoldás és a Sewio RTLS közti zökkenőmentes együttműködés biztosítása volt. A stabil kommunikációs rendszer használatával az adatátvitel innentől kezdve a létesítmény bármely pontján, egy egyedi tervezésű szoftver-interfész használatával elérhetővé vált annak érdekében, hogy ezeket az adatokat a rendszer minden részéhez a megfelelő formátumba lehessen konvertálni.

Az aktív rendszer győzelme a passzív rendszer felett

Mivel teljeskörű nyomkövetéshez és a folyamat valós idejű nyomon követéséhez szükséges volt, 40 kampót építettek a mennyezetbe, amelyekre 600 galvanizált raklapot akasztottak Sewio címkékkel. És miért győzedelmeskednek az aktív RTLS-címkék a passzív RFID-címkék felett? Azért, mert csak ezek mutatják meg az eszköz tényleges jelenlétét és teljes követését, beleértve annak pályáját, valamint a valós idejű és előzményadatokat.

Az akkumulátor hosszú élettartamának biztosítása érdekében pedig, mivel a címkéket nem a szállítóeszköz akkumulátora táplálja, egy nagyobb kapacitású gombakkumulátort alkalmaztunk, 1,5 éves garantált élettartammal, 0,5másodperces frissítési gyakoriság mellett.

Tekintsük át az eredményeket

A projektet az IBCS Hungary valósította meg, a Sewio RTLS jelenlegi foglalási/könyvelési rendszerbe történő integrálásával pedig az alkalmazottak 15%-át három műszakban át lehetett csoportosítani más munkákra. A hamis vagy elfelejtett foglalásokat kiküszöbölték, és innentől valós időben lehetett betekinteni az adatokba. Az eredmények: Az átfutási idő hatról három órára csökkent, ami lenyűgöző, 50%-os mértékű!

A SEG Automotive jövője világos. Most, hogy a Sewio RTLS bizonyított, a többi csarnokba és létesítménybe is beépítik, a gyártócsarnokot is beleértve. Ez azonban még nem minden, mivel méretezhetőségének és rugalmasságának köszönhetően további felhasználási lehetőségeket is magában foglal majd, mint például a valós idejű útvonal-módosítás, a gyökéroptimalizálása, a torlódások elkerülése, a biztonság fokozása a sebességkorlátozás ellenőrzésével, a Pick by Voice by Pick by Position javítása és a termelés hatékonyságának általános növelése a digitális iker-technológia révén. És mivel az eredmények már magukért beszélnek, nem meglepő, hogy egy olyan vállalat, amely hosszú ideje átvette az innovációt, továbbra is kihasználja az RTLS nyújtotta előnyeit.

További cikkek a témában