A Siemens július 24-én jelentette be, hogy a Mazda Motor Corporation átveszi a Capital™ elektromos tervező szoftvercsomagot a Mentor Graphics-tól, a Siemens leányvállalattól, hogy segítségével maximalizálja az innovációt az újgenerációs gépjárműipari elektromos rendszerek tervezése terén.
A Mazda, amely számtalan innovatív technológia sikeres bevezetésével világszerte elismerésre tett szert, a teljes jármű platform elektromos és elektronikai rendszereinek modellalapú fejlesztő tervezéséhez használja a Capital™-t. A Capital™ automatizált fejlesztő tervezési folyamata segít a Mazda gépjárműipari tervező csoportoknak a komplex tervezés és a változtatások kezelésében a jármű teljes platformján, minimálisra csökkentve a hibákat és a költségeket.
A biztonságos és hatékony elektromos tervek kifejlesztése kritikus feladattá vált, mivel a gépjárműipar az olyan nagyméretű rendszerfejlesztések irányába halad, mint például a villamosított erőátviteli rendszerek és az autonóm vezetés. Ezek a tervek gyakran teljesen új architektúrákon alapulnak, és olyan összetetté váltak, hogy fejlett szoftver eszközökre van szükség a fejlesztési munkákhoz. A Capital™ eszközök valós idejű visszajelzést adnak az olyan célzott metrikus adatokra, mint a költség, a súly és a hálózati sávszélesség fogyasztása. Ez lehetővé teszi a mérnökök számára alternatív tervezési megközelítések felderítését, ami rendkívül fontos az elektromos és autonóm járműveknél jelentkező nagyméretű rendszerfejlesztések esetében. A Capital™ szoftver kiterjedt szimulációs és ellenőrző funkciókat is nyújt a Mazda számára.
A Mazdánál a rendszertervezéstől, a bekötési tervtől és az ellenőrzéstől egészen a gyártásig és a szerviz dokumentációig minden egyes folyamat kimenete annak természetes nyelvén készült, ami szükségessé tette, hogy a tervezők fordítást végezzenek a folyamatok között, és a hiányzó részeket tehetségükkel és szakértelmükkel töltsék ki. „Ahhoz, hogy kiküszöböljük a kétértelműséget, miközben megőrizzük a kifejezések e természetes nyelvekre jellemző sokszínűségét, formális módszereket alkalmaztunk az információátadás veszteségeinek kiküszöbölésére, és olyan fejlesztői környezet kialakítását tűztük ki célul, amely következetes, és a gyártási fázis során végig összekapcsolt” – mondta Kazuichi Fujisaka, a Mazda Motor Corporation műszaki vezetője. „További célunk, hogy áttérjünk egy olyan fejlesztési módszerre, amely lehetővé teszi, hogy a jármű egészét optimalizáljuk, minden lehetséges változatot figyelembe véve már a korai fejlesztési stádiumban. Ehhez olyan fejlesztői környezetre van szükségünk, amellyel megjeleníthetjük a jármű összes áramkörét és kompromisszumok nélkül szabványosíthatjuk a nyelvezetünket, eszközeinket és folyamatainkat, standard modelleket kialakítva az egész vállalatnál. A Mentor Graphics Capital™ technológiái ezt a környezetet nyújtják, és sokkal hatékonyabbá teszik a Mazda elektromos fejlesztését.
„Az innovációt az vezeti, aki folyamatosan a lehetetlennek tűnővel dacol – olyan tény ez, amelyet a Mazda világosan lát, innovációinak hosszú története is bizonyítja”
– mondta Martin O’Brien, a Siemens Digital Industries Software integrált elektromos rendszerek részlegének vezető alelnöke.
„A Mazda, amely hosszú ideje a Capital™ ügyfele, bebizonyította, hogy gyorsan adaptálja az új képességeket, amilyen például az elektromos, elektronikus, hálózatépítési és beágyazott szoftver területeken átívelő platform-szintű architektúra optimalizálása. Mivel egyre több japán gépjármű eredetiberendezés-gyártó átveszi a Capital™-t, a Mazda megalapozta hírnevét a tekintetben, hogy előrelátóan korán magáévá tette azt, miután már hosszú ideje kamatoztatja kifinomult technológiáinkat megközelítésében, miszerint „az ügyfél az első”.
A Capital™ Electrical Design Software csomag mellett a Mazda a Siemens NX™ szoftverét és Teamcenter® portfólióját is használja a vállalati együttműködéshez. A Capital™ megoldásról többet megtudhat a következő linken: www.mentor.com/products/electrical-design-software/.