Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Járműtechnika

Hibrid tehergépkocsival Stockholmban

Már jövedelmezően üzemeltetik a Scania nemrég bemutatott, hálózatról tölthető hibrid tehergépkocsiját Stockholmban, ahol csendes éjszakai kiszállításokat végez a McDonald’s éttermeibe.

A svéd fővárosban a zajkorlátozások miatt általában nem engedélyezik a belvárosban az éjszakai kiszállításokat.

A tesztüzemeltetést a Civitas Eccentric nevű EU-s kezdeményezés keretein belül végzik Stockholm városával, a McDonald’s és logisztikai partnere, a HAVI vállalattal, a stockholmi Királyi Technológiai Intézettel és a Scaniával együttműködésben.

Automatikus beállítások előre meghatározott zónákban A hálózatba kapcsolt tehergépkocsi a földrajzi pozíción alapuló virtuális kerítést kínáló Scania Zone szolgáltatás használatával támogatja a járművezető munkáját és csökkenti a városközpontokban a forgalom okozta zavaró tényezőket. Az előre meghatározott zónákba belépve a jármű automatikusan az érvényes szabályozásokhoz igazodik, mint például a károsanyag-kibocsátási előírások és a sebességkorlátozások.

Mivel a hálózatról tölthető hibrid jármű akár 10  kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemmódban, csendesen, a kiszállítások elvégezhetők éjszaka a közel üres utakon. Az általános előírásoknak megfelelően a kiskereskedelmi kiszállítások többségét reggelre időzítik, mielőtt az üzletek kinyitnának, ezért a tehergépkocsik rendszerint beragadnak a csúcsforgalomba. Stockholm városa felmentést adott ezeknek a kiszállítási tesztüzemeltetésben részt vevő járműveknek az éjszakai közlekedési tilalom alól.

Akár 90 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátás A tehergépkocsi hidrogénezett növényi olajjal (HVO) üzemel a HAVI raktára és Stockholm belvárosa közötti 22 kilométeres úton, ami akár 90 százalékkal is csökkenti a szén-dioxidkibocsátást. A városközpontba érve a jármű a Scania Zone szolgáltatás segítségével automatikusan elektromos hajtásra áll át. Az akkumulátor egyrészt a mozgási energiát hasznosító visszatápláló fékezéssel, másrészt külső forrásból tölthető. Az egyik étteremhez telepítettek egy járműtöltőt, hogy a be-, illetve kirakodások közben, valamint a járművezető pihenőideje alatt növelni lehessen az akkumulátor energiaszintjét.

„Ez a megoldás két világ legjavát ötvözi”

– mondta Camilla Eklöf, a HAVI svédországi részlegének biztonsági és környezetvédelmi menedzsere.

A tehergépkocsi csendesen és károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhet az érzékeny városi területeken, ugyanakkor teljes terheléssel is a hatótáv korlátozása nélkül haladhat az autópályákon, a bioüzemanyagnak köszönhetően minimális szén-dioxid-kibocsátással. A Civitas Eccentric nevű EU-s kezdeményezés az elővárosi kerületekben élő emberek fenntartható közlekedését és a városközpontok károsanyag-kibocsátástól mentes áruforgalmi logisztikáját szolgáló innovatív megoldásokra összpontosít. A kezdeményezés résztvevői Stockholm (Svédország), Madrid (Spanyolország), München (Németország), Rusze (Bulgária) és Turku (Finnország).

További info: https://www.scania.com/hu/hu/home.html

Kép: Rolling Tons Online

Hirdetés

További cikkek a témában