Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

kiállítás

CEBIT helyett Hannover Messe

Korábban Budapesten tarott előadásában mondta el Pierre-Oliver Quellmann a HANNOVER MESSE Digital Factory igazgatója, hogy mi vezetett a CEBIT megszűnéséhez, illetve a Hannover Messe kiállításba való beolvasztásához.

 

A szervezői döntés következtében a gyártás, az energia és a logisztika szempontjából releváns CEBIT témákat a HANNOVER MESSE-be integrálják, míg a további témáknak új vagy már meglévő DMAG kiállítások adnak otthont. A szervezők a 130-nál is több, évente megrendezésre kerülő különböző témájú kiállítás között mindenkinek találnak releváns helyet.

A Hannover Messe fénykorát éli, a 2018-as számadatok szerint több, mint 73 országból 220 000 látogató, 2500 újságíró tekintette meg a 400.000 nm-es kiállítást és mintegy 6,5 millió üzleti kontakt cserélt gazdát az 5 nap alatt. Az ipar 4.0 által gerjesztett hullámok miatt az ipar és az információs technológia egyre szorosabban összekapcsolódik ezért a CEBIT 2019-től visszaolvad a Hannover Messe-be, ahonnan 33 évvel ezelőtt az ipar és a számítástechnika szétválásakor kivált.

Mi várható a CEBIT után

Hangsúlyozandó, hogy a CEBIT brand nem szűnik meg, hiszen a nemzetközi CEBIT eseményeket továbbra is megrendezik Ausztráliában, Thaiföldön, illetve márciusban debütál az oroszországi CEBIT.  A szervezők szerint a 2019 április 1-5. között megrendezésre kerülő Hannover Messe hat tematikus kiállítása közül a Digital Factory -a szoftvergyártók és szolgáltatók vezető kiállítása és üzleti találkozóhelye- illetve az IAMD – az integrált automatizáció, ipari informatika, erőátvitel és vezérlés vezető kiállítása- fogadja be elsődlegesen a CEBIT témákat.

Jogosan feltételezhető, hogy a jövő évi Hannover Messe-n további bővítések várhatóak, tekintettel arra, hogy a változások szelében a kategóriájában eddig is legnagyobb kiállítás még jelentősebb nemzetközi fókuszt kap. A két kiállítás egybeolvadásával a Hannover Messe iránti érdeklődés és ezzel együtt a kiállításban rejlő üzleti potenciál is növekedni fog és minden eddiginél izgalmasabb és értékesebb lesz megjelenni kiállítóként a Hannover Messe-n.

A budapesti meetup vendégelőadója volt továbbá Voloncs György a VARINEX Informatikai Zrt. vezérigazgatója, aki előadása során elmesélte hogyan váltak egy 1995-ös CEBIT látogatói inspirációnak hatására ma Magyarország egyik vezető 3D nyomtatással foglalkozó cégévé. Voloncs György arra is rávilágított, hogy a 3D nyomtatás mennyivel jobban kapcsolódik az iparhoz, mint korábban a CEBIT témákhoz.

Schramm Károly a Smartfront Kft. ügyvezető igazgatója, CEBIT kiállítóként és Hannover Messe látogatóként mesélt saját tapasztalatairól és beavatta a közönséget abba, hogyan lehet egy kiállítást saját termékvalidációra is használni, illetve milyen nehézségekkel küzdöttek a kiállítást követően a  nemvárt mennyiségű üzleti érdeklődések kezelése kapcsán.

A meetup második felében panelbeszélgetést láthattunk korábbi magyar CEBIT és Hannover Messe kiállítókkal, a 2018-as magyar pavilon résztvevőkkel, illetve az IVSZ közreműködésével, akik magyar pavilon szakmai felkészítéséért és támogatásáért voltak felelősek. A beszélgetésből kiderült, a sikeres kiállítói jelenlétet nagy részben befolyásolja a felkészülésre előzetesen ráfordított idő és befektetett energia. A magyar pavilon társkiállítói, egyöntetűen pozitívan ítélték meg 2018-as CEBIT részvételüket. Az is kiderült, hogy ezen kiállítók nagy részének van olyan exportképes terméke, melyet érdemes a Hannover Messe-re kivinni.

A hannoveri kiállításon való részvétel önmagában nem csodaszer, viszont megfelelő felkészüléssel és tartalmas megjelenéssel jó kiinduló helyszíne lehet a külföldi piacra lépésnek, nemcsak a németországi hanem a nemzetközi üzleti kapcsolatok fejlesztésének vagy a befektetők keresésének.

További információk: www.hannoverkiallitas.hu 

Hirdetés

További cikkek a témában