A 2019-es CEBIT-re az előzetes látogatói és kiállítói regisztrációk csökkenése eredményeként a Deutsche Messe AG lemondta az eseményt.
A CEBIT iparral kapcsolatos témái a továbbiakban a HANNOVER MESSE kiállításba integrálódnak. A Deutsche Messe AG bejelentette, racionalizálja esemény portfólióját. A rendezvény ipart is érintő témáit a HANNOVER MESSE kiállításba integrálja, míg a további CEBIT témák speciális eseményekké fejlődnek a vertikális iparágak döntéshozói számára. Az átrendeződés a CEBIT 2019-es csökkentett kiállítói kereslet okán született meg.
A digitális gazdaságra jellemző technológiai fejlesztések eredményeképp az elmúlt években csökkent a kereslet a számítástechnikai rendezvényhez hasonló horizontális kiállításokra. A digitalizáció innovatív hatása különösen az ipari alkalmazás ágazataiban érezhető. Ennek eredményeként számos régi nagy kiállító is átpártolt inkább az ipart megcélzó DMAG eseményekre, mint például a Hannover Messe-re.
A helyzet érdekessége, hogy a Hannover Messéből 33 évvel ezelőtt az akkori igényeknek megfelelően kiváltak azok a témák, amelyek az újonnan születő digitális technológiákkal voltak kapcsolatosak. Így jött létre 1985-ben a CEBIT. Ez az izgalmas technológiai vásár a dotcom robbanás idején több, mint 800.000 látogatót vonzott és így a világ vezető technológiai kiállításává vált. Az elmúlt néhány évben a látogatottság 200.000 főre csökkent. A 2018-as évben a szervezők egy teljes koncepció váltással gyökeresen átalakították a kiállítást. A digitális fesztiválként beharangozott és megtartott esemény a nyár eleji időpont és a szabadtéri aktivitások ellenére sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az 5 napos eseményre mindössze 120.000 látogató érkezett.