A mesterséges intelligencia (AI) fejlesztésének globális szinten is fontos szereplője, az LG Electronics (LG) akadémiai és startup-partnereivel együttműködve új AI-laboratóriumot hozott létre Észak-Amerikában.
Az LG megnyitotta új AI-laboratóriumának kapuit Kanadában, amely a kaliforniai Szilíciumvölgyben nemrégiben kibővített LG AI-laboratóriumának új egysége. A mesterséges intelligencia a vállalat jövőbeni növekedésének kulcsfontosságú motorja, az észak-amerikai laboratóriumok pedig tovább bővítik az LG globális kutatási kapacitásait, hiszen a vállalat már Dél-Koreában, Indiában és Oroszországban is jelen van hasonló létesítményeivel.
Ezzel egyidőben az LG új kutatási partnerségre lép a mesterséges intelligencia és a gépi mélytanulás területén szerzett szakértelméről világszerte ismert és elismert Torontói Egyetemmel.
„A mesterséges intelligencia hamarosan mindannyiunk életében jelen lesz, átformálva azt, ahogyan élünk, dolgozunk és játszunk” — mondta Dr. I.P. Park, az LG Electronics elnöke és technológiai vezetője. „Az AI korai implementálása a mai összekapcsolt eszközökben megalapozza a jövő okosvárosait, okosotthonait, okos üzleti megoldásait és okoseszközeit, továbbá olyan fejlődési lehetőségeknek mutat irányt, melyekről ma még álmodni sem mernénk.”
A Torontói Egyetemmel létrejött ötéves, több millió dolláros kutatási együttműködésben az LG saját, „nyitott platformok, nyitott együttműködések és nyitott összekapcsolhatóság” stratégiájára építve bővíti AI-ökoszisztémáját. Az új laboratórium a Torontói Egyetem kutatóinak szakértelmére épít, akiknek immár lehetőségük nyílik együtt dolgozni az LG folyamatosan növekvő amerikai és kanadai kutatás-fejlesztési csapataival a mesterséges intelligencia területén. Ezt az együttműködést kiegészítve az LG további befektetéseket és együttműködéseket tervez az észak-amerikai startup vállalatok körében.
Dr. Park hozzátette: „A gépi mélytanuláson alapuló AI-megoldások forradalmasítani fogják viszonyulásunkat a körülöttünk lévő világhoz, új és zökkenőmentes módokon, olyan kontextuális adatokat felhasználva, mint például a biometrikus adatok, az érzelmek, a gesztusok és a hang.” A vezető az LG AI-stratégiájának három legfőbb pillérét is bemutatta:
„Az első pillér a képesség arra, hogy idővel fejlődjenek a készülékek, azaz minél többet használjuk őket, annál inkább megismerik a felhasználók egyedi igényeit. A második a képesség a mesterséges intelligencia integrálására több ponton, mellyel gördülékeny, egységes felhasználói élményt kínálhatunk a teljes LG termékkínálatunkban, az összekapcsolható eszközöktől és televízióktól az összekapcsolható autókig és okostelefonokig. A harmadik a nyitottság: stratégiánk, hogy a legjobb AI-élményt nyújtjuk az LG vásárlói számára, kihasználva piacvezető partnereink minket kiegészítő tudását és képességeit a teljes ökoszisztémában” — magyarázta Dr. Park.